Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Miskraam...

Berichtdoor kwebbel » 13 mar 2009 13:12

en met jou ajl, gaat het weer wat beter met je ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mar 2009 15:24

Even een raar verhaal tussendoor. Vor. wk was hier iemand en ze vertelde dat ze een week of 14 zwanger was en haar tante stierf. Ze zei dat ze afscheid van haar dode tante genomen had en gelijk iets voelde. Ze kreeg een dag later een miskraam. Ja, zei ze, als je als zwangere in een doodskist kijkt gaat het mis. Heb ooit wel eens zoiets eerder gehoord, maar wat en hoe, vond het heel sterk maar omdat ze het zelf meemaakte???

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 mar 2009 15:27

Ik zeg: stompzinnig bijgeloof, nog versterkt door de stress/verdriet om de tante... maar het doet niets aan het feit dat ze niet alleen een tante verloren heeft, maar ook nog haar kindje ... bah, wat naar! :(

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mar 2009 15:45

Idd bijgeloof!!

Als dat nou bij iedere zwangere vrouw zo zou zijn?
Dan was dat al zo bekend, dat niemand in een kist zou kijken als ze zwanger zou zijn.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mar 2009 15:53

Ik heb het wel eens gehoord dat je niet in een kist mocht kijken als je zwanger was maar vond het ook bijgeloof, maar omdat die vrouw me dat echt vertelde en het was niet een kletstante ofzo. Als het nou zon prive/story/weekendfiguur was :roll: zou ik ook denken, maar omdat het een integer persoon is vond ik het wel bijzonder.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mar 2009 16:15

Net zoiets is al je gekke gezichten trek, en de klok slaat dat dan je gezicht zo blijft staan maar dan ga ik een beetje offtopic ;-)

Maar snap wel dat je er over nadenkt.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 mar 2009 17:26

Dat praatje is gewoon bijgeloof.
Dat het bij die persoon gebeurde is puur toeval. Er kijken zoveel zwangere vrouwen in een kist en over het algemeen blijft het kindje gewoon leven.
Wel ontzettend naar voor haar.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 mar 2009 19:22

nou jah.. bijgeloof.. bijgeloof.....

de verloskundige heeft hier de buuf uitdrukkelijk verboden om naar een begrafenis van een naaste te gaan. Ze was erg gevoelig voor stress etc... en het zou kunnen dat al die spanning bij haar zou kunnen leidentot vroeggeboorte.

Het lichaam kan de extra stress en spanning soms niet aan.

Hoe en wat... geen idee... maar de buuf vertelde mij dat...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 mar 2009 19:28

Ja maar PPM, dat is wat anders natuurlijk. Dan komt de vroeggeboorte door de stress, niet doordat ze in de kist heeft gekeken. Hier hebben ze ook heel veel van de bijgelovige dingen, heel vaak ook gerelateerd aan religie enzo, dat is af en toe echt een strijd om dat tegen te gaan.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 13 mar 2009 19:41

Dat is echt puur bijgeloof.

In december zijn kort na elkaar 2 ooms van mij overleden en die heb ik ook beide gezien toen ze opgebaard lagen, maar ons kindje leeft gelukkig nog steeds.
Kijk...als je gevoelig voor stress bent is het wat anders, maar dan heeft het niks met de overledene te maken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 mar 2009 19:58

Idd, stress kan natuurlijk wel van invloed zijn.
Maar kijken naar wat doen ook echt niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 mar 2009 20:34

Mijn oma is gestorven toen ik een maand of 4 zwanger was. Ik was daar emotioneel kapot van maar ik heb echt een tijd bij oma gestaan om afscheid van haar te nemen. Moest in die week ook naar de huisarts, mijn bloeddruk was ff wat hoger als die keer daarvoor. Heb ook niet tegen hem gezegd dat mijn oma was overleden maar ik geloof zeker niet dat hij iets zou hebben gezegd over wel of niet naar de begrafenis gaan. Ik denk juist dat je wat mist in je rouwverwerking als je die dingen dan vermijd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2009 21:02

kwebbel schreef:en met jou ajl, gaat het weer wat beter met je ?

lief dat je het vraagt, maar met mij is/was er niets aan de hand. Ik heb (gelukkig) geen miskraam gehad. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mar 2009 17:02

ajl schreef:

lief dat je het vraagt, maar met mij is/was er niets aan de hand. Ik heb (gelukkig) geen miskraam gehad. :wink:
o sorry !! Dan heb ik het toch niet helemaal goed bijgehouden. Maar goed om te horen dat het met jou goed gaat :D

Een neef van m'n vader is overleden (stond ook in topic: "Met liefde denken we aan....") en zijn weduwe heeft dus een begrafenis van haar eigen man. En ze is ook nog eens zwanger van haar 3e kindje! Dat lijkt mij echt dubbel.. je zou toch haast niet blij kunnen zijn dat je zwanger bent...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 mar 2009 17:56

kwebbel schreef:
ajl schreef:

o sorry !! Dan heb ik het toch niet helemaal goed bijgehouden. Maar goed om te horen dat het met jou goed gaat :D

Een neef van m'n vader is overleden (stond ook in topic: "Met liefde denken we aan....") en zijn weduwe heeft dus een begrafenis van haar eigen man. En ze is ook nog eens zwanger van haar 3e kindje! Dat lijkt mij echt dubbel.. je zou toch haast niet blij kunnen zijn dat je zwanger bent...

Is die man rond de 47 geworden, want hier in een dorp vlakbij is er ook iemand overleden van rond de 47 en zijn vrouw 7 maanden zwanger. Erg hoor zo plotseling en dan jonge kinderen.

Terug naar “Archief”