schelpje3 schreef:Welnu, als ik dit zo lees, dat het niet boeit, dat je voor jezelf daar zit enz. dat is precies wat ik bedoel.
Wat maakt het uit of een ander het ziet ?
Ik werd idd aangenomen, om hetgeen ik aan had, dat heeft mijn werkgeefster ook zo gezegd.
Dat ik er moeite voor had gedaan, dat ik het dus serieus nam.
Sommige mensen lijken niet te beseffen dat de 1e indruk alles is.
What you see is what you get, dus een outfit met vlekken, of slordig, losse rafels, geeft aan dat het je niet interesseert wat een ander er van denkt.
Ik heb door de jaren heen gehoord, hoe anderen dit waarderen.
Ik heb bijv eens een stapelbed met toebehoren verkocht, mensen kochten dit ongezien, want ze kennen mijn netheid, zo werd het gezegd !
Mijn man werd aangezien voor begrafenisondernemer, omdat hij in zwart kostuum (als enige (!)) op een begrafenis verscheen.
Kleding is ook een ijkpunt.
Een politieagent in spijkerbroek en Tshirt, wordt niet serieus genomen.
Als de huisarts in geruite golfbroek met poloshirtje zit, wat vind je daarvan ?
En hij zegt bij binnenkomst: zo heee, ben je nu nog niet beter ? Wat is er nou weer ? dan klapper je toch met je oren ?
Maar goed, een ieder moet maar doen waar hij zin in heeft, maar kijk dan niet op als je alweer ernaast grijpt bij solliciteren, je niet serieus genomen wordt bij artsen. Watn dat gebeurt namelijk dan. Niet alleen door kleding, maar door je hele houding en voorkomen.
Je beschrijft het prachtig. En ik ben blij dat dat in de meeste kringen een beetje aan het veranderen is naar meer echtheid. Dat je wordt aangenomen op kwaliteiten.... Dat jij een agent wel serieus neemt als hij je zonder uniform aan aanspreekt. In plaats dat je hem dan niet serieus neemt. En de huisarts ook gelooft als hij een poloshirtje aan heeft. (mijn huisarts loopt er overigens heel normaal bij, totaal niet supernetjes ofzo en ik heb haar er nooit minder serieus om genomen). Weg met die poppenkast, meer aandacht voor de persoon ipv de kleren, de binnenkant ipv de buitenkant. Want agent ben je, huisarts ben je. Ook zonder uniform enzo. En blijkbaar neem je ze toch minder serieus. Wordt me wel weer duidelijk wat een belemmering het zoveel waarde hechten aan "stijl" kan zijn... Misschien goed om daar wat in te veranderen, anders ga je het nog es lastig krijgen

Hoe serieus had je Johannes de Doper genomen in zijn kamelenharen mantel?
@ sterretje, waarom zou je daar geen les in geven? Verandert de boodschap ofzo? Ik heb genoeg les gehad van leraren in spijkerbroek en heb ze er nooit minder serieus om genomen of minder hoog aangeslagen. Dus tja... waarom moeten ze er per se in dure kleren bij gaan lopen? Laat ze lekker zichzelf zijn, aantrekken wat ze lekker vinden. Ipv dat niet doen omdat sommigen hebben bedacht dat dat "niet zo hoort"