Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 okt 2008 10:43

Tis hier idd stil.

Hier gaat het opzich wel, niet meer zo'n last van pijn, misselijkheid ed. Nog wel veel last van maagzuur. Gister had me moeder nieuw recept voor medicijnen bij de huisarts opgehaald, toen had de assistente tegen haar gezegd dat ik als ze weer bijna op waren eerst maar even langs de huisarts moest. Omdat ik toch een vrij hoge dosering gebruik, om te kijken of het toch misschien niet minder kan :roll:.

Tis soms gewoon heel frustrerend, dat het gewoon niet duidelijk is wat er is, en wat je ermee/aan kunt doen.

Sterkte verder allemaal 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

Riska

Berichtdoor Riska » 04 okt 2008 16:29

Met mijn dochter gaat het de goede kant weer op. Het ziet ernaar uit dat ze allergisch reageerde op een van de medicijnen (waarvan ze zes tabletten per dag moest hebben!) en nu ze daar - vooralsnog tijdelijk - mee zijn gestopt, lijkt het een stuk beter te gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2008 07:26

ik heb met vlagen last van m'n maag/darmen. Plat op bed gaan liggen en met m'n handen onder m'n hoofd en blijven liggen totdat het over gaat. En dat kan soms een dag duren. Ik gebruik daarom het medicijn (als ik het aanvoel komen) domperidon. Eerst ook enorm veel medicijnen uitgeprobeert. Heb ook bepaald etenwaren laten staan en het gaat wel veel beter. Vroeger had ik zo'n aanvaal haast elke maand en soms wel twee keer per maand.

Je kunt het wel een beetje vergelijken met een migraine aanval. Want als je van de hoofdpijn af bent, dan ben je nog niet helemaal de oude. Dat heb ik ook want na die aanval moet ik echt helemaal bij komen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 okt 2008 16:49

goed nieuws Riska! Maar balen dat ze het medicijn al zo lang heeft gebruikt... :? goed, dokters zijn ook mensen. Ze weten ook niet alles. Hopen dat het goed blijft gaan!

pff sterkte Evelien!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 06 okt 2008 19:22

Laat ik me ook nog eens meldden in dit topic :P Is al lang geleden volgens mij.

Maar ik moet morgen weer naar de internist. Heb in de zomer weinig last gehad van mn darmklachten maar nu komt het weer terug. Heb het heel erg snel koud en vaak zere keel en slappe benen. Dus ben benieuwd wat de dokter morge gaat doen.

De rest allemaal sterkte!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 17 okt 2008 17:03

keessie schreef:Laat ik me ook nog eens meldden in dit topic :P Is al lang geleden volgens mij.

Maar ik moet morgen weer naar de internist. Heb in de zomer weinig last gehad van mn darmklachten maar nu komt het weer terug. Heb het heel erg snel koud en vaak zere keel en slappe benen. Dus ben benieuwd wat de dokter morge gaat doen.

De rest allemaal sterkte!

Hoe is het afgelopen keessie?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 okt 2008 19:43

Hoe is het afgelopen keessie?[/quote]

@Annette: hoe is het met jou afgelopen? Heb je al een afspraak bij de huisarts staan voor je 'andere' klachten? :wink: Doen hoor!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 okt 2008 11:18

Heb afgelopen maandag een darmonderzoek ondergaan. Dat was echt niet prettig. Vooral de drankjes die je moet drinken om je darmen leeg te maken zijn echt mega vies. Maar dat was in dit topic al vaker te sprake gekomen volgens mij :P

Ik krijg nu volgende week de uitslag van het onderzoek dus nog even afwachten dus.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Riska

Berichtdoor Riska » 24 okt 2008 11:45

keessie schreef:Heb afgelopen maandag een darmonderzoek ondergaan. Dat was echt niet prettig. Vooral de drankjes die je moet drinken om je darmen leeg te maken zijn echt mega vies. Maar dat was in dit topic al vaker te sprake gekomen volgens mij :P

Ik krijg nu volgende week de uitslag van het onderzoek dus nog even afwachten dus.

Dat is de reden dat mijn dochter een dag vantevoren wordt opgenomen Keessie: ze krijgt die rommel per sonde (en dan komt het er nog uit!)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 okt 2008 20:26

NdW schreef:@Annette: hoe is het met jou afgelopen? Heb je al een afspraak bij de huisarts staan voor je 'andere' klachten? :wink: Doen hoor!

Nee (nog) niet :oops:, durf eigenlijks niet zo goed. Magoed ik moet van mezelf, omdat ik weet dat ik er alleen niet uit ga komen, en ga maandag bellen voor een afspraak..... En ga het dan gelijk hebben over de medicijnen voor me maag. Heb de laatste tijd weer erg veel last van maagzuur, gebruik weer rennies naast de medicijnen. De kans word wel steeds groter dat ik een keer doorgestuurd word naar het ziekenhuis, magoed maar ns zien wat de huisarts nu zegt, en als het zo is dan is het zo. Zo kan die ook niet altijd blijven, ben gewoon nog (te) jong om zolang aan een vrij hoge dosis medicijnen te zitten.

Spannend Keessie!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 okt 2008 20:42

Ben op dit moment erg misselijk en heb buikpijn. Ben bang dat ik ziek word :( Een half jaar geleden heb ik buikgriep gehad en sindsdien ben ik toch een soort van bang om weer zo misselijk te worden. Het overgeven moet altijd vanuit mijn tenen komen en daarvoor stijgt de hitte naar mijn hoofd. Dan lijkt het net of je dood gaat. Klinkt een beetje overdreven, weet ik, maar dat denk ik gewoon op zo'n moment.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 okt 2008 23:13

Ik weet hoe het voelt Heidebloem! Heb vorig jaar een keer een voedselvergiftiging gehad. Verschrikkelijk gewoon...

Riska

Berichtdoor Riska » 27 okt 2008 23:15

Er was vandaag een gesprek met twee mensen op TV die voorstelden om een darmonderzoek vanaf 50 jaar als bevolkingsonderzoek te organiseren. Of een colonscopie zo'n lolletje is...
Ik vind de mammografie al niet leuk, maar een colonscopie? En dan zeker al twee dagen vantevoren die vieze colonforte drinken.
Never nooit dus...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2008 23:22

bevolkingsonderzoek ben je toch niet verplicht aan mee te werken?

Riska

Berichtdoor Riska » 27 okt 2008 23:39

En toen had ik een reactie en toen werd internet verbroken... :roll:
Nee, Annet, je hoeft het bevolkingsonderzoek niet te doen. Hoewel..
Ik kreeg wel een brief toen ik een mammografie oversloeg en toen ik twee jaar later alsnog wel weer ging, maakten ze veel meer foto's dan normaal. Voelde bijna als straf... :wink:

Terug naar “Archief”