Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 13:02

Van nature juist wel! Van nature zijn we toch allemaal zonder God en liggen we onder 'het juk van de zonde'?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:06

Ik bedoel het iets anders, we zijn God niet echt kwijt, we gaan uit onszelf niet naar God op zoek. We kunnen rustig zonder hem verder leven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2004 13:16

Het Weermannetje schreef:Ik bedoel het iets anders, we zijn God niet echt kwijt, we gaan uit onszelf niet naar God op zoek. We kunnen rustig zonder hem verder leven.

jij ook?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:17

Ja, ik ook. Ik heb God vanuit mijzelf echt niet nodig hoor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 13:19

Waarom ga je dan naar de kerk? Of doe je dat ook niet?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2004 13:19

Het Weermannetje schreef:Ja, ik ook. Ik heb God vanuit mijzelf echt niet nodig hoor.

dus jij hebt God nu niet nodig? waarom ben je dan toch naar Hem op zoek? Waarom wil je dan christen zijn?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:24

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Ja, ik ook. Ik heb God vanuit mijzelf echt niet nodig hoor.

dus jij hebt God nu niet nodig? waarom ben je dan toch naar Hem op zoek? Waarom wil je dan christen zijn?

Ik ben niet naar Hem op zoek. Maar ik geloof een historisch geloof. Het geloof in Jezus Christus ken ik nog niet. En ook al heb ik dat historische geloof, dan nog ga ik niet naar Jezus zoeken. En ik wil wel een waarschuwing hiervandaan geven: Pas toch op, dat je je niet bedriegt voor een nimmereindigende eeuwigheid.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2004 13:36

Het Weermannetje schreef:
hijwel schreef:

Ik ben niet naar Hem op zoek. Maar ik geloof een historisch geloof. Het geloof in Jezus Christus ken ik nog niet. En ook al heb ik dat historische geloof, dan nog ga ik niet naar Jezus zoeken. En ik wil wel een waarschuwing hiervandaan geven: Pas toch op, dat je je niet bedriegt voor een nimmereindigende eeuwigheid.

mag ik je vragen om eens diep in je eigen hart te kijken. Wil jij de duivel dienen?

bedankt voor de waarschuwing, God wil dat ik met mijn hele hart van Hem hou. En ik mag zeggen: ik heb U lief

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:39

Volgens mij wil iedereen van nature de duivel dienen. We hebben toch al voor hem gekozen?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2004 13:43

Het Weermannetje schreef:Volgens mij wil iedereen van nature de duivel dienen. We hebben toch al voor hem gekozen?

ja klopt, tenzij God werkt in jou hart.
Dus ik vroeg om in je hart te kijken om te kijken wie je nou echt wilt dienen? als je de duivel wil dienen, dien hem dan! Als je God wil dienen dien God dan! Je kan niet van 2 walletjes eten.

Doch zo het kwaad is in uw ogen den HEERE te dienen, kiest u heden, wien gij dienen zult; hetzij de goden, welke uw vaders, die aan de andere zijde der rivier waren, gediend hebben, of de goden der Amorieten, in welker land gij woont; maar aangaande mij, en mijn huis, wij zullen den HEERE dienen!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:46

Jozua mocht dit zeggen uit het geloof! En over dat voorgaande, volgens mij moet je mijn postings maar eens beter lezen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2004 13:49

Het Weermannetje schreef:Jozua mocht dit zeggen uit het geloof! En over dat voorgaande, volgens mij moet je mijn postings maar eens beter lezen.

jozua mocht dit zeggen vanuit zijn hart. (nieuwe hart, waar God in werkt)
Nu stel ik je voor de zelfde keus als Jozua bij het volk deed: "Kies dan heden wie je dienen wilt"

Je kan denken dat je God kan dienen en de duivel. Maar God wil niet een half hart, God wil heel je hart. (mijn zoon, mijn dochter geeft mij uw hart)

vraagje: "wat moet ik precies beter lezen, ik doe het graag over"

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:51

En ik dien nog steeds de duivel. Dat doe ik van nature veel liever dan dat ik God dien.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 13:52

Het Weermannetje schreef:En ik dien nog steeds de duivel. Dat doe ik van nature veel liever dan dat ik God dien.

Welk recht heb jij dan om anderen baalspriesters of blinde mollen te noemen?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:53

Heb ik ooit anderen baalspriesters en mollen genoemd? Ik ben het ermee eens dat sommigen dit zeggen en dat doe ik op grond van de ware gereformeerde dogmatiek.

Terug naar “Archief”