Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2007 13:40

Gewoon weer verhuizen ;)

Wij kijken af en toe ons huis eens rond en bedenken dat hoeveel we nu zouden kunnen vragen voor ons huis.
Ik kijk ook zat naar andere huizen. En heb al prachtige gevonden. Maargoed, we willen absoluut geen huis op 2 lonen, zeker niet op 2 volle lonen, dus dan wordt de markt krap. En dan constateren we steeds weer dat we voor het geld waavoor we ons huis gekocht hebben, een prachtig huis hebben, wat we niet snel weer zullen krijgen.
Voorlopig kunnen we er 3 of 4 kinderen wel in kwijt ;)
Dus blijven we maar lekker zitten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 dec 2007 19:10

*Annet* schreef:nou liefie, volgens mij kom jij zometeen in een perfect afgemaakt huis! Wat moet je toch doen als je getrouwd bent en beetje uitgezoend enzo? Shop till you drop ofzo? :mrgreen:

nee joh, kindjes maken natuurlijk ;p
(of leuk werk buiten de deur gaan doen)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2007 20:46

Lalage schreef:
*Annet* schreef:nou liefie, volgens mij kom jij zometeen in een perfect afgemaakt huis! Wat moet je toch doen als je getrouwd bent en beetje uitgezoend enzo? Shop till you drop ofzo? :mrgreen:

nee joh, kindjes maken natuurlijk ;p
(of leuk werk buiten de deur gaan doen)

:muhahaha: off topique-smile in elk geval oefenen maar dat bedoelde ik met zoenen enzo :schaterlach:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 dec 2007 22:19

haha ach ja ik begin 2 januari met een nieuwe baan dus ik kan genoeg werken enz daarom willen we alles af hebben!
Vandaag heel de keuken geschilderd dus die is ook weer super mooi geworden. Vanavond heeft mijn vriend (verloofde :lol: ) alle kachels gespoten dus die zijn ook weer als nieuw. Morgen doen we niet veel want we moeten alle 2 werken en we krijgen morgen de kaartjes dus dat wordt schrijven.
Woensdag gaan we alle kachels terug hangen en de vloer voor de keuken hal en bijkeuken uitzoeken.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 21 dec 2007 15:42

Nou, vandaag de sleutels van ons huis gehad! Joeppie!! Ben door het dolle heen en heb veel te veel energie!!

Na de notaris moest ik gaan werken en kan er vanavond weer heen. Vriendlief heeft mij op me werk gebracht en is zelf teruggeweest. Sjonge, wat zie je dan veel dingen die je wil doen, anders wil hebben. Plannen, ideeen, er komt vanalles boven borrelen. Morgen wordt de radiator al verlegd, donderdag komt de aannemer ons raam uitbreken en er openslaande tuindeuren in maken en komt mijn vader schuren enzo.

JOEHOE!! :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 dec 2007 21:31

Maandag ga ik m'n nieuwe plekje schilderen, m'n meubels staan al geschilderd en gelakt klaar.
Morgen de laatste spulletjes kopen en die laat ik dan thuis bezorgen....!
En verder staan hier al weken dozen die ik vanuit Gouda ff thuis settel, om mee te nemen naar Lunteren.
Kheb zin in m'n nieuwe stekkie!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2007 23:05

Mijn zus en zwager hebben sinds kort een nieuw huisje, en zijn met klussen begonnen. Tjonge, wat ben ik dan blij dat wij al lekker klaar zijn. (naja, klaar....het schijnt dat je bepaalde dingen gewoon niet meer ziet als het al maanden zo is, en dat blijkt dus :) )

Wij hadden eerst een mega oud huis op het oog. Uit 1700 ofzo. Heel oud, in de oorlog het dak eraf geschoten, en toen met platen dichtgemaakt. En zo was het nog steeds. Alleen een begane grond, met 2 enorme slaapkamers, badkamer, eetkamer, woonkamer, enorme keuken.
Je mocht het dan verbouwen, maar wle zoals het ooit was. Zaten kei oude foto's bij de beschrijving enzo. Je kon er dus een verdieping op maken. Dan zou je dus zo gigantisch veel ruimte hebben.
Het ging met loten. Dus wij meegeloot. Het huis kostte slechts 125000, en daar heb je in onze buurt echt niks voor. Wij zijn het dus niet geworden.
Reed ik vandaag langs dat huis. Zijn ze nu dus meer dan een jaar aan bezig, en pas nu zijn ze bezig met de extra verdieping. Pfff, ben blij dat we er niet aan begonnen zijn. Er moest zo onwijs veel aan gebeuren, maar als het klaar is, is het echt een paleisje waar je duizenden euro's winst op maakt als je het ooit verkoopt.

Nadeel is dat de achtertuin van de hervormde kerk is, en voor een achterlijk bedrag gehuurd kan worden, en het kost een vermogen om op te bouwen, en het staat in een dorp waar ik toch liever niet woon.

Maar oh....wat een droom is zoiets. Alleen dan wel in Rhenen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2007 08:41

pppfff ik dacht gisteren alles over te verhuizen! Word ik prompt ziek. :| Dus nu moeten we nog een keer. Ik ben blij dat ik vrijdag pas de sleutel hoef in te leveren dus ik heb nog wel wat avonden tijd! Maar het is niet leuk!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2007 11:42

ow Evelien, dat is balen :( Word maar snel beter!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 dec 2007 20:00

balen...... hopelijk ben je op dit ogenblik weer wat beter....anders is de kerst zo ongezellig!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 dec 2007 23:17

Wij hebben zaterdag de keldervloer geverfd met betonverf. Mijn vader en ik waren allebei heel duizelig en gingen bijna van ons stokje. Nu nog opruimen en schoonmaken. Zaterdag als het kan gaan we verhuizen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 dec 2007 23:26

Gaaf Memmem!

Vandaag zouden we een dag weg gaan, maar doordat ik ziek werd ging het niet door. Heel handig, want mn man heeft alle vier de eetkamerstoelen bekleed (kun je nagaan, we leven al 3 maanden op onbeklede stoelen ;) ) en de deur van de trapkast erin gehangen. Het komt ooit wel af :D

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 dec 2007 23:33

Ja, eindelijk klaar na een jaar bouwen. Maar we verhuizen dan wel ons bedrijf. We gaan nog niet naar een ander huis.

Langzaam maar zeker komen jullie er ook wel.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 14:56

Dacht dat het allemaal snel rond was met m'n appartement, maar toch best nog wel wat gedoe gehad met de aannemer over de voorwaarden. Zij wilden een boetebeding van 10% van de koopsom als het niet voor 31-01-08 bij de notaris is gepasseerd. Moet normaal gesproken best kunnen, maar ik heb het zelf niet in de hand hoe snel bank en notaris werken en dan vind ik dit toch wel erg gortig om te riskeren. Dat is nu dus geschrapt en ook wat andere kleinigheidjes zijn opgelost. Kortom, ik ga komende maandag tekenen!

Heb intussen ook maar vast de keuken en de badkamer uitgezocht en afspraken gemaakt voor vloer, gordijnen, stukadoor en dergelijke. Heb er met al dat gedoe wel wat kopzorgen van gehad, maar nu lijkt het erop dat ik er misschien al begin maart in kan i.p.v. eind maart, wat ik eerst dacht. Het enthousiasme wordt daarmee gelukkig ook weer groter, heb op een gegeven moment bijna op het punt gestaan om de boel maar af te blazen...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 dec 2007 16:53

Het wil idd nogal eens gebeuren dat er bij de bank wat misgaat waardoor nog niet gepasseerd kan worden... Ik heb dat de laatste tijd heel wat keren gehoord van mensen en bij onszelf gebeurde het 2,5 jaar terug ook dat de bank de papieren naar het verkeerde kantoor had gestuurd waardoor we de notaris een week uit moesten stellen. Erg vervelend, het kan daarom goed zijn om regelmatig even naar de bank te bellen over hoe het staat met de hypotheekstukken, dat kan een hoop ellende voorkomen.

Tjonge... nu realiseer ik me dus wel ineens dat we ons huis alweer 2,5 jaar hebben. En voorlopig zijn we nog niet klaar met verbouwen :mrgreen: .

Terug naar “Archief”