Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 12 apr 2011 16:02

liefje schreef:Het opblaasbare Easycarseat autostoeltje is dat niet wat voor jullie Lammetje?

Ik zal eens kijken, heb er nog nooit van gehoord....

Over een box: Ronde spijlen is wel handiger voor het kind. Hier wel een verstelbare box hoor, want ik zou me geen raad weten om telkens die kleine baby onderin te leggen. maar ik gebruikte de box dan ook in het begin veel vaker dan toen hij al laag stond, toen wastie zo de kamer weer uit :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 apr 2011 16:35

Bij de eerste 2 kreeg ik van mijn schoonouders een nieuwe beukenhouten box, met la en een verstelbare bodem. Bij de tweeling kocht ik zelf tweedehands zo'n box als gempa bedoelt en die vind ik dus zoveel fijner dat we die bij de twee erna gebruikten i.p.v. de nieuwere :wink: . Hij is zo makkelijk en snel op te klappen dat ik 'm in de zomer zodra het mooi weer was, buiten zette. Bij de jongste (een decemberkindje) heeft manlief een verhoogde bodem gemaakt, dat was toen wel fijn. Het enige minpunt is dat hij lager is dan m'n nieuwe; dochterlief van 15 maanden is er met behulp van de vormenkever al een keer of 4 uitgeklommen en maakt dan het huis onveilig :roll:.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 apr 2011 18:20

Hier ook een met ronde spijlen, verstelbaar, lade er onder.
Heb hem nog niet staan, want ik kan de ruimte wel beter gebruiken,
en in het heel prille begin, zal ze er toch niet veel in liggen.

Dus als de meeste kraamvisite langs is gekomen, zet ik hem wel op.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 apr 2011 18:30

Met boxlade Evelien kan een hoop zooi in! ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 18:51

Inderdaad, met lade. Wij hebben dat niet, maar dat mis ik echt wel.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 apr 2011 20:30

Ik ben een paar dagen niet hier geweest, en zie dat ik een nieuwtje gemist heb..

Ajl: gefeliciteerd!! Wat leuk, een derde kindje!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2011 21:00

Zó! Ik heb ook even niet meegelezen, wat een gekwebbel hier :)

@evelien wij hebben ook een box met lade gedaan vanwege de opbergruimte. En wat spijlen betreft, daar heb ik niet over nagedacht. Gok daarom (ik weet het niet, box staat bij m'n ouders) dat wij geen ronde hebben, want rechthoekige vind ik mooier. :-oo

@MissF Dat jij ook al weer 30 weken bent, wat gaat dat snel! Voor m'n gevoel moet jij nog een stuk langer als ik, maar dat is dus ook maar vijf weekjes! Geniet er van :)

@AG succes met de laatste loodjes, en spannend, morgen strippen! Hoop voor je dat 't effect heeft en jullie dochtertje zich snel aandient!

Hier vandaag de laatste keer bij de vk geweest om afscheid te nemen. Toch een gek idee, vond het steeds zo gezellig... Nu in 't ziekenhuis is het allemaal veel zakelijker en minder persoonlijk. Maar ja, alles met het oog op de gezondheid van ukkie!
Bloeddruk was vandaag weer helemaal oké ook, 120/70. Hele geruststelling.
Vraag me alleen af of m'n hb niet verder is gezakt, ben zo ontzettend moe de hele dag door...
Sprak m'n buurvrouw en zij gaf aan dat ze juist in dr verlof zoveel meer energie kreeg doordat ze niet meer hoefde te werken. Dat is hier in elk geval (nog) niet zo..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 21:35

Wij hebben ook geen ronde spijlen maar denk niet dat dat een probleem is ik zie kindjes van vrienden zich er net zo makkelijk aan optrekken als met ronde spijlen. En ik vind de platte spijlen ook veel mooier :oops:
Wij hebben ook een box met lade eerst hadden we er een zonder lade in de bestelling maar toch nog omgeruild en ik ben er erg blij mee.

@Jannoek Fijn dat je bloeddruk weer oké is! Die van mij ook gelukkig voel me niet wazig meer in mijn hoofd gelukkig.

@AG Spannend voor morgen hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2011 08:21

Heel wat mensen in m'n omgeving zeggen dat ze nu echt kunnen zien dat ik zwanger ben. :wink: Ik had wel een heel klein buikje, maar nooit echt van die vetrollen ofzo. Had opzich wel een strakbuikje. Dus misschien is het wel zo.

Gisteren zo'n zwangerbox gehaald van felicitas. Ik kwam er allemaal spulletjes tegen waarvan ik dacht: o ja dat is ook wel handig om te hebben ja. :lol: Hebben er hier mensen ook zo'n box gehaald? en heeft alleen felicitas zo'n box? (vindt het wel leuk om van dat soort boxen/doos te krijgen). :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 apr 2011 09:33

die van felicitas heb ik 2 x :lol: wel handig, zat een flesje van avent in en die past precies op mijn kolf. Verder vind ik de inhoud nooit zo heel erg bij zonder maar altijd leuk om te krijgen en uit te pakken.
Prenatal heeft ook zo'n box, maar weet even zo snel niet hoe die heten. Volgens mij bij de jonge gezinnen kun je dat aanvragen. :-k

Leuk als andere mensen het gaan zien hé! Ik krijg nu ook telkens de opmerking: jij bent hard gegroeid!! Vind het zelf wel meevallen maar ik zie het dan ook dagelijks en die mensen niet :lol:

Jannoek: krijg je de nacontroles niet van je vk dan? Als je weer thuis bent na de bevalling? Dan zie je haar weer, is ook gezellig, tenminste hier wel altijd :wink:

AG: ik hoop dat de kleine snel komt!! Of er al is natuurlijk :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2011 10:04

Er zaten ook een aantal tijdschriften bij en wat kortingsbonnen en een knippie. Dat vondt ik ook erg leuk.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 13 apr 2011 10:18

Wij hebben een box met 'platte' spijlen, maar hier geen problemen gehad met optrekken in de box, hoor. Wij hadden geen lade eronder (had ik wel graag gewild) omdat de box op een plek staat waar je die niet helemaal open kan doen. Ik heb er toen manden onder gezet, staat ook leuk.
Bij de Prenatal kun je inderdaad ook zo'n doos aanvragen en ook bij de Etos. Bij de Kruidvat krijg je een pak newborn luiers gratis (moet je een bonnetje uitprinten na aanmelding op kruidvat.nl).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2011 10:30

Bij de etos heb ik die felicitas box gehaald.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2011 11:01

Even snel via mn tel.:

Om 08.20 is Femke geboren!

Alles gaat goed met ons!
Rest van t verhaal komt wel n andere keer. :D

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 13 apr 2011 11:03

AG en man en dochter: van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Femke. Leuke naam! Fijn dat het goed gaat. Geniet lekker van de kraamtijd en van jullie kleine meid!

Terug naar “Archief”