talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2008 22:42

aan de ene kant lijkt het me handig, oppasopa's of oma's. Maar nu dat bij ons niet kan omdat de ene oma en opa 15 kleinkids hebben en het niet zien zitten omdat ze alle kleinkinderen dan op zouden moeten vangen en de andere opa en oma gewoon allebei 6 of 4 dagen werken, vind ik het ook wel goed eigenlijk. VOoral mijn moeder moet een echte oma kunnen worden, bij wie lekker niks hoeft enzo. Al zou ze 1 dag oppassen, dan krijg je toch dat ze mee opvoedt, en dat zou ze prima doen, maar dan is ze in mijn idee net iets minder oma dan ze wil zijn.
En met de opvoedregels van mijn schoonmoeder ben ik het helemaal oneens, dus dat zou ik ook niet fijn vinden.

Maar het is wel lekker bekend en veilig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 sep 2008 22:47

Dat is ook mijn idee om niet voor oppas opa's en oma's te kiezen, ik wil dat ze gewoon alleen maar lekker verwen opa en oma hoeven te zijn. Verder hebben ze het druk zat en voor mijn moeder geldt dat als zehet voor de een doet ze het meteen voor de andere 17 ook zou moeten doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2008 06:13

zo nu en dan oppassen als opa en oma is leuk. Mijn vader is op vrijdag altijd standaard vrij en past eens in de zoveel tijd op een van de kleinkinderen. Maar niet op standaard dagen. En daar kan hij zo van genieten.

Toen mijn oudste nichtje (nu 6 jaar) net 1 jaar was zijn haar ouders 2 weken naar Israel geweest. Wij hebben haar toen in huis gehad die twee weken (toen woonde ik nog thuis) maar dat was ook echt genieten. We hebben zo gelachen en veel mee gemaakt met haar. Dat was echt leuk.

Mijn ouders gaan elk jaar in de zomer een week met de oudste kleinkinderen kamperen in Nederland, dan kunnen mijn zus en zwager (zonder hun kinderen) een kamp leiden. Dat is zowel voor m'n ouders als voor m'n neefje en nichtje erg leuk.

Het is miss. wel een soort van oppassen maar tegelijkertijd ook wel weer gewoon een lekkere vakantie waar m'n ouders ook gewoon opa en oma kunnen zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 sep 2008 06:42

hier werken alle opa's en oma's nog.. dus zij kunnen niet oppassen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2008 07:57

mijn ouders en schoonouders ook!!! Maar maken wel tijd vrij. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 09:39

Mijne zijn allebei volop in hun carriere opbouw, die ga ik niet vragen om minder te werken ofzo.
Maar ik zag net een folder van de kineropvang/soort gastouder waar wij ons kindje erg graag 2 dagen per week heen willen brengen. Die is op vrijdag gesloten. Whaaa, wat nu? Mijn man neemt waarschijnlijk woensdag ouderschapsverlof op, omdat die dag op mijn werk heel handig is voor mij om altijd te werken.
Eerst maar proberen om zelf op vrijdag voortaan vrij te krijgen, en als dat een keer niet lukt, dan is dat mijn moeders vrije dag, en hoop ik dat het kindje eens in de 3 of 4 weken toch bij haar terecht kan (of dat mijn zusje een kort schooldagje heeft, da's ook een oplossing). We zien het wel :) Eerst maar een afspraak met het kdv.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 sep 2008 09:52

Kan je geen vaste dagen werken MissF ?? Bijv. het weekend 's avonds of een vaste avond in de week ? Bij ons doen alle collega's dat nadat ze kinderen hebben gekregen, gewoon vaste dagen proberen te krijgen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 10:11

In principe kan het niet, nee. Het is gewoon onregelmatig werk, daar kies je voor of niet (ik dus absoluut wel, ik vind het heerlijk). Nu heb ik wel met het team en teamleidster overlegd dat ik wel 1 vaste dag krijg. Mijn man neemt namelijk ouderschapsverlof op, en als ik dan niet zou werken zitten we allebei thuis en moet ons kindje nog 3 dagen naar de opvang. En dat wilden we eigenlijk niet. Die ene dag is dus gelukt. Maar de kans is ook klein dat ik nu nog elke week kan zeggen: op vrijdag absoluut niet werken. Ik ga het wel gewoon proberen, maar echt handig is het allemaal niet. Ik irriteer me soms ook aan de wensen van collega's. Die wil maar 1 late dienst in de week, die nooit op woensdag, die liefst geen weekenden. Ja hallo, we moeten het met elkaar regelen. Nu moet ik dus continu late diensten werken, omdat een andere collega het niet wil, daar heb ik geen zin in, en ik wil ook niet degene zijn die er dan voor zorgt dat mijn collega's zich continu op moeten offeren.

En als het echt niet te matchen valt, dan zoek ik een andere baan, met regelmatige uren, maar ik hoop dat het niet nodig is.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 sep 2008 10:30

Mijn ouders werken ook allebei, waarvan m´n moeder ook om het weekend. Ik heb daarom geregeld dat ik de weekenden werk dat zij vrij is.
Aangezien Thomas maar één keer in de 14 dagen langs komt, zie ik dat niet als opvoeden. Het is gewoon lekker een dagje hun kleinkind verwennen en leuke dingen met hem doen.

Eigenlijk is het werk dat ik doe ook onregelmatig. Maar er is zo´n gigantisch te kort aan personeel in de zorg/welzijn sector, dat ik al mijn voorwaarden om weer aan het werk te gaan op tafel heb gegooid.
En daar zullen sommige collega´s misschien niet blij mee zijn, maar dat is dan niet anders. In principe doe ik er niemand anders te kort mee dat ik op vaste dagen met vaste tijden werk, het is tenslotte om het weekend en ik wil altijd extra ingepland worden, zodat ik niet de totale verantwoordelijkheid draag. Aangezien ik zo weinig werk en er in korte tijd veel veranderd in een crisisopvang, vind ik dat onverantwoord.
Ik ben dus extra ingepland en daarvoor hoeft niemand te schuiven met zijn uren of altijd verplicht een vroege dienst gaan draaien voor mij.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 sep 2008 11:02

MissF,
Heb je er ook al weleens aan gedacht om iemand in huis te nemen?
Ik heb ook een aantal jaren bij iemand in hun huis opgepassen en dan 4 dagen.
3 dagen oppassen en 1 dag poetsen in hun huis en als ik maar 2 dagen op hoefde te passen dan had ik gewoon 2 dagen de tijd om het huis te poetsen.
Maar dat moet je natuurlijk wel zien zitten om iemand in huis te hebben meerdere dagen.
Voor de moeder geeft zoiets wel veel rust, je kind is gewoon lekker in z'n eigen omgeving en je huis word bij gehouden en als je iemand heb voor meerdere dagen maakt het niet uit welke dag je moet werken want zij komt toch en ben je thuis nou dan gaat ze het huishouden doen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 sep 2008 11:39

Idd Tuinfluiter, dat gebeurt hier ook heel veel! Hier is het gewoon dat alle moeders na twee jaar verlof weer gaan werken en die nemen ook vaak iemand in huis. Vaak is dat iemand die met pensioen is, maar omdat de pensioenen zo weinig zijn, kun je best wat extra geld gebruiken. Een soort oppas-poets-oma, ideaal!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 sep 2008 11:48

Wat ook nog een voordeel is, voor de werkende ouders dan :wink: dat het weinig kost.
Ik kreeg toen ook weinig geld, maar zoiets word gewoon vrij slecht betaald.

@Saskia,
Die vrouwen die dat bij jullie doen, blijven die dan ook slapen of is het alleen overdag?
Want ik sliep wel gewoon thuis.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 11:48

Bedankt voor de tip! Maar ik denk niet dat dat iets voor mij is. Ik heb liever niet iemand in huis die mijn huis poetst (liefst wilde ik ook geen kraamhulp, mijn moeder komt gelukkig ook die week als ze vrij kan krijgen, maar ze durfde het niet aan om alles rond het kindje te regelen. Dus toch maar kraamzorg, al hoeft ze voor mij die ene week echt niet mijn huis te poetsen, dat doek daarna zelf wel weer ;) ).
Een oppas in huis lijkt me op zich wel handig. Maar ik werk zo onregelmatig, en ik ben liever alleen met mijn kindje als ik vrij ben, dan dat er iemand in huis zit als ik er ook ben.
Ik hoop gewoon dat dat dagverblijf gaat lukken, dan is er niks aan de hand :)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 sep 2008 11:59

Moet je op het dagverblijf ook geen dagen opgeven dan?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 sep 2008 11:59

Nee, het is alleen overdag. En idd, het wordt niet al te best betaald, maar als aanvulling op je pensioentje is het vaak wel heel welkom.

Terug naar “Archief”