Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 03 dec 2007 09:40

kurtyo schreef:
Rosalie83 schreef:Zo sporadisch zijn die niet.


Wat is sporadisch op een wereldbevolking van miljarden? Ik vraag me ten zeerste af hoeveel mensen genezen worden.

Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt.


- Wat is vaak?
- Blijvend?
- Van welke ziekten/aandoeningen?
- Is het gerechtvaardigd om je eigen ervaringen als bindend te zien voor de wereldwijde situatie?

Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.


En ik betwijfel dat ten zeerste, ik vermoed dat er andere oorzaken te vinden zijn voor de genezingen. En als die er niet direct zijn, zie ik nog altijd niet geen reden om het aan God toe te schrijven.

Op alle vragen die je stelt heb ik geen pasklare antwoorden. En inderdaad, de genezingen die ik heb zien gebeuren zijn in aantal weinig ten opzichte van de wereldbevolking. Van welke ziekten en aandoeningen? Dat varieert van darmkanker tot doofheid, en van chronische verkoudheid tot beenlengteverschil.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 20 jan 2008 13:39

Hoe is het nu met Leonie. Wij waren vanmorgen in N'loos in de kerk en er was voorbede voor haar?

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 20 jan 2008 19:14

als je het graag wil weten, dan per PB :wink:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 22 jan 2008 15:50

rosalie83 schreef:
kurtyo schreef:
Rosalie83 schreef:Zo sporadisch zijn die niet.


Wat is sporadisch op een wereldbevolking van miljarden? Ik vraag me ten zeerste af hoeveel mensen genezen worden.

Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt.


- Wat is vaak?
- Blijvend?
- Van welke ziekten/aandoeningen?
- Is het gerechtvaardigd om je eigen ervaringen als bindend te zien voor de wereldwijde situatie?

Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.


En ik betwijfel dat ten zeerste, ik vermoed dat er andere oorzaken te vinden zijn voor de genezingen. En als die er niet direct zijn, zie ik nog altijd niet geen reden om het aan God toe te schrijven.

Op alle vragen die je stelt heb ik geen pasklare antwoorden. En inderdaad, de genezingen die ik heb zien gebeuren zijn in aantal weinig ten opzichte van de wereldbevolking.

Zou dat geen reden moeten zijn je opvattingen te herzien?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2008 16:10

Russell schreef:
rosalie83 schreef:
kurtyo schreef:
Rosalie83 schreef:Zo sporadisch zijn die niet.


Wat is sporadisch op een wereldbevolking van miljarden? Ik vraag me ten zeerste af hoeveel mensen genezen worden.

Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt.


- Wat is vaak?
- Blijvend?
- Van welke ziekten/aandoeningen?
- Is het gerechtvaardigd om je eigen ervaringen als bindend te zien voor de wereldwijde situatie?

Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.


En ik betwijfel dat ten zeerste, ik vermoed dat er andere oorzaken te vinden zijn voor de genezingen. En als die er niet direct zijn, zie ik nog altijd niet geen reden om het aan God toe te schrijven.

Op alle vragen die je stelt heb ik geen pasklare antwoorden. En inderdaad, de genezingen die ik heb zien gebeuren zijn in aantal weinig ten opzichte van de wereldbevolking.

Zou dat geen reden moeten zijn je opvattingen te herzien?

Het feit dat de genezingen die ik heb zien gebeuren in aantal weinig zijn ten opzichte van de wereldbevolking wil niet zeggen dat God niet de hele wereld gezond kan maken of wat dan ook. Sowieso gebeuren er meer genezingen dan ik zie natuurlijk. Dus nee.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jan 2008 22:00

Toch zijn er - al dan niet achteraf - vaak logische oorzaken voor de genezing te verzinnen. De kans dat God of een hogere macht erachter zit is niet bepaald groot.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 22 jan 2008 22:13

Dat eerste klopt ;-)
God werkt vaak via 'de middelende weg'.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 jan 2008 22:59

Russell schreef:
rosalie83 schreef:
kurtyo schreef:
Rosalie83 schreef:Zo sporadisch zijn die niet.


Wat is sporadisch op een wereldbevolking van miljarden? Ik vraag me ten zeerste af hoeveel mensen genezen worden.

Ik heb het inmiddels behoorlijk vaak om me heen meegemaakt.


- Wat is vaak?
- Blijvend?
- Van welke ziekten/aandoeningen?
- Is het gerechtvaardigd om je eigen ervaringen als bindend te zien voor de wereldwijde situatie?

Maar het is voor mij gewoonweg geen vraag of God het kan. Ik weet dat Hij het kan.


En ik betwijfel dat ten zeerste, ik vermoed dat er andere oorzaken te vinden zijn voor de genezingen. En als die er niet direct zijn, zie ik nog altijd niet geen reden om het aan God toe te schrijven.

Op alle vragen die je stelt heb ik geen pasklare antwoorden. En inderdaad, de genezingen die ik heb zien gebeuren zijn in aantal weinig ten opzichte van de wereldbevolking.

Zou dat geen reden moeten zijn je opvattingen te herzien?


Natuurlijk niet, je kent ook maar relatief weinig mensen t.o.v. de wereldbevolking.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jan 2008 09:14

henkie schreef:Dat eerste klopt ;-)
God werkt vaak via 'de middelende weg'.


[bla]Vooraanname.[/bla]

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 jan 2008 09:21

kurtyo schreef:
henkie schreef:Dat eerste klopt ;-)
God werkt vaak via 'de middelende weg'.


[bla]Vooraanname.[/bla]


net als dat God niet bestaat ;)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jan 2008 09:27

Ik heb dan ook nooit beweerd dat God niet bestaat.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 jan 2008 09:36

nee vooruit, maar dan dat het grootste deel wat verkondigd word verzinsels zijn ook dat is een vrij grote vooraanname!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jan 2008 09:38

Het omgekeerde is dat eerder. Iets beweren zonder overduidelijke onderbouwing...

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 jan 2008 09:55

geloof is geen wetenschap, de kracht van geloven is dat onderbouwing niet persé noodzakelijk is maar goed we zijn nu way off topique-smile
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 23 jan 2008 13:06

Dat is niet de kracht van geloof, dat is juist de enorme zwakte ervan.

rafaell schreef:
Russell schreef:
rosalie83 schreef:Op alle vragen die je stelt heb ik geen pasklare antwoorden. En inderdaad, de genezingen die ik heb zien gebeuren zijn in aantal weinig ten opzichte van de wereldbevolking.

Zou dat geen reden moeten zijn je opvattingen te herzien?


Natuurlijk niet, je kent ook maar relatief weinig mensen t.o.v. de wereldbevolking.

Dat klopt, ik doelde ook met name op rosalie83's eerste opmerking, namelijk dat ze geen antwoorden heeft op kurtyo's kritische vragen. Wat rechtvaardigt je geloof erin dan nog? En dan doel ik niet op het geloof dat God het kan (dat is nogal makkelijk te geloven omdat je het nooit kan bewijzen) maar op het geloof dat God het doet.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten

cron