Wat is er al een hoop gezegd, eigenlijk kan ik er niets meer aan toevoegen. Eigenwijs als ik ben, doe ik het toch maar

.
Toen ik voor het eerst op Refoweb kwam viel het me ook op dat het er minder "refo" was als dat ik gedacht had. Maar, zolas eerder aangegeven, wat is refo? Ik vind dat zo´n vervelende term. Het bevordert het hokjes-vakjes-denken zo enorm. Ik ben ook een refo, opgegroeid in de gemeente waar jij (Lammetje) nu zit

, refoschool, best een behoudend gezin. Voor een groot gedeelte onderschrijf ik het "refodenken". Ben ik dan een refo? Ja, in principe wel. Wil ik mijzelf dan zo noemen? Nee! Ik ben een christen met een reformatorische "grondslag".
Toch ben ik blij dat er hier op het forum ook wat minder behoudende mensen zitten. Je leert heel veel van elkaar en ik moet toegeven dat ik best heel goed kan meekomen in het gedachten goed van mijn mede-christenen die minder behoudend zijn. Zeker als ze dat nog goed baseren op de bijbel want dat is tenslotte waar het om draait.
Ik begrijp je punt dat je het idee hebt dat je jezelf moet verdedigen, dat zie ik ook in discussies (ik ben een een mee-lezer in de religiefora). Maar vraag dan aan mede-refo´s om je te helpen. Je doet het dan samen. En, probeer je ook in te leven waarom de ander iets anders vind. Ik vind het knap dat je zo in je eentje vaak tegen iedereen opbokst als het ware!
Zelf heb ik er niet zo´n moeite mee dat er weinig refo´s op het forum zitten (of er wel zitten maar in die foro hun mond niet opentrekken). Al begrijp ik wel dat, wanneer iemand echt op zoek is naar de waarheid, een beetje e weg kwijt raakt in de verschillende meningen. Maar, nogmaals, beroep je altijd op Gods Woord.