Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Opwekking

Berichtdoor Wilsophie » 05 nov 2013 00:14

Ik heb even gekeken, maar vind het heel eng. Men brengt zichzelf via de muziek in trance. En dan die mantra achtige melodie die opgezweept wordt.
Dat is toch op de Betteld?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 nov 2013 00:28

Wilsophie schreef:Ik heb even gekeken, maar vind het heel eng. Men brengt zichzelf via de muziek in trance. En dan die mantra achtige melodie die opgezweept wordt.
Dat is toch op de Betteld?

Ja klopt. Oh ik vind die muziek geweldig, luister het al 2 dagen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 nov 2013 00:36

Die man uit Engeland had wel gelijk. Je kunt niet iedereen doorsturen naar zo'n kerk. Er zit een man op een forum uit Engeland, die zegt dat er nu honderden per week binnenkomen en hij weet niet naar wat voor kerk hij ze moet verwijzen, want zij kunnen ze niet allemaal zelf opvangen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 05 nov 2013 09:16

Afgelopen zondag, ter voorbereiding op de Bijbelstudie die avond, kwam ik de voglende tekst tegen: "En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil." (1 Joh. 5:14). Met name het onderstreepte gedeelte sprak mij aan.

In onze kerk wordt ook weleens (te weinig naar mijn smaak) gebeden voor een opwekking in Nederland en de wereld. Maar telkens met een soort 'alstublieft' klank. Natuurlijk mogen we het vragen van Hem, maar naar mijn mening toch niet op manier als: 'als het U schikt'.

Misschien ben ik iets te nuchter hiervoor maar waarom zouden we niet een opwekking moeten proclameren? Hij wil toch dat de hele wereld het weet, namelijk dat Hij de Messias is en dat Hij voor ons gestorven is. Waarom doen wij dan zo gereserveerd over een opwekking?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 nov 2013 09:21

Verder zeg Ik u dat, als twee van u op de aarde iets, wat dan ook, eenstemmig verlangen, het hun ten deel zal vallen van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 05 nov 2013 10:50

Precies. Wat ik vooral merk ik de gereserveerde houding bij het bidden. Net als een kind die iets van God vraagt, maar erbij zegt "wanneer U tijd heeft".

Een les van Corrie ten Boom is dat we bidden naar de geloften in de Bijbel. Zij zei bijvoorbeeld als zij om iets bad: "U heeft het zelf beloofd, lees het zelf maar na, het staat daar en daar."

Dat is wel een houding die totaal anders is dan de gereserveerde houding van veel christen (die ik ontmoet).

Dus hierbij de oproep: bidt voor een opwekking, omdat God wil dat mensen zich bekeren!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Terug naar “Archief”