Marnix schreef:Tja goed, dat je een keer met elkaar daar over praat kan ik me indenken... Maar je brengt het nogal zwaar.... "Om 8 uur vanavond heb ik een gesprek"
Als het goed is komt zo iemand wel eens bij je over de vloer... je maakt kennis, praat met elkaar over vanalles en nogwat... op die manier leer je elkaar kennen, leer je van elkaar hoe je tegen dingen aankijkt en zo... Alsof je in de eerste week van je verkering dan een uur gaat reserveren voor een gesprek... zo komt het een beetje over
Stel, ik krijg een vriendin (ok slecht voorbeeld voor mij, de eeuwige vrijgezel maar goed)... Ik neem haar een keer mee naar huis om mijn ouders te leren kennen... prima dat ze dan ook wat meer van haar willen weten en zo... Maar ga je toch niet speciaal een gesprek voor afkondigen? Mijn ouders zouden niet tegen haar moeten zeggen: "Heej, we willen een keer een gesprek met je..." Ik zou antwoorden: Jullie kunnen nu toch gewoon met haar en mij praten?
Dat soort informatie kun je toch gewoon met elkaar uitwisselen? Je leert elkaar namelijk vanzelf beter kennen...
We praten ook met hem en haar tegelijk. En onaangekondigd, gewoon op het juiste moment. Maar zeker al wel aan het begin van de relatie.
Tenslotte "kent" mijn dochter de persoon en wij nog niet. Dus lijkt me prettig en ook logisch dat ook wij die persoon willen leren "kennen". Voor zover dat kan in zo'n gesprek.
Maar geloof me, al dan niet toekomstplannen zijn niet aan de orde.
Maar het gesprek houd wel in dat hij toch wel toestemming vraagt voor een verkering met onze dochter. Waar wij van uit gaan dat hij dat al wel aan die dochter heeft gevraagd.
Dus in jou geval zou je dat bij de ouders van je a.s. "moeten" doen. En niet je meisje bij jou ouders.