gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 feb 2008 20:28

haha nou ik heb vandaag lekker NIKS gedaan!!! écht niks! Heerlijk zo'n dagje niksen, had zelfs geen computer waar ik achter kon kruipen, geen internet, heb op de bank een boek gelezen en met Sarah liggen spelen! Ohja, wel boodschappen gedaan, maar meer omdat Sarah dan buiten komt :wink:

Enne Jamillah: de waslijn wordt vies ja, en als je dan wat wits eroverheen hangt kun je weer opnieuw beginnen :lol:
Ik hing ons beddengoed wel eens over het balkon, maar die is dus ook niet schoon :roll: :P

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 feb 2008 20:30

@pol, dat ze de droogmolen staat af te nemen voor ze de was op hangt..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 feb 2008 21:13

jamillah schreef:@pol, dat ze de droogmolen staat af te nemen voor ze de was op hangt..

doet de buurvrouw van me ook ,dus heb ik het ook maar een x gedaan..

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 feb 2008 22:12

doet mijn moeder ook altijd bij de waslijn buiten. Beter je lijn even schoonmaken dan daarna weer opnieuw moeten beginnen.

met mijn binnenrek doe ik het niet, want die wordt toch niet vies
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 10:05

zo ons huis is weer helemaal schoon alles een goede schoonmaak beurt gegeven lekker in mijn nachtkleding hoef je niet naar cloor enz te kijken en nu kan ik genieten van mijn heerlijke dag vrij!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 10:07

liefie schreef:zo ons huis is weer helemaal schoon alles een goede schoonmaak beurt gegeven lekker in mijn nachtkleding hoef je niet naar cloor enz te kijken en nu kan ik genieten van mijn heerlijke dag vrij!

Ben je om 3 uur opgestaan ofzo? :shock: Nee, ik vind dat knap, voor 10 uur je hele huis schoon, respect.. Ik moet nog beginnen, grrrr :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 10:10

haha nee hoor rond kwart voor 8 of zo! maar boven heb ik maar 1 slaapkamer te doen! dus dat scheelt en dat is de kleinste waar wij slapen dus vandaar.
En het was niet vies in huis dus dan gaat het snel :lol: heb alleen de ramen niet gezeemd want die zijn niet nodig

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 10:13

Aha, dat is ideaal.. Hier drie slaapkamers waarvan twee ondergesnotterd, een badkamer en een zolder.
Om het nog maar niet over de begane grond te hebben..

Goed, laat ik eens wat gaan doen..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 10:20

ik heb er nog 3 boven maar in 1 kunnen we niet verder omdat eerst die lekkage geregeld moet worden en die ander 2 wordt 1 grote slaapkamer (van ons|) maar daar wordt in de zomer een dakkapel opgezet dus kunnen we ook niet verder :mrgreen:

schoonmaakse verder allemaal

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 11:04

Ik ben soms ook wel gek bezig, ik maak elke week alles kamers schoon. De slaapkamer en studeerkamer is wel logisch (al slapen we alleen in de slaapkamer en computeren we alleen in de studeerkamer, maar oke), maar ook de zolderkamer doe ik elke week. terwijl mijn man daar zo goed als nooit komt (alleen om van het prachtige uitzicht te genieten soms, maar dat geeft geen viezigheid). En mijn zusje slaapt er eens per maand ofzo. Maar waarom ik dan niet gewoon net voor ze komt en net na ze is geweest even schoonmaak....eigenlijk is het helemaal niet nodig. Maargoed, dat zit er blijkbaar gewoon in.

Toch heb ik wel een hele lieve man. Kom ik gisteravond laat thuis van mijn werk, het eerste wattie zegt:' Wow, wat was het netjes en schoon in huis! Heeeeeerlijk! Dank je wel!'

Grijns :) dat doet me goed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 12:31

Zijn de vrouwen de enige die het huis schoonmaakt!?

Ik ga zo straks de ramen buiten lappen.

de wc en de badkamer.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 12:40

nee hoor mijn man helpt waar nodig ook mee. Hij doet altijd de vuilnisbak legen en schoonmaken de tuin doet hij hij doet de ramen boven zemen op de ladder. stofzuigen doet hij ook geregeld en het bureau waar de pc enz op staan maakt hij altijd netjes stofvrij.

maar ik doe gewoon het meeste omdat ik niet zoveel werk

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 12:44

hier helpt vlieger ook wel mee hoor! een keertje stofzuigen of dweilen, maar dweilen doe ik liever zelf 8)
Met het bed verschonen helpt hij ook als hij thuis is, is net zo handig en de was opvouwen kandie ook prima na wat op en aanmerkingen van mij hoe de handdoeken opgevouwen moeten worden :mrgreen: (het mooie randje moet natuurlijk wel aan de voorkant :P )

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 21 feb 2008 12:50

lammetje schreef:hier helpt vlieger ook wel mee hoor! een keertje stofzuigen of dweilen, maar dweilen doe ik liever zelf 8)
Met het bed verschonen helpt hij ook als hij thuis is, is net zo handig en de was opvouwen kandie ook prima na wat op en aanmerkingen van mij hoe de handdoeken opgevouwen moeten worden :mrgreen: (het mooie randje moet natuurlijk wel aan de voorkant :P )

Dat klinkt heel bekend, stofzuigen, bed verschonen zijn ook taken die ik op me neem. Verder doe ik ook de vaat normaal gesproken. Maar nu Yvonne pfeiffer heeft mag ik alles alleen doen...
Laat je leiden door Hem!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2008 12:51

lammetje schreef:hier helpt vlieger ook wel mee hoor! een keertje stofzuigen of dweilen, maar dweilen doe ik liever zelf 8)

Hahaha... het mooie randje is natuurlijk belangrijk.... o wat ben ik toch slecht :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”