Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2008 13:04

Even over de huwelijksreis: wij zijn op vrijdag getrouwd en gingen zondagmiddag op reis. Het was best gezellig, maar we waren alleen maar moe moe moe. Dus je kunt beter eerst een paar dagen (minstens) thuis blijven en daarna pas op reis gaan... al weet ik dat niet iedereen die mening met mij deelt. Mij viel het vies tegen en we moeten die huwelijksreis nog maar een keertje over doen, Praag is toch een stad waar je om de zoveel tijd weer naartoe wilt :)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 jun 2008 13:06

Hippieblijhoofd schreef:
Lorijntje schreef:
CvdBerg schreef:
Lorijntje schreef:Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus :)

Dat snap ik dus niet, en HBH gelukkig ook niet ;/, maar waarom zou je enorme bedragen uit gaan geven op een dag, ik vind het zonde van mijn geld. Ik heb liever een gezellige bruiloft, en daarna een lekkere huwelijks reis. Op zo'n dag word je toch alleen maar geleefd en ben je kapot.

Ik ben gewoon luxe ingesteld :) Het moet gewoon echt mooi worden en niet een soort van verjaardagsfeest ofzo :) Ik wil niet achteraf balen dat ik denk: had ik toch maar dit of dat genomen. Als ik het geld tezijnertijd heb vind ik het ook prima. Huwelijksreis hoeft dan weer niet zo spectaculair te zijn. Vind een vuurtoren op Ameland ofzo wel leuk haha.

Het punt is, dat je bij een bruiloft altijd afhankelijk bent van dingen waaraan je niets kunt doen. Het kan voorkomen dat je je op je bruiloft niet lekker voelt, iemand een rotopmerking maakt, het regent, er wijn over je jurk valt, enz. Dan kun je duizenden euro's aan je bruiloft hebben uitgegeven, maar aan de 'sfeer' kun je niets doen; dat is iets wat buiten geld om gaat.

En bovendien zou ik een tuinfeest met veel bloemen, lampionnen, slingers, drank en vrienden een stuk sfeervoller willen dan een 'feest' in een dure locatie waar allemaal mensen aan tafeltjes sociaal gewenst zitten te blaten. ;/

buiten dat vind ik het gewoon zonde om zoveel geld uit te geven voor één dag - ik vind zelfs de meest goedkope bruiloft (je moet het wel heel sober doen wil je minder dan 1000 euro kwijt zijn) al onwijs veel geld voor één dag :P

toch fijn dat je het er samen, over eens bent :mrgreen:

ik ben al getrouwdt, maar het heeft allebei wel wat , al vind ik een relaxte losse sfeer wel fijn, maar dat maakt niet zoveel waar je het doet.
een dure bruiloft kan een leuke sfeer hebben, en een goedkope ook.
ligt er geheel aan wie je uitnodigt en hoe je er zelf instaat, ontspannen of niet. en hoe je hangt aan officiele dingen
maar pers vind ik het ook wel jammer van al dat geld.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 18 jun 2008 13:50

Weet iemand of tegenwoordig ook nog 'normale' trouwringen verkocht worden? Dus de 'niet-exclusieve' zonder extra kleur goud of ingezette briljantjes?

Ik heb eens goed gezocht op Internet maar daar kan ik ze niet meer vinden :|

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 jun 2008 13:54

goshen schreef:Weet iemand of tegenwoordig ook nog 'normale' trouwringen verkocht worden? Dus de 'niet-exclusieve' zonder extra kleur goud of ingezette briljantjes?

Moet je eens zoeken op Desiree trouwringen!!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Hannah2006
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah2006 » 18 jun 2008 13:56

Ja hoor die zijn gewoon te koop. Wij hebben ze bij een juwelier in Utrecht gekocht, maar volgens mij verkoopt elke juwelier ze wel. Ik denk alleen dat er niet zo mee geadverteerd wordt, want ze zijn een stuk goedkoper dan de ringen waar wel mee geadverteerd wordt (en ik vind de onze veeeeel mooier :wink: ). Ook de gewone merken (Martinshof of zoiets, ik weet niet eens meer wat ons merk was).
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede (1 Tessalonicenzen 5 : 19-21)

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 18 jun 2008 14:04

Bedankt voor de antwoorden, ik ben weer helemaal gerustgesteld! 8)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 jun 2008 14:51

Lalage schreef:Even over de huwelijksreis: wij zijn op vrijdag getrouwd en gingen zondagmiddag op reis. Het was best gezellig, maar we waren alleen maar moe moe moe. Dus je kunt beter eerst een paar dagen (minstens) thuis blijven en daarna pas op reis gaan... al weet ik dat niet iedereen die mening met mij deelt. Mij viel het vies tegen en we moeten die huwelijksreis nog maar een keertje over doen, Praag is toch een stad waar je om de zoveel tijd weer naartoe wilt :)

Helemaal mee eens, Lalage!
Wij zijn op woensdag getrouwd en op vrijdag op huwelijksreis gegaan. Daar zijn we elke dag op stap geweest, hebben heel Corfu gezien. Toen we thuis kwamen waren we helemaal opgebrand... We hadden voor ons huwelijk veel aan ons huis gedaan, en toen op vakantie ook nog veel ondernomen, dus aan rust zijn we niet toegekomen...
Het is het beste om een (half) weekje thuis te zijn voor je op huwelijksreis gaat of je moet een type zijn die echt uitrust door dagen aan het strand te liggen.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2008 15:21

goshen schreef:Weet iemand of tegenwoordig ook nog 'normale' trouwringen verkocht worden? Dus de 'niet-exclusieve' zonder extra kleur goud of ingezette briljantjes?

Wij hebben ook van die 'standaard'trouwringen, maar dan nog moet je kiezen tussen verschillende breedtes, diktes, bollingen *bla* Vraag een willekeurige juwelier en ze helpen je wel ;)

Wij hadden de ringen gekocht op een warme dag, dat is niet zo handig, want dan zijn je vingers dikker. Borkdude heeft de ring later kleiner laten maken, omdat hij zo van zijn vinger viel. Dus let even op dat het 'gemiddeld' weer is als je ringen gaat passen.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 jun 2008 17:49

Lalage schreef:

Wij hebben ook van die 'standaard'trouwringen, maar dan nog moet je kiezen tussen verschillende breedtes, diktes, bollingen *bla* Vraag een willekeurige juwelier en ze helpen je wel ;)

Wij hadden de ringen gekocht op een warme dag, dat is niet zo handig, want dan zijn je vingers dikker. Borkdude heeft de ring later kleiner laten maken, omdat hij zo van zijn vinger viel. Dus let even op dat het 'gemiddeld' weer is als je ringen gaat passen.

Ringen passen moet je ook aan begin van de dag doen heb ik gehoord. Aan eind van de dag zijn ze ook dikker.
Leef je droom.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 jun 2008 17:58

Toch zou ik me er niet prettig bij voelen om met geld dat je nog niet gekregen hebt, rekening te houden. En op hoeveel moet je dan rekenen? 500 euro, 2000 euro, dat weet je niet!

Wij hadden er van te voren ook geen rekening mee gehouden hoor, maar toch is het wel goed om te bedenken van te voren denk ik. Mensen geven soms best veel geld en je kan je misschien achteraf ongemakkelijk voelen als je zelf heel weinig er aan uitgegeven hebt. Zo zijn wij eens op een bruiloft geweest die heel simpel was, dat je alleen maar koffie met klein koekje kreeg en wel gewoon bier en bitterballen enzo. Was echt helemaal leuk en ik verwijt die mensen niks, maar voor mezelf ben ik blij dat we het wat uitgebreider gevierd hebben, zeker na het zien van de kado's en het geldbedrag.

Ik ben het over huwelijksreis ook met Lalage eens, wij zijn de dag erna gelijk gegaan, maar toen hadden we onze kado's nog niet eens uitgepakt, terwijl dat soort dingen toch wel leuk zijn gelijk na je bruiloft.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 11:30

Binnenkort ga ik op zoek naar een bruidegoms kostuum. Nou ben ik nogal 'van den zunige' dus ik vind het zonde om een pak aan te schaffen, éénmalig te gebruiken en het dan tot mijn 50'ste in de kast te laten hangen en dan weg te gooien omdat de motten er in zitten. Het liefst schaf ik me dus een goede kwaliteit kostuum aan die ik ook nog kan dragen in de kerk of bij andere gelegenheden. Zijn er nog speciale kenmerken voor een bruidegoms kostuum? Is het jasje langer of zo? Als ik een donker 'business' pak aanschaf ziet iemand dat dan? En wat vinden jullie mooier, een compleet wit kostuum met witte schoenen of een donker pak?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2008 11:43

je kunt ook bijvoorbeeld een jacquet huren. (dat gaat waarschijnlijk m'n vriend doen, die heeft nooit en ook nooit een pak aan)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 jun 2008 11:47

mijn man had een mooi donkerbruin pak met een heel klein lichtblauw streepje. hij heeft nu als diaken dat pak weer aan en ook bij andere gelegenheden past dit prima. bijvoorbeeld met alleen de broek en een mooie blouse. een stropdas had hij niet om en nu ook nooit.
volgens mij zijn er geen officiele maatstaven waar een trouwpak aan moet voldoen.
ik zou voor een donkerder pak gaan, want als je het vaker wilt dragen dan is dat meer geschikt. mi :wink:
Afbeelding Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jun 2008 11:48

Wit of donker dat ligt eraan wat voor uiterlijk je hebt. Mijn neef is vrij donker, die had een wit pak en witte schoenen: ge-wel-dig!
Vriendlief zou dat niet moeten presteren, die is nogal licht en dat zou er niet uitzien.
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2008 11:56

Het ligt eraan wat voor kleur het beste bij jou past. Mijn man had een bruin pak aan op onze trouwdag en dat stond hem erg mooi. Als je normaal voor je werk altijd in pak moet, dan is het wel leuk om iets aparts te doen. Ik was eens bij een bruiloft waar de bruid in knalgeel ging en de bruidegom had een wit linnen pak, was erg mooi.

Terug naar “Archief”