seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 13:53

Riska schreef:
Rosalie83 schreef:Dat was ook het geval: de kinderen hadden niemand bij wie ze terecht konden. Ja, bij elkaar Het was niet door de buren opgemerkt, want ze woonden in een boerderij. En ja, ze hebben vreselijk levenslang! Maar nu snap je waarschijnlijk mijn reacties wel over dat moeders medeschuldig kunnen zijn!

Helemaal... en in zo'n geval heb je volkomen gelijk.
Maar Hero heeft iets anders in gedachten...

Ja, dat weet ik :mrgreen: En daar kan ik niet achter staan!

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 16 mar 2007 20:12

Hero, ik heb echt geprobeerd om me in te houden, maar het lukt niet...

Ik denk niet dat je in de gaten hebt hoeveel pijn je anderen kunt doen met je opmerkingen die alleen maar op jouw gedachten gebaseerd zijn, opmerkingen die erop wijzen dat je niet weet waar je over praat. Aan de ene kant is dat alleen maar fijn natuurlijk, ik gun het niemand om precies te weten hoe de vork in de steel zit, want dat is beroerd genoeg.

Maar ga alsjeblieft niet nog een keer lopen verkondigen dat moeders medeschuldig zijn, dat ze het prima vinden als de aandacht van de man verlegt wordt naar iets / iemand anders, dat het je niet bekend is dat kinderen gepresst worden om tegen hun eigen moeder of tegen elkaar te zwijgen, het is allemaal zo ongenuanceerd en alles over een kam!

Misschien moet ik het me ook niet persoonlijk aantrekken, maar zulke opmerkingen doen wel pijn! Doe alsjeblieft niet zo veroordelend, ga geen schuld leggen bij mensen die niet schuldig zijn, probeer te begrijpen dat slachtoffers met niemand mogen praten enz, enz.

(en ja, als moeders, oma's, buren enz. ervan af weten moeten ze het melden, dat snap ik ook allemaal wel, maar dat heb ik het nu even niet over)

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 20:30

Dorothee, ik heb precies dezelfde gevoelens... het onbegrip en de insinuaties doen alleen maar heel zeer...

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 mar 2007 06:01

Riska schreef:Dorothee, ik heb precies dezelfde gevoelens... het onbegrip en de insinuaties doen alleen maar heel zeer...

Conclusie > mijn goed onderbouwde inzichten worden AFgedaan in de categorie : *ONbegrip & insinuaties* — dat is wel reuze arbitrair, doch ik zal het 'r hier & nu, maar mee moeten doen ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 17 mar 2007 09:01

Goed gezegd Dorothee, je verwoordt het zo duidelijk!

En Hero, ik denk dat we met elkaar wel kunnen concluderen dat jouw inzichten helemaal niet zo goed onderbouwd zijn als jij zelf denkt.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mar 2007 09:28

Hero schreef:Conclusie > mijn goed onderbouwde inzichten worden AFgedaan in de categorie : *ONbegrip & insinuaties*

Hoezo, "goed onderbouwd" ?????

sela

Berichtdoor sela » 17 mar 2007 10:41

ik kreeg toch ook de indruk, hero, dat de genoemde conclusies, niet helemaal stroken met de praktijk. de opmerkingen die riska hierover schreef sluiten er m.i. meer bij aan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 11:19

Voor diegene die hier mee geconfronteert worden is dit enorm moeilijk omdat ze iets moeteen verwerken wat heel ingrijpend is (geweest) en ze staan enorm onder psychische druk. Deze personen zijn hun hele leven lang aan het schipperen tussen de ene persoon en de andere persoon en dan ook nog met zichzelf. Dat doe je niet af door een schuld bij een derde neer te leggen. Er heeft er maar 1 schuld en dat is de dader.
Als er mensen zijn die het weten en niets doen, dan zijn die ook medeplichtig.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 26 mar 2007 16:08

Misschien is het al genoemd, maar kijk eens http://www.ikzieikziewatjijnietziet.nl. Is een website van SIRE! Vind het wel een aangrijpende site!

Wordt duidelijk dat veel mensen echt niet weten wat er allemaal achter gesloten deuren gebeurt.
What a wonderfull girl!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 mar 2007 08:33

Menn, ja

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 13 apr 2007 12:44

Het kan zeker pijn doen hoe mensen reageren op dit onderwerp. Je zal wel anders praten als je het zelf mee heb gemaakt. En je kan dan wel zeggen dat derde dan net zo schuldig zijn maar ik weet dat ze het ook in de doofpot stoppen voor hun eigen gezin en als er een ander is die het leed heeft aangricht voor het andere gezin. Het is misschien niet goed te praten maar na jaren geheim is het als nog aangegeven. Dit is wel een moeilijke stap maar wat ik ook wil zeggen je kan als vrouw wel naar de politie willen stappen maar is het dan ook niet zo dat je als kind ook nog iets te zeggen heb??? of zie ik dat verkeerd???

groet kraai

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 12:49

Als kind heb je zeker rechten en ook die van bescherming tegen zulke gruwelijke dingen. Als kind ga je niet zomaar je familielid of wie dan ook aangeven. Als volwassene kan je daar toch wat reeler over nadenken.
Persoonlijk vind ik dat er altijd aangifte gedaan moet worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 13 apr 2007 12:59

oke dat is wel zo maar soms denken ouders hierdoor een goede keus te hebben gemaakt. Maar naar maten zo kind ouder word gaat deze er anders tegen aan kijken en dan neemt deze als nog de beslissing. Kijk en die vader zei ook als ik had geweten dat het nog zulke gevolgen voor me gezin hadden gehad dan hadden we het wel gelijk aangegeven. Kijk hun dachten toen dat ze de juiste keuze hadden gemaakt.

Kraai

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 apr 2007 13:39

Kraai schreef:oke dat is wel zo maar soms denken ouders hierdoor een goede keus te hebben gemaakt. Maar naar maten zo kind ouder word gaat deze er anders tegen aan kijken en dan neemt deze als nog de beslissing. Kijk en die vader zei ook als ik had geweten dat het nog zulke gevolgen voor me gezin hadden gehad dan hadden we het wel gelijk aangegeven. Kijk hun dachten toen dat ze de juiste keuze hadden gemaakt.

Kraai

Een vader die zelf misbruik heeft gepleegd? Die zei 'als ik dat had geweten dat het zulke gevolgen zou hebben, dan had ik wel aangifte gedaan' ?

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 13 apr 2007 13:46

Nee dat niet maar een vriend van hem. Nee want dan had ik er wel anders op gereageerd als een vader dit zo zou zeggen als hij de dader zelf was.

Terug naar “Archief”