Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 04 apr 2007 06:53

zet 'm op meid!

sela

Berichtdoor sela » 04 apr 2007 06:54

bloempie21 schreef:
*Annette* schreef:Hoe is het nu met je TJ, en natuurlijk ook de andere zwangere :P.

Hier is alles goed gelukkig.
Vandaag bij de verloskundige geweest. Met de kleine is alles goed, ik voel hem ook met de dag sterker worden!
Mijn bloeddruk is wat laag: 150 om 50. Had ik niet verwacht, want ik snoep veel meer dan normaal en dan het liefst chocola en drop.
Maar ik heb er geen last van gelukkig!
Wel is me aangeraden om naar de fysio te gaan, ivm bekkenklachten.
Hier heb ik behoorlijk last van en ook 's nachts slaap ik er vaak slecht door. De verloskundige denkt wel dat ik er op tijd bij ben, dus hopelijk is de ergste pijn snel voorbij.

Over een week vakantie, heerlijk uitrusten en de baby-uitzet inslaan! 8)

eej bloempie21
ik zie dat je al lang over de helft bent. ook jij veel succes voor vandaag en morgen en alle weken die nog komen gaan toegewenst. maar tegen die tijd spreek ik je vast wel weer eens.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 apr 2007 10:04

vanmorgen dus naar de huisarts geweest... maar een halve kilo aangekomen sinds 4 week geleden :D :D nu dus in totaal nog maar 7 kilo!! bij milan ben ik in totaal 22 kilo aangekomen.. dus dit vind ik wel wat beter! :D :D

hb was 7,1! prima dus! "Maarten" deed het ook prima!! hij is weer net zo druk als eerder! dat vind ik wel een fijn gevoel!!

een gedeelte van de buikpijn wordt veroorzaakt doordat de baby al los in het bekken zit! (gelukkig is ie goed gedraait en ligt het hoofdje nu onder)

verder zei hij dat ik zoveel mogelijk moet rusten en goed moet luisteren naar mn lichaam... gewoon dus doorgaan met hoe ik nu bezig ben! ik heb nu de volgende afspraak over 3 week zijn.. nromaal was dat volgens hem 4, maar ivm de klachten wilde hij me een weekje eerder zien.. en als ik wil kan ik natuurlijk altijd eerder komen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 apr 2007 10:13

Nou nou spannend hoor!!!! Leuk een 2e jochie er bij...!! 8) Ik hoop dat de rest van de zwangerschap ook voorspoedig mag gaan!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 apr 2007 10:13

de naam zijn we nu ook uit! ik ben daarin tegemoet gekomen naar Tobias.. hij had al eerder een letter uit de naam weggelaten die hij eigenlijk ook nog wilde.. hij wilde eigenlijk 7 letters.. ik 5.. het worden er nu 6

geboortekaartje (proefdruk) gister ook binnengekregen! zag er prima uit! dus daar gaan we voor!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 apr 2007 10:17

je moet ook luisteren he, naar je man :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 apr 2007 15:06

hier een berichtje van mij, met mijn gaat alles tot nu toe goed. ben in totaal ruim 17 kilo aangekomen. dat jij om de 4 weken moet tj?! ik moet om de 2 weken en heb niet eens klachten(hoop niet dat ik ze krijg) bloedruk was 125/80. en m`n hb was 7,3.. hoofdje lag keurig naar beneden, maar kan nog draaien, al is dat al wel pijnlijk, :oops: "kruumeltje" heeft een beetje weinig ruimte daarvoor haha :lol: . nog 2,5 weken werken en dan lekker met verlof...
owja ze raden aan dat ik naar gym moet maar ben alleen al 32 weken bijna, zijn jullie er naar toe geweest, en heeft het nut, ik wil graag naar haptotherapie kennen jullie dat, en is daar iemand van jullie geweest???

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 apr 2007 15:07

en tj heel veeeeeeeeel sterkte toegewenst en doe alstublieft rustig/relaxed.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 apr 2007 18:51

Gym hoeft geen meerwaarde te hebben liefje, alleen als je het zelf leuk en handig lijkt. Je leert er wel omgaan met pijn van weeën, puf-technieken ed, maar ik heb geen gym gehad en ging op goed gevoel mn weeën wegpuffen wat ook goed bleek te gaan hoor :wink:

Bloempie: lekker joh straks een weekje vakantie en lekker shoppen!! Ik hoop dat je bekkenklachten dan minder zijn, want shoppen is erg vermoeiend!!
De tijd gaat wel snel hoor!!! (jullie vinden het waarschijnlijk te langzaam gaan :mrgreen: )

TJ Sterkte ermee hoor!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 apr 2007 20:52

liefje schreef:hier een berichtje van mij, met mijn gaat alles tot nu toe goed. ben in totaal ruim 17 kilo aangekomen. dat jij om de 4 weken moet tj?! ik moet om de 2 weken en heb niet eens klachten(hoop niet dat ik ze krijg) bloedruk was 125/80. en m`n hb was 7,3.. hoofdje lag keurig naar beneden, maar kan nog draaien, al is dat al wel pijnlijk, :oops: "kruumeltje" heeft een beetje weinig ruimte daarvoor haha :lol: . nog 2,5 weken werken en dan lekker met verlof...
owja ze raden aan dat ik naar gym moet maar ben alleen al 32 weken bijna, zijn jullie er naar toe geweest, en heeft het nut, ik wil graag naar haptotherapie kennen jullie dat, en is daar iemand van jullie geweest???

volgens mij is het inderdaad zo dat je bij de vk op di punt van de zwangerschap er zo vaak heen gaat.. mijn huisarts houdt op een of andere manier andere tijden aan

sela

Berichtdoor sela » 04 apr 2007 20:59

liefje schreef:hier een berichtje van mij, met mijn gaat alles tot nu toe goed. ben in totaal ruim 17 kilo aangekomen. dat jij om de 4 weken moet tj?! ik moet om de 2 weken en heb niet eens klachten(hoop niet dat ik ze krijg) bloedruk was 125/80. en m`n hb was 7,3.. hoofdje lag keurig naar beneden, maar kan nog draaien, al is dat al wel pijnlijk, :oops: "kruumeltje" heeft een beetje weinig ruimte daarvoor haha :lol: . nog 2,5 weken werken en dan lekker met verlof...

tjonge, nog een zwangere..
ik ben ook niet naar gym of iets geweest
haptoptherapie ken ik ook niet..
maar iig veel succes de komende weken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2007 12:43

o o .. de nesteldrang heeft hier al toegeslagen  :mrgreen: :mrgreen: das niet goed voor mn rust :lol: :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 apr 2007 15:01

haha hier ook moeten ze aan het schuren zijn, blijf bezugh :P
owja en ik heb lakentjes gevonden en wel bij de WIBRA maar wel de goede maat en kleur.....leuke babyspullen hebben ze daar van de week in de aanbieding/folder. Sla u Slag..... :lol: :lol:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 apr 2007 12:12

:lol:
Wij hebben een wieg kunnen lenen van kennisen, we hebben al een inbouwkast en op marktplaats precies de commode gevonden die we wilden voor 25 euri!
Dus ipv honderden euro's, zijn we in totaal 25 euro kwijt voor de meubels! 8)

Over zwangerschapsgymnastiek, ik hoor zo vaak dat vrouwen er achteraf niet echt veel aan hadden. Soms wel, maar vaak ook niet. Van mij hoeft het niet zo. Ik denk gewoon bij mezelf: vroeger hadden ze al die cusussen ook niet en toen ging het ook prima. Ik geloof dat het in jezelf zit, dat je op dat moment gewoon weet wat je moet doen en wat het beste is.
Kennisen van mij hebben trouwens haptotherapie gehad, maar die vonden het allemaal erg vage oefeningen. Ze hebben er niet veel aan gehad. Echt concreet weet ik niet meer precies wat ze zo vaag vonden. Als je wilt, kan ik het eens vragen liefje.

Ik moet trouwens elke 3 weken voor controle. Is zeker overal verschillend?
Ik ben nu zo'n 6 kilo aangekomen. Volgens mij komt het vooral van het elke dag roomijs en chocola eten... :oops:
Ach, ik geniet er gewoon van deze maanden :wink:

Vandaag me eerste vakantiedag! Echt genieten zeg! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 apr 2007 12:31

Lekker dat je zo aan het genieten bent bloempie!!

En je hebt helemaal gelijk, die cursussen betekenen soms helemaal niks en iedereen voelt zich toch weer anders tijdens weeën. Het lukte me prima hoor zonder cursus :mrgreen:

Leuk is dat, lekker goedkoop en toch precies zoals je wilt!!! Als het af is krijgen we toch wel een foto te zien? (of eerder :wink: )

In het begin van je zwangerschap ga je om de 4 weken, daarna om de 3 weken en als je 7 maanden bent om de 2 weken en de laatste 4 keer om de week ofzo, ligt ook een beetje aan je verloskundige en hoe het gaat.

Hoe is het met jou TJ? alles lekker schoon???? :lol: Wel rustig aan doen maar dat hoeven we waarschijnlijk niet te zeggen.

Geniet ervan, eigenlijk mis ik mn zwangere buik en alle dingen eromheen wel hoor!!! Maarja, we wachten nog maar ffies :mrgreen:

Terug naar “Archief”