Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 17:28

kwebbel schreef:En als je het zo bekijkt valt het idd wel mee, je krijgt geen kinderen om ze vervolgens weer weg te brengen naar het kdv om zo nodig te moeten werken.

In sommige gevallen kunnen vrouwen niet anders omdat het financieel anders niet op te brengen is...
Als moeder zorg je natuurlijk het liefst zelf voor je kinderen maar ook op het kdv zijn ze in goede handen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 okt 2008 17:51

Wat een leuke foto's weer.

Wat een mooie meiden Lammetje:)
De meiden zijn wel heel verschillend als je die babyfoto's bekijkt :D
Leuk!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 okt 2008 19:36

sorry vlinder, ik bedoel timo ja :oops: :wink:

Funlover: ze lijken op zich wel op elkaar, maar Eva Lynn is een heel stuk dikker en wat minder helder dan Sarah. Maar soms moet ik echt even heel goed kijken of het nu een foto van sarah of eva lynn is :)

Ik vind overigens 1 of 2 dagen kdv helemaal niet 'slecht' voor een kind. Soms denk ik dat ik het ook beter had kunnen doen, Sarah is nu zooooo eenkennig, bij iedere man of vrouw loopt ze helemaal om of kruipt ze weg tussen mn benen, heel frustrerend.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 okt 2008 19:42

kdv is niet slecht... daar hebben ze ook de vaste oppas ed... ik vind het net als wanneer je gastouders hebt ed. Je bent er als moeder niet!

lammetje.. wt is ze al weer groot! wow!! mooie lieve foto's hoor! twee mooooie meiden!

ilona is ook al weer groot! die gaat ongeveer gelijk o met julia ofniet? die zijn toch omstreeks dezelfde tijd geboren??

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 21 okt 2008 19:55

Woe wat een gave foto's weer.

Timo met zow "stoer" shirt aan. staat erg mooi. Wat een kerel word het ook alweer.

Thomas is ook echt zow ventje al zeg. lekker wijs met dat kapsel.

Wat een lieve foto's van Sarah en Eva Lynn. Zijn wel echt twee zusjes. ze lijken wel op elkaar van de babytijd.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 19:56

Ze leren ook een hoop op het kdv, Timo was altijd heel eenkennig ook naar andere kinderen toe, nu is hij veel socialer geworden en vind het ook erg leuk om met andere kinderen te spelen.
Verder is er veel structuur en is het net als thuis eigenlijk ( eten, spelen, fruit eten, buiten spelen, middageten, slapen, drinken en naar huis)

Als ik dan ook zie hoe duidelijk hij is gaan praten!
Hij moet ook wel want hij moet zich verstaanbaar maken :wink: :-)

Dus ik vind een kdv echt niet slecht voor mijn kind :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 okt 2008 20:06

ik denk ook dat kwebbel bedoelt om het kind 5 dagen van 8 tot 17 uur weg te brengen. Ik vind 2 dagen dan het max. Maar als het financieël 'moet' heb je niet echt keus... Al kost het kdv ook behoorlijk wat, je krijgt wel toeslagen enzo maar gratis wordt het nooit...

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 20:40

5 dagen zou ik never nooit doen, 3 dagen is ook mijn max en ik hoop in de toekomst naar 2 dagen te kunnen gaan. ( helaas is dat nu nog niet te realiseren)

Wat betreft de kosten vind ik het meevallen, ik krijg 1689 euro van de belastingdienst en hoef zelf maar 170 euro aan kinderopvang te betalen iedere maand.
En dat is dan voor 3 kinderen, 3 dagen in de week ( en vakanties meegerekend)
Dus nee gratis word het nooit maar ik hou iig genoeg van mijn salaris over.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 okt 2008 20:50

paprikameisje2 schreef:ilona is ook al weer groot! die gaat ongeveer gelijk o met julia ofniet? die zijn toch omstreeks dezelfde tijd geboren??

Zoals je kon zien is ze van 14-01. ;) En Julia? Ook van januari toch?

Hm, ik een nieuw fotobewerkingsprogramma.
Gaat veel te veel tijd in zitten zo.. :redface:

Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 21:01

Leuk gedaan zeg!! :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 okt 2008 21:27

Leuk ze wordt wel veel blonder ;)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 22 okt 2008 07:49

Echt heel leuk gedaan AG!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 22 okt 2008 07:50

Hebben jullie dat ook dat je je schuldig voelt als je de kinderen wegbrengt naar de oppas of kdv?

Zelf werk ik 1 donderdag in de 14 dagen, dus helemaal niet zoveel, maar toch moet ik altijd even slikken als ik Mathilde naar de buurvrouw breng, terwijl Mathilde het daar goed naar haar zin heeft en ik het ook lekker vind om er even een dag tussenuit te zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 10:11

Wat een prachtig kindje, die Ilona! Met 8 weken was ze al wijs! Wow!

Wij gaan ons kindje waarschijnlijk 2 dagen naar een dagverblijf brengen (al is dat meer een soort gastouder, er is maar 1 leidster).
Maar een beetje moeilijk blijft het, omdat mijn man waarschijnlijk toch niet dichter bij huis kan gaan werken, waardoor hij niet voor 7 uur 's avonds thuis is. Ik moet nog contact opnemen met het kdv, maar ik hoop echt dat ze die tijd accepteren. Het is wel heel flexibel, dus ik denk het wel. Want anders zou ik niet weten hoe we het op moeten lossen, als ik 's avonds werk.
Het scheelt wel dat ons kindje nooit superlang erheen zal hoeven. Ik ga ervoor zorgen dat ik nooit meer om 7 uur hoef te beginnen, maar pas om half 8, zodat ik om 7 uur ons kindje weg kan brengen, en dan haal ik het half 4 op. Als ik late dienst heb, breng ik het 2 uur weg en haalt mijn man het 7 uur op.

Maar ik vind die 2 dagen ook wel maximum hoor, ik ben heel bang dat ik me dan schuldig ga voelen (want ons kindje gaat er heen omdat ík persé wil blijven werken, en omdat ik geen ander werk wil, en ik bij deze baan persé minimaal 24 uur moet werken, wat ik ook erg graag wil).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2008 11:22

voor mij zou de max 3 dagen zijn!

Terug naar “Archief”