em_ma schreef:Arme Mortlach.... Vrouwen vinden het vaak fijn om veroverd te worden en dat ze het gevoel krijgen dat een man echt voor hun gaat. Ook niet zoiets van: nou vriendschap is wel leuk, maar misschien een relatie ook wel. Laten we dat eens proberen.
Of als een man je nog amper gezien en gehoord heeft en dan al weet dat jij de perfecte vrouw voor hem bent. Dat vind ik oppervlakkig. Wacht eerst maar eens tot je haar beter kent en dan ook haar mindere kanten kent.
Misschien snap je dan wat meer van vrouwen?
Ik begrijp je wel. Ik geloof ook al lang niet meer in liefde op het eerste gezicht (lust op het eerste gezicht daarentegen...) maar goed. Je moet een vrouw dus veroveren, maar pas als je d'r goed hebt leren kennen. Dat komt op mij een klein beetje tegenstrijdig over, maar misschien is dat het probleem net.
Kijk, ik heb het niet over "de perfecte vrouw"; die bestaat niet, netzogoed als de perfecte man niet bestaat. Maar je kunt wél vrij snel zeggen: poe, dat is nou een leuke meid; ziet er leuk uit plus een aantal eigenschappen waar je op valt (in mijn geval intelligentie en soort humor). Dan wil je haar dus beter leren kennen, en dat zij jou beter leert kennen. Daarvoor moet je toch zo nu en dan wat doen in elkaars gezelschap.
Maar voor je het weet ben je ineens "vrienden", en dat is een doodlopende weg. Is hardstikke fijn als je niets meer hoopt, maar je wilt echt niet horen: "je bent leuk lief en aardig,
als vriend." Dat komt al bijna neer op "je bent als een broer voor me."... aargh!