Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 17:15

Nu wij zo met het adopteren bezig zijn, krijg ik wel iets van moedergevoelens. Maar niet voor baby's. Ik had er laatst eentje op schoot en ik wist niet zo goed wat ik er mee moest doen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 mar 2008 18:41

Ik heb ook niet echt moedergevoelens, maar dat is niet dat ik bang ben dat ik ze laat vallen ofzo, maar meer dat ik denk dat ik ze gewoon niet leuk ga vinden :oops:
Ik vind kinderen best leuk voor een paar uur per dag, maar ik kijk er echt niet naar uit om ze de hele dag om me heen te hebben.
En dan zijn baby's ook niet echt favoriet, liever van die kleuters van een jaar of 2-3, maar dat blijven ze ook niet altijd :wink:
Nee, voor mij (nog even) niet!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 mar 2008 18:42

Is er hier ook een topic voor vader gevoelens? niet dat ik vader ben maar wil wel eens weten wat voor gevoelens vaders hebben.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 mar 2008 18:44

Een vrouw die vaak bij ons komt, had een hekel aan baby's, nu ze er zelf 1 heeft is ze er dolgelukkig mee.
Ik denk dat het als het van je eigen is dat het dan toch heel anders is.
Die vrouw vind kleuters veel leuker als baby's maar toch geniet ze nu van haar baby.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 18 mar 2008 18:48

Alleen al om het gehuil moet ik niet aan kinderen denken. Dat vind ik zo'n akelig geluid, daar ga je zelf ook bijna van janken. Straks krijg je er één die de hele dag huilt... =;
De natuur kent het geheim en glimlacht.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 mar 2008 21:12

straks krijg je er een die de hele dag door vrolijk is.... :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mar 2008 21:27

Dan heb je een soort lachzak... 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mar 2008 21:30

Marie Popelin schreef:Alleen al om het gehuil moet ik niet aan kinderen denken. Dat vind ik zo'n akelig geluid, daar ga je zelf ook bijna van janken. Straks krijg je er één die de hele dag huilt... =;

dat overleef je ook wel kan ik je uit eigen ervaring vertellen... :wink: leuk is anders... maar oke....

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 mar 2008 21:33

keessie schreef:Is er hier ook een topic voor vader gevoelens? niet dat ik vader ben maar wil wel eens weten wat voor gevoelens vaders hebben.

Keessie, geloof me, de mannelijke vadergevoelens zijn vele malen mooier dan al die moedergevoelens....

Maar enigszins serieuzer...als je met God in je leven je vrouw liefhebt en samen kinderen mág krijgen, dan gaat er een heleboel vanzelf. En geloof mij, ik weet op dit moment weinig mooiers te noemen dan de diepe gevoelens die je voor je kinderen kan voelen. Zeker, ze brengen ook heel wat andere gevoelens met zich mee, maar geloof me, heel wat gelukkige vaders alhier willen dr kinders echt niet meer kwijt...
Dat zegt dan genoeg over de gevoelens, ofniet? De meesten zouden namelijk met hetzelfde gemak waarmee ze besluiten hun kinderen niet buiten de deur te zetten wel besluiten hun echtgenote (vooruit; tijdelijk) buiten de deur te zetten ;)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 21:35

Heb je ze op Safari in de Beekse Bergen gestuurd Night? 8)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 mar 2008 21:39

Acire schreef:Hmm.. Ik heb vandaag weer bedacht dat ik geen kinderen wil. Ik zie zoveel manieren waarop ik zo'n klein wezen perongeluk zou kunnen slopen: van de trap laten vallen, niet goed opletten in het verkeer, even alleen laten in bad..enz enz... dat ik het toch niet aandurf.
Hoe denken anderen hierover? Kennen jullie deze gedachten? Hoe gaan (bijna) moeders ermee om?

Eejjj, er zijn zoveel andere ouders, of laten we zeggen onhandige vaders, waar dit toch uiteraard ook niet gebeurt?
Je moedergevoelens geven je zoveel extra antennetjes erbij dat je zorg en veiligheidsgevoel een enorme boost krijgen. Let maar op, als je moeder mag worden, wat een beschermende kloek je wordt ;)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 mar 2008 21:40

Smurffie schreef:Heb je ze op Safari in de Beekse Bergen gestuurd Night? 8)
:)
Nu je het zegt....qua broedzorg en nestbouw is het daar goed toeven ;)
Overigens voel ik mezelf altijd meer verbonden met de Apenheul. Helaas is daarvan iets meegegaan in de genen....merkbaar, hoorbaar, waarneembaar...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 21:42

Hehe.. :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2008 21:50

Tuinfluiter schreef:Een vrouw die vaak bij ons komt, had een hekel aan baby's, nu ze er zelf 1 heeft is ze er dolgelukkig mee.
Ik denk dat het als het van je eigen is dat het dan toch heel anders is.
Die vrouw vind kleuters veel leuker als baby's maar toch geniet ze nu van haar baby.

Dat kan wel zijn, maar dat kan je toch niet gaan gokken? Zo van, ik vind baby's niets aan, maar ik kies er toch maar voor om er één te krijgen en dan komt het vanzelf wel goed. Zo werkt het volgens mij niet. Je moet wel weten waar je aan begint.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 mar 2008 22:10

Als je van alle dingen in je leven moet weten wat het je exact zal geven en wat het je zal brengen....

Waarom zou de God die je kinderen schenkt je ook niet de capaciteiten kunnen geven om er mee om te gaan?
En af en toe op je plaat gaan (lees als: geconfronteerd worden met je eigen kunnen en niet kunnen, onkunde en onmacht) in je leven is totaal geen schande dacht ik zo...

Als je je leven wilt plannen, en leven zoals je zelf denkt dat goed is, dan zijn kinderen een sta in de weg, want als je kinderen hebt lopen er heel veel dingen niet meer zoals je wenst of had gedacht.

Wie van de ouders hier heeft voor 100% kunnen inschatten wat een kindje zou geven?
Voor 50%?
Voor 25%?
10% dan?

Terug naar “Archief”