Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 aug 2008 15:25

Kijk hier eens (twee pagina's terug)

verwonderde vrouw schreef:Ik ben blij dat het je dag niet meer kan bederven. Je moet idd ten slotte die deur dicht (durven) trekken. Maar dat valt niet mee...

Wel een spannende periode! hoop dat het een hele mooie dag wordt (niet alleen qua weer ;))

Hebben jullie ook een kerkdienst die dag? (weer een ander onderwerp waar regelmatig discussie's over ontstaan....)

Eagle1979 schreef:
Gelukkig maar; want wij willen juist in onze huwelijksinzegeningsdienst Gods Woord van Liefde laten spreken en een getuigenis afgeven dat wij met Hem op weg willen zijn omdat Jezus voor ons de weg heeft vrijgemaakt!
Fijn om dat met anderen die dag te mogen delen!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 05 aug 2008 20:17

Evelien schreef:het klinkt misschien gek. Maar mijn mening en gedachten over homo's veranderd wel.

Zo zie je maar hoe een mens beinvloed kan worden, ook op een Refoforum.
Er is in een paar jaar tijd hier (en elders) veel veranderd, mede door een stortvloed van informatie/propaganda door onze homofiele medemensen over acceptatie van homosexualiteit, homohuwelijk en aanverwante artikelen.
Vaak kunnen ze hun gevoelens en mening goed weergeven, onderbouwen en van een bepaalde lading voorzien zodat iemand die dat allemaal leest gaat twijfelen of zijn/haar eigen mening nog wel klopt.
Laat je niet teveel beinvloeden door één kant! ALs je een mening wilt vormen bekijk en luister naar alle kanten en wees er vooral biddend mee bezig.
De boodschap in onze (Gereformeerde) Kerken klinkt vaak niet positief over homosexualiteit, vraag je af en onderzoek waarom dat zo is.

Soms bekruipt de gedachte me wel eens dat naast het vele goede dat deze en andere christelijke forums te bieden hebben ook de duivel duchtig is bezig gebruik te maken van deze forums om verwarring en tweedracht te zaaien.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

meboy

Berichtdoor meboy » 05 aug 2008 21:22

@ Colombus;

Wees eens wat precieser, wat klopt er niet en vooral; waarom niet? Je hebt uitgebreid de kans om je vragen te stellen, je argumenten naar voren te brengen: het topic loopt al jaren. De gelegenheid om de ándere kant te belichten is ruimschoots aanwezig lijkt me.

Je roept een bepaald gevoel op: pas op, kjk uit, want de duivel is aan het porren. Er is "iets" wat gevaarlijk is. Dat is een stelling die je dan ook maar moet verdedigen: Waarom is een homo die zijn gevoelens en mening goed kan weergeven en onderbouwen en een bepaalde lading mee kan geven een werktuig van de duivel?

"En al de scharen ontzetten zich, en zeiden: Is niet Deze de Zoon van David? Maar de Farizeen, [dit] gehoord hebbende, zeiden: Deze werpt de duivelen niet uit, dan door Beelzebul, den overste der duivelen. Doch Jezus, kennende hun gedachten, zeide tot hen: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan. En indien de satan den satan uitwerpt, zo is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn rijk bestaan? En indien Ik door Beelzebul de duivelen uitwerp, door wien werpen ze dan uw zonen uit? Daarom zullen die uw rechters zijn. Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen."

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Hey Gerdien B.

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2008 21:25

En euhm,... hoe ik reageer als mensen afhaken?
Wisselend, dat ligt eraan of het bekenden, vrienden of familieleden zijn; bij de één doet het meer zeer als bij de ander!

Hoe bedoel je met wisselend? Kan je het van de ene beter accepteren dat ze niet komen?
Dat van de ene meer pijn doet, omdat die je dierbaarder is begrijp ik, maar begrijp het wisselend reageren neit echt vandaar mijn vraag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Re: Hey Gerdien B.

Berichtdoor Denkertje21 » 05 aug 2008 23:23

Eagle1979 schreef:
Gefeliciteerd en ook aan je verloofde. (Neem aan dat hij wel mee leest ;) )

Dank je wel voor jouw felicitaties!

En euhm,... hoe ik reageer als mensen afhaken?
Wisselend, dat ligt eraan of het bekenden, vrienden of familieleden zijn; bij de één doet het meer zeer als bij de ander!

Eagle

Ik neem aan dat je dit gaat aankomdigen op het regenboogforum want dan heb je er zo 500 kerkgangers bij

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2008 07:12

d:)b

*gaat zich gelijk aanmelden op het regenboogforum* :wink: :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 07:51

Ik ben zelf geen tegenstander van het zogeheten homohuwelijk. Als twee mensen met elkaar verder willen, dan moet dat, naar mijn verheven mening, gewoon kunnen. Van ambtenaren mag worden verwacht dat zij dit huwelijk sluiten - gewetensbezwaarden moeten in dit geval dan maar geen huwelijksambtenaar worden, net zomin als mensen die principieel niet doden niet bij de landmacht moeten gaan solliciteren.

Echter, het komt voor dat mensen van mening verschillen inzake het zogenaamde homohuwelijk. Dat moet ook kunnen - in dit land geldt vrijheid van geweten (staat in de Grondwet). Maar het komt nogal eens voor dat bepaalde minderheden allerlei voorrechten opeisen. Er zijn gereformeerden die eisen dat hun principes worden gerespecteerd - maar dit zelf naar anderen toe juist niet doen. Er zijn gelukkig ook heel veel gereformeerden die deze dwingelandij niet toepassen - moge zij geloven in vrede.

Ook binnen de homoscène komt dit nogal eens voor. Er zijn homo's die eisen dat hun rechten worden gerespecteerd - prima, terecht - het recht geldt voor iedereen. Echter, vaak zijn de grootste schreeuwerds binnen deze scène enorm op hun teentjes (of lid) getrapt als iemand aangeeft op gewetensgronden het zogenaamde homohuwelijk niet te kunnen steunen. Die mensen worden door deze opgewonden standjes meteen weggezet als intolerant, onverdraagzaam, hatelijk en wat dies meer zij. Dàt vind ik persoonlijk heel walgelijk. Juist een groep die toch al te kampen heeft met intolerantie en onverdraagzaamheid zou hierin het goede voorbeeld moeten geven.

Voorbeeldje uit de praktijk: Persoon V is al jaren bevriend met persoon H1. Persoon H1 is homofiel, maar dat staat een innige vriendschap niet in de weg. Persoon H1 weet dat persoon V om principiële redenen niet voor het zogenaamde homohuwelijk kan zijn en persoon H1 accepteert dat ook - terecht.

Vervolgens loopt persoon H1 de (ware? - de tijd zal het leren) liefde tegen het lijf, die we persoon H2 noemen. Persoon H2 en persoon V kunnen het ook goed met elkaar vinden en ook persoon H2 weet van de principiële opvattingen van persoon V. Vervolgens trouwen H1 en H2 Persoon V bleef bij het altijd openlijk geuite en geaccepteede standpunt niet naar het huwelijk van H1 en H2 te kunnen gaan.

Toen toonde persoon H2 zich als een hoogst onverdraagzame gier door persoon V gewoon als oud vuil te dumpen. Persoon H1, die al jaren met persoon V bevriend was, slikte (ook) dit en protesteert niet eens. Waar is dan die verdraagzaamheid gegleven? H1 en H2 WISTEN toch dat V niet zou kunnen komen?

Persoon V is in dit geval het slachtoffer van een gemeen spel.
Persoon H2 de ranzige intrigrant.
Persoon H1 het laffe schoothondje en als zodanig een volgzaam slaafje.

Moraal van dit verhaal: als je getolereerd wilt worden om wie je bent, dan zul je anderen ook moeten tolereren om wie zij zijn - anders is jouw eis van nul en generlei waarde.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 aug 2008 08:19

Persoonlijke ervaring Optimatus? :)

Je ervaring is een vervelende, maar omdat 1 homo zich zo gedroeg betekent niet dat je alle homo's dat aan kan rekenen. Ik vindt ook niet alle homo's even aardig... Gelukkig de meeste wel.

Er is 1 eigenschap van mensen die je volgens mij niet hoeft te tolereren. En dat is intolerantie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 08:26

Nee, het is niet mijn persoonlijke ervaring, ik sta hier (gelukkig) buiten.
En nee, ik ga er ook niet van uit dat dit een algemeen homogerelateerd probleem is.

Het gaat er echter om, dat waar tolerantie gevraagd wordt, tolerantie geboden wordt - gelijk oversteken dus.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 aug 2008 10:12

Optimatus schreef:Het gaat er echter om, dat waar tolerantie gevraagd wordt, tolerantie geboden wordt - gelijk oversteken dus.

Ik vind het altijd wel grappig als mensen vragen om tolerantie voor hun eigen intolerantie. Als je last hebt van angst of depressie probeer je er vanaf te komen. Eventueel met psycholoog in de arm. Als je last hebt van intolerantie dan kun je natuurlijk ook eens een psych opzoeken om daar eens een goed gesprek over te hebben.

Uiteindelijk is het gewoon hetzelfde psychologische principe.

Maar als je er niet overheen wilt komen. Als je niet wilt proberen verder te kijken dan je neus lang is. Als je niet zoekt naar mogelijkheden om je medemens te kunnen accepteren. Dan ben je wat mij betreft geen knip voor de neus waard. De claim dat tolerantie niet zou mogen van Jezus is kortweg te belachelijk voor woorden.

Overigens... Nederland kent geen homo huwelijk... We kennen enkel een huwelijk tussen twee personen. Het geslacht van die personen is daarin niet relevant. Dat is een redelijk belangerijk punt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 10:19

Tja... bepaalde moslimgroeperingen hebben daar ook last van (jai moet raspakt foor mai habbe)...

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 06 aug 2008 10:39

Michael schreef:Er is 1 eigenschap van mensen die je volgens mij niet hoeft te tolereren. En dat is intolerantie.

Zou je denken? Waarom intolerantie (bijv. vanwege geloofsovertuiging of gewoon naiviteit) niet tolereren? Dat lijkt me pas echte tolerantie! :)

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 06 aug 2008 10:48

Hmm, volgens mij zijn wij allemaal intolerant op een aantal gebieden. In noem: moord/pedofilie... Allemaal (overigens waarschijnlijk wel volledig terecht) intolerant! het is altijd de vraag in hoeverre je tolerantie kunt vragen over iets waarvan mensen dus 'geloven' dat het absoluut niet goed is!

Als dat de insteek van mensen is, dan kun je die volgens mij niet veranderen (tenzij de mensen uiteindelijk zelf van gedachten veranderen). Uiteraard kun je altijd strijden om die verandering teweeg te brengen, maar voor het overige zul je ook deze mensen moet accepteren!
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 11:37

Is homoseksualiteit eigenlijk genetisch bepaald?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 aug 2008 11:50

columbus schreef:
Evelien schreef:het klinkt misschien gek. Maar mijn mening en gedachten over homo's veranderd wel.

Zo zie je maar hoe een mens beinvloed kan worden, ook op een Refoforum.
Er is in een paar jaar tijd hier (en elders) veel veranderd, mede door een stortvloed van informatie/propaganda door onze homofiele medemensen over acceptatie van homosexualiteit, homohuwelijk en aanverwante artikelen.
Vaak kunnen ze hun gevoelens en mening goed weergeven, onderbouwen en van een bepaalde lading voorzien zodat iemand die dat allemaal leest gaat twijfelen of zijn/haar eigen mening nog wel klopt.
Laat je niet teveel beinvloeden door één kant! ALs je een mening wilt vormen bekijk en luister naar alle kanten en wees er vooral biddend mee bezig.
De boodschap in onze (Gereformeerde) Kerken klinkt vaak niet positief over homosexualiteit, vraag je af en onderzoek waarom dat zo is.

Soms bekruipt de gedachte me wel eens dat naast het vele goede dat deze en andere christelijke forums te bieden hebben ook de duivel duchtig is bezig gebruik te maken van deze forums om verwarring en tweedracht te zaaien.

Daar kan ik volledig mee instemmen. De propagandamachine draait al jaren op volle toeren en dat werpt zijn vruchten af. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, gaat het vanzelf normaal klinken. En dat terwijl de redeneringen toch uiterst zwak zijn. Ik vrees dat het gebrek aan bijbelse weerstand vooral een kennisgebrek is overigens. Over het boek Leviticus bijvoorbeeld.

Wat dat laatste betreft, kan ik na 7 jaar Refoweb de woorden van Luther over die kapel en de duivel helemaal beamen. Daar hoeven we ons dus niet over te verwonderen.

Terug naar “Archief”