Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2013 22:32

Op elk potje past een dekseltje.
Bij elke a past een b.
In elke schede past een zwaard.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2013 11:16

Optimatus schreef:Op elk potje past een dekseltje.

;/

maaarten

Berichtdoor maaarten » 22 feb 2013 11:07

Optimatus schreef:Op elk potje past een dekseltje.

Maar niet op elke potje past een potje, een dekseltje lijkt me inderdaad beter.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 feb 2013 11:31

Als ik een potje was zou ik nu zeggen dat het mij niet zoveel uitmaakt wat jou beter lijkt.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 01 mar 2013 16:15

Ik zag dat er een zelfs cursus lesbisch bijbellezen is, maar in de bijbel wordt dit verschijnsel niet genoemd. Hoogstens in de term pottenbakster.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 03 mar 2013 17:22

ik vind het zoeklicht een geweldig en leerzaam blad wat ik met veel plezier lees en wat meneer ter velde betreft.. ik kan alleen maar zeggen HULDE! we moeten de bijbel weer als Gods woord gaan zien en niet mee willen met wat de wereld leert en er een beetje, of volledig aan gelijkvormig worden!
heb ik een hekel aan homo's NEE!! maar Gods woord is heel duidelijk wat betreft dit punt.
sorry, maar dat zijn niet mijn woorden, maar woorden van onze Almachtige Vader.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 03 mar 2013 17:40

marcel081276 schreef:ik vind het zoeklicht een geweldig en leerzaam blad wat ik met veel plezier lees en wat meneer ter velde betreft.. ik kan alleen maar zeggen HULDE! we moeten de bijbel weer als Gods woord gaan zien en niet mee willen met wat de wereld leert en er een beetje, of volledig aan gelijkvormig worden!
heb ik een hekel aan homo's NEE!! maar Gods woord is heel duidelijk wat betreft dit punt.

altijd 'geweldig' als mensen denken te kunnen spreken volgens de woorden van God. :-oo
m.a.w. God de woorden in de mond leggen -en zich daarachter verschuilen.
hoe blasfemisch.

het blijven nog altijd jouw woorden marcel en jouw uitleg van de Bijbel.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 03 mar 2013 17:42

marcel081276 schreef:ik vind het zoeklicht een geweldig en leerzaam blad wat ik met veel plezier lees en wat meneer ter velde betreft.. ik kan alleen maar zeggen HULDE! we moeten de bijbel weer als Gods woord gaan zien en niet mee willen met wat de wereld leert en er een beetje, of volledig aan gelijkvormig worden!

Kan ik me helemaal in vinden Marcel.
Ook ik lees het Zoeklicht, en lees met veel genoegen de stukjes van Feike ter Velde. Hij windt er geen doekjes om, maar het evangelie is ook heel radicaal.
Feike heeft het nooit negatief over homo's, ook niet in het genoemde stuk waarvoor dit topic is geopend, maar keurt het ziekelijk etaleren hiervan zoals je ziet bij homoparades, wel af. En terecht, Gods woord is er duidelijk over.
Ik begrijp dat het voor een homo erg moeilijk moet zijn te lezen en horen dat God homosexualiteit afkeurt. Het heeft nogal wat gevolgen!
In dit topic wordt Feike ter Velde nogal eens lelijk neergezet, maar dat doet de man geen recht.

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik homohaat uiteraard afkeur, maar mijn ervaring is dat het nogal eens voor komt dat je mening alleen aanvaardt wordt wanneer je zegt dat je homosexualtiteit + praxis allemaal wel prima vindt. Een andere mening hierover wordt vaak slecht geaccepteerd.
En meneer ter Velde geef ik groot gelijk: ik zou ook niet zou willen dat mijn kinderen voorlichting zouden krijgen over homosexualiteit van iemand die meedoet aande homoparade. Nee, bedankt..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 mar 2013 17:51

marcel081276 schreef: we moeten de bijbel weer als Gods woord gaan zien en niet mee willen met wat de wereld leert en er een beetje, of volledig aan gelijkvormig worden!

Tja, en dan net hoe het uit komt?
Vanmorgen in de kerkdienst kwamen de vele slaven in de schriftlezing weer eens voorbij... Nieuwtestamentisch nog wel...

Gods Woord? Jawel, dat geloof ik voor 100%
Maar de hermeneutische sleutels die je gebruikt zijn je eigen keuze. Verschuil je dan niet zo makkelijk achter God.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 03 mar 2013 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 03 mar 2013 17:51

het blijven nog altijd jouw woorden marcel en jouw uitleg van de Bijbel.

Als ik Lev. 20:13 lees of Rom.1:27, dan denk ik: daar zit geen woord Spaans bij. Dat kan je niet anders interpreteren dan wat er gewoon staat. Ik ben dan benieuwd wat jij leest, Maran. Kan je dat toelichten?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 mar 2013 17:59

Boaz schreef:Als ik Lev. 20:13 lees of Rom.1:27, dan denk ik: daar zit geen woord Spaans bij. Dat kan je niet anders interpreteren dan wat er gewoon staat. Ik ben dan benieuwd wat jij leest, Maran. Kan je dat toelichten?

Tja, geen woord Spaans...
Weet je, bij iedere christenhomo zijn die teksten dwars door hem of haar heen gegaan.
En sommigen zijn met God tot een andere conclusie gekomen dan jij...

Oja, verder heb ik zelf de slaven de deur maar uit gedaan, hoewel het heel bijbels is. Ook al zonder een woord Spaans. Jezus heeft het er zelfs over terwijlJezus het kennelijk niet nodig achtte om iets over homoseksualiteit te zeggen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 03 mar 2013 18:03

Boaz schreef:
Als ik Lev. 20:13 lees of Rom.1:27, dan denk ik: daar zit geen woord Spaans bij. Dat kan je niet anders interpreteren dan wat er gewoon staat. Ik ben dan benieuwd wat jij leest, Maran. Kan je dat toelichten?

er zijn al 1000den woorden vuilgemaakt aan die teksten uit de Bijbel.
je gaat me toch niet wijsmaken dat je daar nog nooit van gehoord hebt?
iedereen kan ze dromen.
velen kennen deze teksten beter dan de rest van de Bijbel.

maar goed, je mag ze van mij letterlijk lezen, maar dan hoop ik ook dat je consequent bent en nu onmiddellijk de straat opgaat en homo's ter dood gaat brengen en ook alle andere geboden en verboden uit Leviticus gaat navolgen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 03 mar 2013 18:09

Tja, geen woord Spaans...
Weet je, bij iedere christenhomo zijn die teksten dwars door hem of haar heen gegaan.
En sommigen zijn met God tot een andere conclusie gekomen dan jij...

Oja, verder heb ik zelf de slaven de deur maar uit gedaan, hoewel het heel bijbels is. Ook al zonder een woord Spaans. Jezus heeft het er zelfs over terwijlJezus het kennelijk niet nodig achtte om iets over homoseksualiteit te zeggen...

Ik snap Jee Wee dat het door je ziel heen snijdt als ik bovenstaande dingen schrijf, maar iets goed praten wat de Bijbel zonde noemt, is ronduit liefdeloos. Daar ben je ook niet mee geholpen. Noem zonde gewoon zonde, óók (maar niet alleen) op dit terrein. Ik ben er van overtuigd dat iedere homo, christen of niet, diep in zijn hart weet dat het niet goed is.
Met de Bijbel in de hand kan je tot geen andere conclusie komen, iedere homo zal zijn/ haar eigen weg hieron moeten gaan, met God.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 03 mar 2013 18:44

maar goed, je mag ze van mij letterlijk lezen, maar dan hoop ik ook dat je consequent bent en nu onmiddellijk de straat opgaat en homo's ter dood gaat brengen en ook alle andere geboden en verboden uit Leviticus gaat navolgen.

Nogmaals: hoe lees je die dan? Ik zou geen andere uitleg weten dan de letterlijke. Ik snap dat dit hard aankomt bij iemand die kampt met homosexuele gevoelens, maar proberen er een draai aan te geven die je uitkomt, lost ook niets op. En ja: ik weet dat we dat allemaal doen bij tijd en wijle. Maar het maakt een mens niet gelukkiger tegen Gods wetten in te gaan.
De rest van die zin hoef ik toch niet op in te gaan, wel?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 mar 2013 20:45

Boaz schreef:maar iets goed praten wat de Bijbel zonde noemt, is ronduit liefdeloos. Daar ben je ook niet mee geholpen.
Maar Boaz, je hoeft me niet te hélpen. Ik verwacht geen hulp van mensen want zeker voor homo's in de kerk geldt dat mensen hen eerder van de wal in de sloot helpen. Vandaag heb ik het weer twee keer gehoord: onze hulp is in de Naam van de Heere!

Best triest dat veel hetero's zo de drang hebben om hun bijbelvisie op homoseksualiteit dwingend op te leggen. Misschien eens tijd om te gaan luisteren naar homo's? Maar dan moet je natuurlijk wel een paar homo's kennen in je gemeente...

Boaz schreef:Ik ben er van overtuigd dat iedere homo, christen of niet, diep in zijn hart weet dat het niet goed is.
Kijk, daar komt weer een aapje uit de mouw: het voelt voor jou niet goed, het voelt onnatuurlijk. Maar probeer afkeuring nou niet met afkeer te verwarren.

Boaz schreef:Met de Bijbel in de hand kan je tot geen andere conclusie komen, iedere homo zal zijn/ haar eigen weg hieron moeten gaan, met God.
dan zijn we het toch érgens over eens...

Terug naar “Archief”