Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 05 jan 2009 10:40

Onzin optimatus.

Zoals ik al eerder zei. Het geweld van Israel produceert veel woede onder de populatie die geen opleidingen of kansen heeft. Die lui zijn gewoon niet zo waardevol als een goed opgeleide soldaat. Ik noemde het nutteloze Jihadi. Je kunt het ook klapvee noemen want het enige wat ze kunnen is zichzelf opblazen. Het is letterlijk hetzelfde categorie kinderen wat je terug vindt op de Columbine shootings.

Het is gewoon een solide strategie om de nutteloze strijders zichzelf te laten opofferen terwijl de slimmere gevaarlijkere mensen de zaken plannen en missies aanpakken die geen zelfmoord vereisen.. Want ze kunnen moeilijkere situaties aan EN je kunt ze nog een keer gebruiken... Je kunt dat lafheid noemen. Maar uiteindelijk is die mening helemaal niet relevant. In Israel net als in Indie/Pakistan (zoals bleek bij de Mumbai incidenten). Is er een overschot aan nutteloze goed gemotiveerde jihadi, en af en toe gebruiken ze die. Terrorisme vereist infiltratie en veel undercover werk. Dat kan gewoon niet iedereen.

Ze zijn laf enkel omdat ze doelbewust burger slachtoffers maken. Niet omdat ze zichzelf niet opblazen. En dat geldt ook voor die Israelieten. Voor de rest is oorlog gewoon oorlog.

Overigens, die grond aanval van Israel op dit moment is ook zelf verdediging toch? Zoals ik al zei. Dit is verkiezings ellende, en het gaat door tot na de verkiezingen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 11:13

Ik hoop dat ze doorgaan todat Hamas is uitgerookt. Het moet afgelopen zijn met die terreurclub.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 05 jan 2009 13:26

En als de Hamas om zeep geholpen is dan worden willekeurige Palestijnen gedood totdat ze weer een regering opgezet hebben. Die dan prompt door israel tot terroristische organisatie bestempeld wordt. Waarop ook die om zeep geholpen wordt... Israel is niet gebaat bij een sterke palestijnse overheid die de zaakjes in de hand heeft.

Wist je dat de laatste week Israel meer Palestijnen gedood heeft dan dat de Palestijnen de laatste 2 jaar aan Israeliers gedood heeft? Klinkt echt als zelf verdediging.

Ik hoorde de verklaring vanochtend op de radio dat de aanvallen bedoeld zijn om de wapens en explosieven die Hamas leiders in hun huis opgeslagen hebben onschadelijk te maken... "We zoeken de weapons of mass destruction" weet je wel..

Wacht even... Hamas leiders hebben explosieven in huis? Niet in een schuurtje in de woestijn ergens maar gewoon thuis in de kelder? Blijkbaar zijn die Hamas leiders dusdanig "hard core terroristen" dat ze na een dagje in het ministerie rondlopen en politie agenten opleiden nog even in de kelder aan bommen willen sleutelen. Israel denkt dat de wereld bevolking achterlijk is zeker?

Zeg nou zelf, waar sla jij je bommen op? Op de eerste plek die door de tegenstander gecontroleerd gaat worden? Of ergens in een grot of schuurtje?

Palestijnen worden systematisch geterrorizeerd door Israel. Als je kijkt naar de cijfers en niet de propaganda zijn dat de enige conclusies die je kunt trekken. Wat is hier aan de hand? Waarom wil christelijk VS zo graag Israel daar in de grond houden dat ze er jaarlijks miljarden in pompen? Is de wereld niet gebaat bij een vreedzaam midden oosten waarin Israel zich meer op de achtergrond houdt?

Ik heb dit al eerder gezegd. Maar ik vind het bizar dat dit soort geweld gewoon massaal goedgekeurt wordt door christenen. Zodra een moslim in woede zijn vuisten balt schreeuwt de wereld terrorist en moord en brand. Zodra een Jood een Moslim neerschiet is het zelf verdediging. Ook als het een vrouw met drie van haar kinderen betreft.

Israel is de terreur club hier. Ze gooien de echt zware bommen. Maken de grote aantallen slachtoffers. Ze hebben chemische biologische en nucleaire massa vernietigings wapens in hun arsenaal en gebruiken die ook af en toe. En ze gebruiken verschillende technieken zoals het tegenhouden van voedsel en medicijnen om de Gaza bewoners het leven onmogelijk te maken. Palestijnen hebben stenen, oude raketten en een heleboel machteloze woede.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 13:42

Ehm... Hamas heeft als doel het vernietigen van een soevereine staat, namelijk Israel. Dat lijkt me een tamelijk terroristisch doel, niet waar? Als er vanuit de Gazastrook nou eens geen raketten, maar tomaten waren geëxporteerd (en niet gelanceerd), dan was er allang een oplossing.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 05 jan 2009 13:50

reform schreef:
rafaell schreef:Waarom moet ik mijn mening bijstellen? Die orthodoxe Joden willen het liefst al die Palestijnen ook weg hebben. Ze hoeven alleen geen zelfmoordaanslagen te gebruiken, Hamas heeft dat slechts nodig omdat Israel militair superieur is en dat er dus een andere methode noodzakelijk is. Tel daarbij op dat uit hun geloofsoogpunt het niet immoreel is je op te blazen omdat je er een ticket naar de hemel mee verdient.

Dan moet Hamas ook niet gaan huilen dat er burgersslachtoffers vallen, want of ze nou door zichzelf worden opgeblazen of door Israeliers.....je verdient er beide een ticket mee naar de hemel.

Het is trouwens frappant dat het mandaatgebied Palestina oorspronkelijk niet alleen uit het gebied bestaat waar Israël en de Palestijnen nu om strijden, maar uit een veel groter gebied. Namelijk met Trans-Jordanië. Dat dit gebied door de Britten als cadeautje aan het Hashemitisch vorstendom (die uit Arabië kwam) is gegeven, accepteert ze zonder enige wanklank. Als er sprake is van groot onrecht dan is het wel dit. Maar helaas maakt de wereld zich daar niet druk om (bron Ratna Pelle).

Het is natuurlijk wel zo dat men heeft gepoogd in september 1970 koning Hoesein van Jordanie te vermoorden. Daarna zijn dezelfde maand als lesje aan de Amerikanen 3 vliegtuigen gekaapt waarna de niet-Joodse inzittende mochten vertrekken. De 3 vliegtuigen zijn toen op bevel van Arafat opgeblazen. Er volgde hierna een bloedige oorlog tussen Het Jordanese leger en de Palestijnen. Syrie heeft toen de Palestijnen willen ontzetten. De VS heeft toen Israel gevraagt Jordanie te hulp te komen. Toen zijn een deel de palestijnen uit Jordanie naar Libanon gevlucht en hebben daar weer burgeroorlog veroorzaakt en van daaruit Israel belast, met voor Israel dus de noodzaak daar weer binnen te vallen toen. Dus wie destabiliseerde de regio daar? Waarom moesten de palestijnen Jordanie en Libanon in vuur zetten en later Sadam Hoesein ter wille zijn bij de bezetting van Koeweit? Hoe lief zijn hun leiders werkelijk???????
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 13:52

Eigenlijk zullen die Palestijnen de Arabische leiders jeuken. Ze hebben nooit echt steun verleend aan de Palestijnen, alleen lippendienst.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 05 jan 2009 19:31

Ik ben benieuwd of Michael een antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag, hoe het komt dat tal van landen, volken, stromingen, organisaties en individuen al duizenden jaren lang proberen de joden uit te roeien. Of is de Holocaust (om er maar even een klein voorbeeld uit te pikken) soms ook de schuld van de joden zelf?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 21:05

Het blame the victim wordt nog altijd toegpast, Omega, helaas...
Toen in 1994 de Abatutsi in Rwanda werden afgeslacht, zeiden velen dat het hun eigen schuld was.
De joden zouden het zelf hebben uitgelokt.
De indianen hadden niet dapper genoeg gestreden.
Negers zijn nazaten van Cham en daarom slaven.

Tja...

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 05 jan 2009 21:19

Sorry omega die vraag heb ik gemist. Uiteraard is het niet de schuld van de Joden dat mensen proberen en probeerden hen uit te roeien. Niets wat leden van een volk kunnen doen is erg genoeg om genocide te rechtvaardigen.

De mensen waar we het over hebben leven vandaag. Ze moeten beoordeeld worden op hun daden en hun keuzes in het nu en niet op de schandalige dingen die hun of hun voorouders aangedaan zijn.

Een kind wat mishandeld is in zijn jeugd daarvan begrijp je dat het fouten maakt in zijn volwassenheid. Maar dat is niet hetzelfde als die fouten goedpraten of onder de mantel der liefde bedekken. De fouten hier zijn 500 doden sinds kerst. Dat soort fouten maak je niet ongedaan.

Je probeert me een soort jodenhaat aan te praten lijkt het bijna. Joden zijn mensen. Ik ben niet tegen mensen. Ik ben tegen bepaalde dingen die mensen in hun menselijkheid andere mensen kunnen aandoen. Moord partijen met oorlogs materiaal zijn een voorbeeldje daar van. Zelfmoord aanslagen walg ik natuurlijk ook van. Joodse jongens en meisjes moeten met Moslim jongens en meisjes bloemen gaan plukken daar zit veel meer wijsheid in dan elkaar proberen te vermoorden. Is misschien niet kosjer of halal, maar God vergeeft het ons wel... :|

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 21:25

Eenzijdigheid is jou niet in de koude kleden gaan zitten Optimatus. Denk ook eens een beetje aan de 'normale' Palestijnen. De vrouwen, kinderen en mannen die net zoals de Israëlische vrouwen, kinderen en mannen gewoon een vreedzaam bestaan zouden willen leiden. Het zijn de extremisten die de oorlog met elkaar uitvechten waarvan de burgers het slachtoffer zijn.
Laatst gewijzigd door Lovely op 05 jan 2009 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jan 2009 21:38

Lovely schreef:Denk ook eens een beetje aan de 'normale' Palestijnen. De vrouwen, kinderen en mannen die net zoals de Israëlische vrouwen, kinderen en mannen gewoon een vreedzaam bestaan zouden willen leiden.

Het is jammer dat het van de kant van die 'normale' Palestijnen zo oorverdovend stil is. Als er een Palestijnse vredesbeweging van formaat zou zijn, zou vrede met Israel wel eens veel dichter bij kunnen zijn dan nu het geval is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 21:42

elbert schreef:
Lovely schreef:Denk ook eens een beetje aan de 'normale' Palestijnen. De vrouwen, kinderen en mannen die net zoals de Israëlische vrouwen, kinderen en mannen gewoon een vreedzaam bestaan zouden willen leiden.

Het is jammer dat het van de kant van die 'normale' Palestijnen zo oorverdovend stil is. Als er een Palestijnse vredesbeweging van formaat zou zijn, zou vrede met Israel wel eens veel dichter bij kunnen zijn dan nu het geval is.

Zowel in de Israëlische regering als de Palestijnse regering zitten mensen die ik liever het veld zie ruimen om vrede te kunnen bewerkstelligen tussen deze twee volken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 22:29

Lovely schreef:Eenzijdigheid is jou niet in de koude kleden gaan zitten Optimatus. Denk ook eens een beetje aan de 'normale' Palestijnen. De vrouwen, kinderen en mannen die net zoals de Israëlische vrouwen, kinderen en mannen gewoon een vreedzaam bestaan zouden willen leiden. Het zijn de extremisten die de oorlog met elkaar uitvechten waarvan de burgers het slachtoffer zijn.

Welkom in 2009. Elke oorlog kent burgerslachtoffers. Dat was vroeger zo, dat is nu zo en dat zal altijd zo blijven. Helaas de realiteit.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 22:35

Ja ja! Respectloos :!: Het zijn maar slachtoffers en iedere oorlog 'kost' slachtoffers zolang andere er maar door kunnen blijven leven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 22:41

Lovely schreef:Ja ja! Respectloos :!: Het zijn maar slachtoffers en iedere oorlog 'kost' slachtoffers zolang andere er maar door kunnen blijven leven.

Lieflijk, dat heeft niets met respectloosheid te maken, maar met de bittere realiteit. Ik zou ook liever gisteren al dan morgen pas eeuwige wereldvrede hebben, maar jij en ik weten dat dit niet voor overmorgen zal zijn.

Terug naar “Archief”