Marnix schreef:Riska schreef:Wat is een Christengemeente????
Zijn wij niet allen leden van de gemeente van Christus? Dus allemaal Christengemeente?
Ja. En als het goed is hervormd is ons denken zoals Paulus ook aangeeft dus ook Hervormd en Gereformeerd. En specifieker, we zijn vrijgemaakt door Christus, Christelijk gereformeerd, als we in Nederland wonen ook Nederlands Gereformeerd, Oud Gereformeerd als we een hoge leeftijd mogen bereiken. Als we gedoopt zijn zijn we ook baptisten, geloven we het evangelie, dan zijn we ook evangelisch, lid van een vergadering van gelovigen (hoop ik), doopsgezind enzovoorts.
Beetje flauw om dus over de naam te vallen. Misschien werden de oprichters wel zo gek van al die denominaties dat ze zoiets hadden van: Gemeenten zijn van Christus, we zijn een gemeenschap van christenen dus noemen we ons Christengemeente. Een mooie naam, waarin tenminste tot uitdrukking komt wie Hoofd van de Kerk is...
En ik kan me voorstellen dat gebrek aan geloofsgroei en voeding een reden kunnen zijn om over te gaan naar een ander kerkverband. Als iets een goede reden is, is dat het wel.
Thanks dat je meer naar de inhoud kijkt van mijn verhaal dan naar de naam van de kerk...