Mijn zus en zwager hebben sinds kort een nieuw huisje, en zijn met klussen begonnen. Tjonge, wat ben ik dan blij dat wij al lekker klaar zijn. (naja, klaar....het schijnt dat je bepaalde dingen gewoon niet meer ziet als het al maanden zo is, en dat blijkt dus

)
Wij hadden eerst een mega oud huis op het oog. Uit 1700 ofzo. Heel oud, in de oorlog het dak eraf geschoten, en toen met platen dichtgemaakt. En zo was het nog steeds. Alleen een begane grond, met 2 enorme slaapkamers, badkamer, eetkamer, woonkamer, enorme keuken.
Je mocht het dan verbouwen, maar wle zoals het ooit was. Zaten kei oude foto's bij de beschrijving enzo. Je kon er dus een verdieping op maken. Dan zou je dus zo gigantisch veel ruimte hebben.
Het ging met loten. Dus wij meegeloot. Het huis kostte slechts 125000, en daar heb je in onze buurt echt niks voor. Wij zijn het dus niet geworden.
Reed ik vandaag langs dat huis. Zijn ze nu dus meer dan een jaar aan bezig, en pas nu zijn ze bezig met de extra verdieping. Pfff, ben blij dat we er niet aan begonnen zijn. Er moest zo onwijs veel aan gebeuren, maar als het klaar is, is het echt een paleisje waar je duizenden euro's winst op maakt als je het ooit verkoopt.
Nadeel is dat de achtertuin van de hervormde kerk is, en voor een achterlijk bedrag gehuurd kan worden, en het kost een vermogen om op te bouwen, en het staat in een dorp waar ik toch liever niet woon.
Maar oh....wat een droom is zoiets. Alleen dan wel in Rhenen

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...