Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 06:37

Hallo Optimatus,

Dank voor je antwoord, je schreef:

@@Sterker nog, niet alleen Dag des Heren maar ook Dag der Woede, Dag der Wrake (Dies Irae, Dies illae).@@
Dat is juist, maar de essentie van de Sabbat als expleciet de gezegende en geheiligde dag voor de trouwe navolger van de Heiland door de Heilige Geest, ligt in het feit besloten, dat God de Almachtige Schepper deze dag ALTIJD in het fundament van Zijn relatie toepast in het licht van een Hemelse grondwet, voor Zijn discipelen; die het ook verstaan!

Voor de mensen die VERLOREN zullen gaan, en die Hem niet aan willen nemen zal het , inderdaad, een andere ervaring zijn of worden. Precies ook zoals je schrijft! Het gaat om een (Geestelijk-) keuze en ervaring!

gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 06:43

Hallo Happy One en Marnix,

De Sabbat als 4e gebod is een apart gezette dag voor het VOLK van Christus, Zijn bruid!
De Dag des heren wordt inderdaad wel gezien als een dag Des Oordeels.
Maar de RKK Staat ziet de Dag des Heren als de zondag!
Als Johannes nu op de Dag des Heren de informatie ontvangt aangaande de Openbaringen, dan kunnen we toch niet spreken over een "Dag des oordeels", immers het Oordeel vindt nu -pas- plaats!

De dag des Oordeels is de dag dat Jezus zichtbaar wederkomst, want dan is het oordeel over de mensheid al uitgesproken en zullen de mensen hun KEUZE aan den lijve ervaren. Daar ligt het "geheim". De ervaring zal bepalen in hoevere wij (de mens) in staat is om Jezus te -kunnen- ontvangen in casu zien.

Zij die Hem hebben aangenomen zullen hem tegemoet gaan en zij die Hem hebben afgewezen zullen sterven en bij de 2e opstanding (na 1000 jaren) uit hun "slaap" worden opgewekt om dan de eeuwige dood te moeten ervaren: NIETS dus!

Ouweneel kan wel wat beweren, maar Gods wetten VERANDEREN namelijk niet! Geen wonder dat Jezus dan ook zegt: Dat "uw vlucht niet op een Sabbat valle"! Met andere woorden, HOE sta tegenover de Heiland, a.h.w. is je Paspoort al getekend voor het Koninkrijk!

De basis van het oordeel Bijkbels vastgelegd!

Jezus werd eens door een jurist gevraagd welk gebod Hij het belangrijkste achtte.
Zijn antwoord was:

"Gij zult de Here uw God liefhebben met geheel uw hart, en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand" Dits is het grote en eerste gebod. Het wteede daaraan gelijk is : "Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf"

Toe BENADRUKTE de Heiland de geboden en die twee bijzondere regelgevingen, daaruit voortkomend:

Aan deze twee geboden hangt de GANSE WET (Mattheüs 22:34-41)

De maatstaf voor het oordeel is dus de wet, zijn dus de 10 geboden en het 4e gebod is daaarbij niet uitgezonderd, kijk maar;

1 Johannes 3:3-5 spreekt Johannes over "wetteloosheid" als weergave van de zonde. Er wordt dus -voortdurend- een wet overtreden. Welke wet?
Zonder te willen leven met God of gebod! Wat zegt de Bijbel dan:

"Vreest God en ONDERHOUD ZIJN GEBODEN, want dat geldt voor ALLE MENSEN. Want God zal ELKE daad doen komen in het GERICHT, over al het VERBORGENE, hetzij GOED, hetzij KWAAD.

Welnu kan iemand mij dan wijzen op een Hemelse oordeelswet die NIET BESTAAT of op MENSELIJKE gronden is voortgezet of VERANDERD!

Zegt God ZELF:Heb IK het 4e gebod verandert? Dan zou dus de GEHELE wet in overtreding zijn en NIET meer voor ons een wet van verlossing kunnen zijn. We zouden door onze Advocaat (Jezus) niet meer Gerechtvaardigd kunnen worden. Want zoals we nu weten is God de Almachtige die RECHT spreekt (uiteindelijk). Waarom? Omdat Jezus pleit voor ons! Dus.

gegroet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 27 sep 2004 07:15, 4 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 06:45

Hallo Optimatus,

Je schreef in een reactie:

@@O, maar het kan geen kwaad eens een bezoekje te brengen aan een interessante groep mensen die cultureel heel divers zijn.@@

Gods kerk is er voor iedereen, iedereen is welkom! Ook jij dus, ook in de Adventkerk! Jezus is onze Meester, in essentie hebben wij mensen niet te weigeren in onze kerken, zolang zij in Gods huis eerbiedig en respectvol handelen.

gegroet

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 sep 2004 07:34

Boudewijn schreef:De maatstaf voor het oordeel is dus de wet

Boudewijn, laat ik dat met je eens zijn.
Maar wat is de grond voor de vrijspraak danwel de veroordeling?

Ook de wet?

In dat geval gaat iedereen zonder uitzondering verloren.

Rom. 3:

23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 08:08

Hallo Elbert,

Je antwoordde:

= dus inderdaad

(Ook) de wet?

Kun je nu begrijpen waarom er door Satan een "kerk" in het leven is geroepen die "tijden en wetten" zal veranderen? Kun je je dan ook voorstellen dat Openbaringen de Christengemeenten, die dus AFGEDWAALD zijn, opgeroepen worden om zich te vermannen en de wet wederom te herstellen als fundament van hun Geloof. OPDAT zij gered kunnen worden.

Stel een Land heft zijn grondwet op! Wat krijgen we dan?

Chaos = wetteloosheid

Kan dan nog een Advocaat iemand voro het gericht "Recht-spreken" op een Gerechtvaardigd oordeel?

kan een Rechter dan nog een erkend Recht spreken (Heiliging = verschoning op grond van de Koning of Koningin?)

En kan de "dader" of "slachtoffer" dan VRIJGEPLEIT worden t.a.v. van ALLE beschuldigingen en de daarbij een herzien leven volgen?

NEEN!
Waar Chaos is = wetteloosheid = het een land gelijk Babylonië!

En wat zegt dan Jezus in Openbarinegn 14:12

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Uiteraard, Jezus kan alleen voor ons pleiten als we oprecht en naar ons kunnen, Zijn fundament van GERICHT -VOOR- ons kan spreken bij de Vader.

En vandaar dat Jezus ons in Mattheüs 5:17-18 al leert.............................................., doch wie ze doet en leert, DIE zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 08:11

Hallo Elbert,

Je antwoordde:

= dus inderdaad

(Ook) de wet?

Kun je nu begrijpen waarom er door Satan een "kerk" in het leven is geroepen die "tijden en wetten" zal veranderen? Kun je je dan ook voorstellen dat Openbaringen de Christengemeenten, die dus AFGEDWAALD zijn, opgeroepen worden om zich te vermannen en de wet wederom te herstellen als fundament van hun Geloof. OPDAT zij gered kunnen worden.

Stel een Land heft zijn grondwet op! Wat krijgen we dan?

Chaos = wetteloosheid

Kan dan nog een Advocaat iemand voor het gericht "Recht-spreken" op een Gerechtvaardigd oordeel?

Kan een Rechter dan nog een erkend Recht spreken (Heiliging = verschoning op grond van de Koning of Koningin?)

En kan de "dader" of "slachtoffer" dan VRIJGEPLEIT worden t.a.v. van ALLE beschuldigingen en de daarbij een herzien leven volgen?

Maar het belangrijkste daarbij is dat we onze:

(NL) wet erkennen

en

(NL) onze Advocaat respecteren en aan die (NL) wet ook erkennen!

Bij Jezus als "Advocaat" voor ons in het licht van een Hemelse wet (en geen aardse) geldt dan toch hetzelfde! Of zijn danwel voelen we ons geen "bijwoners" op deze verdorven aarde en willen we maar al te graag Gods wet erkennen, van een Rijk dat nimmer verloren zal gaan en de wet geen wetteloosheid kent, maar RECHTVAARDIGING waardoor we GEHEILGD worden (Sabbat) en uiteindelijk VERHEERLIJKT = volmaakt!

En door die "naar de gewoonte" te leren ervaren, eeuwig de wet niet zullen overtreden, omdat we NIET MEER naar de wetteloosheid verlangen of zelfs aan zullen denken!

Immers:
Waar Chaos is = wetteloosheid = het een land gelijk Babylonië!

En wat zegt dan Jezus in Openbarinegn 14:12

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Uiteraard, Jezus kan alleen voor ons pleiten als we oprecht en naar ons kunnen, Zijn fundament van GERICHT -de wet dus- ERKENNEN en onderhouden -VOOR- ons kan spreken bij de Vader.

En vandaar dat Jezus ons in Mattheüs 5:17-18 al leert.............................................., doch wie ze doet en leert, DIE zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Een betere raad, notabene van onze Heiland persoonlijk, kunnen we niet beter navolgen! Ook al zijn we van tijd tot tijd nog steeds niet volmaakt en moeten we elke dag weer a.h.w. "opnieuw" beginnen (ik ook dus) en kunnen we weten wat ons VAN God afdrijft en wat ons NAAR God brengt.

Met andere woorden: Of we IN het Koninkrijk der hemelen WILLEN wonen, hoe zwaar en moeilijk die (smalle) weg ook is! (wie dat ontkent, begrijpt het Dienstwerk van de Heiland niet) hangt gewoon van ons zelf af. NIET van de Almachtige Vader, die zowel onze als de God van Jezus is.

gegroet

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 sep 2004 08:41

Boudewijn,

in ons strafrecht is het niet zo dat de straf afhangt van de vraag of iemand de (NL) wet erkent, maar of zo iemand al dan niet de wet overtreden heeft. 1 overtreding is al genoeg om straf te ontvangen.

In het Koninkrijk van God is dat in principe net zo: we hebben allemaal de wet overtreden en zijn daarom schuldig en behoren daarom veroordeeld te worden.

Tenzij Iemand anders de straf voor ons wil dragen.

En hoe weten we dat Hij de straf voor ons heeft gedragen? Alleen door een waar geloof, dat is dat hoewel we weten dat we de wet overtreden hebben en dat helaas nog steeds doen, dat Hij voor ons de straf gedragen heeft.

Een teken van dat ware geloof is inderdaad dat je voortaan de wet wilt houden, maar dit is nooit grond voor je redding en vrijspraak, omdat onze beste werken nog met zonden besmet zijn.

Immers, ook iemand die op zaterdag de rustdag houdt is een overtreder van alle geboden. Het is genade alleen waardoor wij gered worden en anders nergens door.

Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 sep 2004 08:47

Boudewijn, dat jij een punt wilt maken kan ik me nog voorstellen, maar het is NIET nodig om je stukken twee keer te publiceren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 08:49

De Nederlandse grondwet schrijft ons voor dat we de wet (moeten) kennen. Dat is wat God ook aan ons vraagt!
Als wij een Advocaat nodig hebben, dan ERKENNEN we de wet, want stel dat die er niet is, hoe dan te gaan en waarvoor hebben we dan een Advocaat nodig als we de wet, waar ook hij of zij zich aan te hoduen heeft, dan nog nodig!

We hebben Jezus niet nodig als we Zijn grondwet, waar Hij zelf ook deelgenoot van is (wij zullen met Hem samenwonen).

Als we Geestelijke in DEZE wereld staan, dan vraagt God aan ons of we GEESTELIJK ook Hem willen aannemen. We ontvangen dan wel Genade, we moeten dat Koninkrijk wél erkennen! En dat kunnen we alleen door ERVARING met de regels van dat Koninkrijk op te doen, zodat we het verschil tussen wereldse en hemelse wetten gaan zien (profetie)!

gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 08:50

Hallo Optimatus,

Je schreef:

@@Boudewijn, dat jij een punt wilt maken kan ik me nog voorstellen, maar het is NIET nodig om je stukken twee keer te publiceren.@@

ja, dat viel me ook al op! Ik zal er op letten! Bedankt

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 08:55

Hallo Elbert,

We hebben het gehad over:

Rechtvaardiging
Heiliging
Verheerlijking

Waarom erken je nu de wet niet en belijdt je -daardoor- niet je zonden, om vergiffenis en genade te kunnen ontvangen en ERVAREN.

Hé Elbert; we beginnen toch weer niet van voren af aan, alles uit te leggen?

gegroet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 sep 2004 08:57

Boudewijn schreef:Hallo Optimatus,

Je schreef:

@@Boudewijn, dat jij een punt wilt maken kan ik me nog voorstellen, maar het is NIET nodig om je stukken twee keer te publiceren.@@

ja, dat viel me ook al op! Ik zal er op letten! Bedankt

Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.

Ik moet bekennen dat ik me er ook wel eens aan schuldig maak... :oops:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 sep 2004 14:34

No problem Optimatus!

gegroet

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 27 sep 2004 18:27

Marnix schreef:Boudewijn, de "Dag des Heren" wordt in de bijbel regelmatig gebruikt om te wijzen op de jongste dag, de dag van het oordeel. Daar gaat het door jou genoemde vers over...

Wat denk je, dat Johannes geest werd meegenomen naar de zaterdag? Lees de context eerst eens goed.

Geheel met Marnix eens:
"Dag des Heren" in het boek Openbaring, lijkt mij inderdaad de context van het boek gelijk aan "De dag van HASJEM" (Jes.2:12; 13:6,9; Jo'el 2:1,11,31; Amos 5:20; Ob.1:15; Zef.1:14), en nergens wordt volgens mij met deze terminilogie de Sjabbath geduid in T'NaCh (O.T.)!!!!
Ook kwa context klopt dit. Openbaringen gaat toch over het laatst der dagen.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 sep 2004 07:31

Over de Dag des Heren,

Wie is Heer over de Sabbat? de Messias
Wie is de Schepper en wethouder over de Dag des Heren? God de Vader

9 Ik, Johannes, ben uw broeder en deel in uw lijden terwille van het Koninkrijk van Jezus. Net als u blijf ik Hem trouw, dwars door alles heen! Ik was naar het eiland Patmos verbannen omdat ik de mensen op God had gewezen en hun verteld had wat ik over Jezus Christus wist.
10 Door de Heilige Geest werd mijn geest meegenomen naar de dag van de Here. Ik hoorde een luide stem, die klonk als een bazuin, achter mij zeggen:
11 "Schrijf alles wat u ziet in een boek en stuur dat naar de zeven christengemeenten: Efeze, Smyrna, Pergamum, Thyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea!"
12 Ik keerde mij om, want ik wilde zien wie dat zei en ik zag zeven gouden olielampen.
13 Tussen de lampen stond Iemand Die er uitzag als de Mensenzoon. Hij droeg een lang kleed, dat tot op Zijn voeten hing en had een gouden band om Zijn borst.
14 Zijn haar was zo wit als wol, zelfs zo wit als sneeuw en Zijn ogen schitterden als vuur.
15 Zijn voeten glansden als gesmolten brons en Hij had een stem als een donderende waterval.

Als Jezus nu op de Sabbat des heren verschijnt aan Johannes.

Wat:

Heeft dat dan te maken met de Dag des Oordeels

Heeft dat dan te maken met de Opstanding van Jezus, als Rooms Katholieke leugen om een Mens centraal te stellen van de aanbidding, op dezelfde gronden als de heidense zon-aanbidding.

De Dag des oordeels, is de dag van de WEDERKOMST!

Als we een waarlijke studie zouden maken van de zondag, dan kunnen we onze studie beginnen met de volgende waarheid:

De ZON dag als "goddelijke" feestdag voert terug tot de voor de Christelijke jaartelling, daar haar oorsprong tot in de verre oudeheid teruggaaat. Deze dag is echter NIET ontstaan door een Goddelijke gebod, noch door de heilige Geest of de Zoon aan de mens voorgehouden.. De dag, de zondag is apart gehouden ter ere van heidense zonaanbidding ter ere van HUN belangrijkste godheid; de zon!

Op grond van dat feit heeft de zondag, de eerste dag der week de naam ZON dag gekregen, en met die naam is de dag in vele tongen (talen) bekend. Webster beschrijft de dag als volgt:

"Zondag zo genoemd omdat deze dag vroeger gewijd was aan de zon en aan het aanbidden daarvan. De eerste dag der week, de christelijke Sabbat; een dag gewijd aan het rusten van wereldse bezigheden, en aan godsdienstoefening; de Dag des heren."

Okay, als wij nu Geestelijke Joden zijn, dan zijn wij geen waarlijke navolgers van Jezus. Zij die de zondag vieren volgen een "Beeld" van Christus na, door de Paus, de Mens van het getal 666 die zich de Christenheid heeft toegeeigend. Want hij beweerd dat daar waar hij (de Bisschop) is, Christus is. En aangezien Jezus in werkelijkheid echter in de hemel is en ons door de Heilige Geest laat vervangen in een breder aspect dan Hijzelf is, namelijk door Zijn Vader, zijn wij dus Geestelijk verbonden met het Hemelrijk en houden dus de GEBODEN van DAT rijk waaronder de Sabbat.

Christenen die dus de zondag eren, zijn geen Christenen in de zin van waarlijke navolgers. Want (ook) Geestelijke Joden, die Christus is, volgen wij ook als Geestelijke Jood Christus na in Zijn geboden, waarvan Hij ook Heer is.

U moet maar eens goed nadenken en vooral beseffen aan WIE u de eer geeft en welk gevolg het nalopen van een leugenkerk alsook een vals Evangelie heeft voor uw eeuwige leven.

Tot slot:

Wat de Bisschop van Rome ons voorhoudt, ook aangaande de ZON dag, die hij als dag voor de christenen heeft ingesteld, om alleen HEM aale eer te geven! Leest u even mee?

De Heiland heeft het enige offer gebracht, die eeuwigheidswaarde heeft
De wierook die nu voor de mensen in de rk kerk wordt geofferd, de missen, gehouden voor het bevrijden van zielen uit het vagevuur, hebben niet de minste waarde in Gods ogen.

Alle altaren en offeranden, de overleveringen en bedenkingen waardoor mensen de zaligheid hopen te verdienen, zijn puur bedrog.
Er hoeven geen offers meer te worden gebracht, want de Messias zelf doet Zijn werk in het heiligdom. Hij leeft altijd om voor ons te bidden.

Dit maakt het offer van de mis, één van de leugens van de Bisschop van Rome, waardeloos. De zogenaamde voorbede der heiligen is het grootste bedrog dat kan worden bedacht.

Priesters en oversten hebben niet het recht te staan tussen Christus en diegenen voor wie Hij gestorven is, laat staan dat zij de mens ook nog de geheiligde en gezegende Sabbat ontnemen, het fundament waarop de Heiland hen door de Heilige Geest, kan ontmoeten. naar Zijn gewoonte!

De zaak van iedere ziel die gevangen zit of zat, ieder menselijk wezen dat (geestelijk of fysiek) gemarteld wordt of is, staat opgetekend in de Henelse boeken.

De verslaggevende engel heeft de martelaren ondersteund die geen afgoden of afgodendiensten wilden aanbidden, of toelaten dat hun verstand en geweten werktuigen zouden worden (gemaakt) van menselijke geboden en wetten, die door Satan waren of worden aangespoord om verkeerde dingen te doen, die de mensen alleen maar verder van God brengt tot verderf.

--

De Heilige Schrift leert ons duidelijk en onbetwist day het Offer van Christus vppr de zonde "eens en voor altijd" is gebracht, waardoor wij ook "eens en voor altijd" zijn geheiligd (Romeinen 6:10 en Hebreeën 10: 9-11 en 7: 26-28)

-

Net zoals de Bischoppen van Rome vanuit een politiek gewin en een heidense cultus bewezen hebben Gods geboden te kunnen veranderen, omdat zij de MENS centraal hebben gesteld van het (werelds-) geloof in een "afgod Jezus", door de Bisschop (daar waar de Bisschop is = Jezus) zo hebben zij zich ook een ereteken toegeigend, waar (verantwoord)HEER OVER KUNNEN ZIJN. Darom hebben zij weloverwogen en met dezelfde leugenachtige doelsteling als hun koning Satan, de WETTEN EN TIJDEN veranderd en AANGEPAST aan hun (menselijke) zondige karakter, zich TEGEN de Allerhoogste te verheffen.:

Noten aangaande de Bijbelse Kerkvaders die zich ALTIJD aan de geboden van hun Hemelse Vader hielden, zoals ok Jezus dat naar dat voorbeeld onderhield:

-In plaats van te GETUIGEN, dat de Apostelen de Kerkvaders hadden gezegd dat Christus de Sabbat (het 4e gebod) had veranderd in een ander gebod, noemt GEEN van hen ooit die verandering.

-Geen van de Bijbelse Kerkvaders heeft OOIT de eerste dag de Christelijke Sabbat genoemd, of die dag zelfs Sabbat genoemd.

-Nooit hebben de Bijbelse Kerkvaders gesteld dat het doen van gewoon werk op deze dag een zonde was; als evenmin noemden zij het vieren van de zondag een blijk van gehoorzaamheid aan het 4e gebod.

- De latere leer over de verandering van de Hemelse Sabbat was daarom absoluut onbekend in de eerste eeuwen van de Christelijke kerk.

Martelaren voor trouw aan Gods Waarheid en Gods grondwet:

Paulus Craw:

-werd in 1431 verbrand omdat hij de pauselijke afgodische gevoelens moedig verwierp en verachtte. Hij maakte bezwaar tegen de aanroeping van gestorvenen alsook hun "heiliging" door de Paus, de oorbiecht en het sacrament des avondmaals, die de Bisschop op schandelijke wijze binnen de gemeente van Christus had gebracht.

Jan Laute diaken te Gent een ijverig en godvruchtige man werd in 1569 gearresteerd op de Grote Markt.
Hij verklaarde tijdens het verhoor door de Rooms katholieke kerk:
Alleen de zuivere leer van Christus kan tot de redding leiden. Hin wees met kracht de Priesterdient en de sacramenten van de Rooms katholieke kerk met klem af!

Met hem werden ook Nikolaas Poele en zijn vrouw gevonnisd tot het levend begraven te worden, om dezelfde reden. Zij weigerden de Priester de eer te bewijzen die alleen Christus Jezus toe komt.

Getuigen van Jezus Christus en zij die de Gave der profetie openlijk aantonen of verkondigen zullen veroordeeld worden. Ook in de nabije toekomst! Toon u een Daniël als u zich in een leeuwenkuil bevindt.
Wie deze wereld niet als zodanig kan zien, maar meent dat er vrede en rust komt, die ia bedrogen en bedriegt zichzelf. Christus roept op om UIT te gaan! Wie dan heeft dan nog het zelfzuchtige karakter, om aan deze liefdevolle oproep geen gehoor te willen geven. Immers, zonder Mij zijt gij niets leert Jezus!

Sta, voor 't geen gij plicht weet, pal
Doe als Daniël. Zij uw weg langs berg en dal
Gehoorzaam Gods bevel

Heerlijk is God steeds met hem,
Die gehoorzaam is;
Als wij volgen Zijne stem,
Dan is ZIjn hulp gewis

Is de vijand nog zo groot.
't Komt er niet op aan.
Wees gehoorzaam tot de dood,
En God zal voor u staan.
Vrees noch leeuwen, noch het vuur
Doe als Daniël;
Christus is u als een muur,
Hij is d' Immanuel

Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muil der leeuwen toegesloten, en zij hebbn mij geen kwaad gedaan, omdat Ik voor hem onschuldig ben bevonden (Daniël 6:23)

[/i]Ik houdt mij alleen aan de zuivere leer van Christus alleen en van het Evangelie der Heeren.[/i]

Hij was gearresteerd omdat men van hem wilde weten waarom hij geen deel had genomen aan het Sacrament des avondmaals en hoelang hij zich al had onttrokken aan de biecht.
Met mooie praatjes en bedreiging ha men hem er toe gedwongen zich aan de lijn en de catechisatie van de rk kerk te houden. Maar Jan Laute bleef standvastig.

Vlak voordat hij terechtgesteld werd zij hij in een open gebed het volgenden tot de toeschouwers:

"Och lieve mannen en vrouwen, gelooft toch niet de afgodische rooms katholieke kerk. Och mensen gelooft hun toch niet, die zeggen : CHRISTUS IS HIER OF DAAR (de Bisschop dus), want zij zijn valse profeten en zullen nog velen verleiden."

Al sprekend werd deze, gelijkend op Daniël met geweld naar een houten paal getrokken en vastgebonden. Aldus werd deze waarlijke getuige van Christus als een martelaar van Christus Jezus, wegens de beleden waarheid op 25 januari 1569 te Gent opgeofferd!

Denkt u dat de Bisischop van Rome en zijn wereldlijke macht als aangestelde LEIDER der wereld (15 februari 1929) werkelijk is veranderd? Of heeft de Bisschop er van geleerd om zich meer en meer achter de Protestantse kerk te verschuilen als iemand die zijn zonden heeft beleden en zich aan de hand van vergeving en nederigheid aan Christus, om evenals alle mensen, zich te verantwoorden voor de Heiland en Diens God de Heilige Vader in de Hemel.

Wie is gekend in hetgeen over deze organisatie en haar medewerkers in de Hemelse Boeken geschreven zal staan, zoals ook van ons eensgelijks; de goede en de kwade dingen daarin zullen staan opgetekend! Heer vergeef het hun, want zij weten wat zij doen!

Overdenk uw zondag nog maar eens, voor dat het te laat is. Zonde wordt in het Hemels Koninkrijk uitgesloten, ook het overtreden van het 4e gebod! Trek uw plan!

Terug naar “Archief”