Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2006 18:36

Ah zo, inderdaad. :) Maar dat geldt voor diverse heterostrijdpunten natuurlijk ook, aangezien men daar buiten het refowereldje ook regelmatig anders over denkt.

Waar ik op doelde was dat homo's volgens veel christenen zouden moeten strijden tegen hun hele geaardheid en gewoon niet mogen zijn zoals ze zijn. Terwijl hetero's dat wel kunnen en zich alleen af en toe in moeten houden waar het seks voor het huwelijk of overspel betreft.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 nov 2006 18:38

aardmannetje schreef:
Aragorn schreef:Hierbuiten niet dan?

gezien de reformatorische context iig hier, daarbuiten verschilt de moraal, bestaat er meer acceptatie van het anders zijn en is de strijd dus minder existentieel of is er zelfs geen strijd meer.

de nadruk leggen op strijd voor homo's is daarom hier hot item

Weet je, het gaat niet alleen om geaccepteerd te worden, hier of elders. daar kan ik wel mee leven. Maar er is een andere strijd. God is zo God voor mij, dat ik gewoon alles wil doen wat Hij vraagt. Omdat ik weet dat wat Hij van mij vraagt, ook goed voor mij is...

En dat is best vaak een strijd. Ik denk dat dat voor hetero's ook wel geldt, maar toch...

Ik wil zo op Hem gaan lijken, meer en meer: "Ik wens te zijn als Jezus". dat is mijn oprecht verlangen. En dan doet het wel een serg zeer als je van je eigen broeders en zusters zo stellig te horen krijgt dat jouw houden van God niet klopt. Want dan mag een homorelatie niet goed keuren.

Ik begrijp de afkeuring, ik respecteer die ook. Maar uit mijn omgang met God heb ik gehoord dat dat voor mij mij niet hoeft. Ik mág de man zijn zoals Hij me gemaakt heeft. Ik leg die mening niet op aan anderen. Maar de harde afwijzing doet vaak wel heel erg veel pijn...

In de wereld wil ik het niet zoeken, maar in de kerk is het vaak niet te vinden. Gelukkig heeft de Heere God me de kracht gegeven en het uitzicht om het bij Hem alleen te zoeken.

Dat betekent niet dat ik arm om mijn schouder van mijn broeders en zusters in Christus hier niet mis... Gelukkig heb toch wel heel wat armen ervaren...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 nov 2006 18:49

Denkertje21 schreef:
aardmannetje schreef:
Aragorn schreef:Hierbuiten niet dan?

gezien de reformatorische context iig hier, daarbuiten verschilt de moraal, bestaat er meer acceptatie van het anders zijn en is de strijd dus minder existentieel of is er zelfs geen strijd meer.

de nadruk leggen op strijd voor homo's is daarom hier hot item

Weet je, het gaat niet alleen om geaccepteerd te worden, hier of elders. daar kan ik wel mee leven. Maar er is een andere strijd. God is zo God voor mij, dat ik gewoon alles wil doen wat Hij vraagt. Omdat ik weet dat wat Hij van mij vraagt, ook goed voor mij is...

En dat is best vaak een strijd. Ik denk dat dat voor hetero's ook wel geldt, maar toch...

Ik wil zo op Hem gaan lijken, meer en meer: "Ik wens te zijn als Jezus". dat is mijn oprecht verlangen. En dan doet het wel een serg zeer als je van je eigen broeders en zusters zo stellig te horen krijgt dat jouw houden van God niet klopt. Want dan mag een homorelatie niet goed keuren.

Ik begrijp de afkeuring, ik respecteer die ook. Maar uit mijn omgang met God heb ik gehoord dat dat voor mij mij niet hoeft. Ik mág de man zijn zoals Hij me gemaakt heeft. Ik leg die mening niet op aan anderen. Maar de harde afwijzing doet vaak wel heel erg veel pijn...

In de wereld wil ik het niet zoeken, maar in de kerk is het vaak niet te vinden. Gelukkig heeft de Heere God me de kracht gegeven en het uitzicht om het bij Hem alleen te zoeken.

Dat betekent niet dat ik arm om mijn schouder van mijn broeders en zusters in Christus hier niet mis... Gelukkig heb toch wel heel wat armen ervaren...

je verhaal is een voorbeeld van iemand die meer strijd ervaart op plaatsen waar een moraal gehanteerd wordt die geen ruimte laat voor de eigen moraal
Laatst gewijzigd door aardmannetje op 04 nov 2006 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 nov 2006 18:55

Aragorn schreef:Waar ik op doelde was dat homo's volgens veel christenen zouden moeten strijden tegen hun hele geaardheid en gewoon niet mogen zijn zoals ze zijn. Terwijl hetero's dat wel kunnen en zich alleen af en toe in moeten houden waar het seks voor het huwelijk of overspel betreft.

dat is de moraal die hier gehanteerd wordt!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2006 18:57

Wat?

Zou je je opmerkingen wat meer kunnen toelichten voortaan?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 nov 2006 19:05

Aragorn schreef:Wat?

wat? dat = wat je beschrijft

:) zeker

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 nov 2006 19:09

aardmannetje schreef:
Aragorn schreef:Wat?

wat? dat = wat je beschrijft

:) zeker

Eerlijk gezegd heb ik ook even moeite om te zien wat je bedoelt :cry:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 nov 2006 19:12

aardmannetje schreef:
Aragorn schreef:Waar ik op doelde was dat homo's volgens veel christenen zouden moeten strijden tegen hun hele geaardheid en gewoon niet mogen zijn zoals ze zijn. Terwijl hetero's dat wel kunnen en zich alleen af en toe in moeten houden waar het seks voor het huwelijk of overspel betreft.

dat is de moraal die hier gehanteerd wordt!

Er wordt hier heel verschillend gedacht over dit onderwerp, dus je opmerking gaat niet echt op...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 nov 2006 19:18

kzal t'proberen

aragorn omschrijft de gedachtegang volgens veel christenen over homo's

Aragorn schreef:waar ik op doelde was dat homo's volgens veel christenen zouden moeten strijden tegen hun hele geaardheid en gewoon niet mogen zijn zoals ze zijn. Terwijl hetero's dat wel kunnen en zich alleen af en toe in moeten houden waar het seks voor het huwelijk of overspel betreft.

denkertje21 omschrijft (in een uiteenzetting) als homo zijn strijd en levert daarmee bewijs, ik kan daar niet omheen.

Kortom, ik denk dat hier op het forum van refoweb dezelfde moraal in grote mate overheerst bij de meeste deelnemers. dat is niet verwonderlijk.
jezelf als homo in zo'n context begeven is vragen om strijd als je weet dat je moraal anders is. verwachten dat de moraal hier verandert is vissen in een lege emmer...en geef ze eens ongelijk!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 nov 2006 19:34

froske schreef:Wullimpie schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad, de gevoelens zijn er, dat is een feit, maar hoe ga je daar mee om.

Geen idee...

Ik vind het ook moeilijk hoor. :-k

Ik kan alleen een richting aangeven die ik opmaak uit de Bijbel, verder kan ik niet gaan, want ik heb die gevoelens niet.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 nov 2006 19:37

Aragorn schreef:
Wullimpie schreef:Ik weet ook niet meer wat ik hier nog meer over moet zeggen.
Ik geloof zeker dat het absoluut niet makkelijk is om daar tegen te strijden, maar homo´s zijn niet de enige met dat probleem, ook hetro´s kunnen zo hun strijd hebben.

Toch denk ik dat de strijd van homo's in dit geval een stuk existentiëler is dan die van hetero's die verliefd worden op een andere man/vrouw of kampen met een seksverslaving (om maar wat te noemen).

Dat zou kunnen ja, maar toch kunnen ook hetro´s een zware strijd moeten leveren.
Waarschijnlijk verschilt het ook per persoon, de een kan er beter mee overweg dan de ander, zoals dat ook op andere levensvlakken is.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 04 nov 2006 19:49

Wullimpie schreef:
froske schreef:Wullimpie schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad, de gevoelens zijn er, dat is een feit, maar hoe ga je daar mee om.

Geen idee...

Ik vind het ook moeilijk hoor. :-k

Ik kan alleen een richting aangeven die ik opmaak uit de Bijbel, verder kan ik niet gaan, want ik heb die gevoelens niet.

En dat maakt het juist nog meer ingewikkeld...
Ik kan me best voorstellen dat je een bezwaar hebt tegen homorelaties,
en die kan ik ook respecteren. Maar verder kan ik er dan niet veel mee.

Ik moet ermee omgaan, en dat wordt soms wel vergeten. Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar eigen moeilijkheden in het leven, maar het zou fijn zijn als er meer mensen zicht krijgen op de moeiten van hun naasten. Dan wijzen mensen het niet alleen af, maar hebben ze ook zicht op de strijd waarin diegene zit en dat werkt ook weer wederzijds respect uit.
- Home is in my head -

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2006 19:56

aardmannetje schreef:Kortom, ik denk dat hier op het forum van refoweb dezelfde moraal in grote mate overheerst bij de meeste deelnemers. dat is niet verwonderlijk.
jezelf als homo in zo'n context begeven is vragen om strijd als je weet dat je moraal anders is. verwachten dat de moraal hier verandert is vissen in een lege emmer...en geef ze eens ongelijk!

Ah, je bedoelt de strijd hier op het forum? :) Ik dacht meer in termen van strijd met jezelf/God.. dat is over het algemeen toch wat ingrijpender.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 nov 2006 20:08

Aragorn schreef:
aardmannetje schreef:Kortom, ik denk dat hier op het forum van refoweb dezelfde moraal in grote mate overheerst bij de meeste deelnemers. dat is niet verwonderlijk.

Ah, je bedoelt de strijd hier op het forum? :) Ik dacht meer in termen van strijd met jezelf/God.. dat is over het algemeen toch wat ingrijpender.

ik bedoel de strijd hier op het forum, die is ook af en toe in- en aangrijpend is gebleken. al die woorden om elkaar te overtuigen van de eigen moraal, ik ga weer in winterslaap :wink:

sela

Berichtdoor sela » 04 nov 2006 20:23

meboy schreef: [..]

'k zat me zomaar ff aan deze kant van het scherm af te vragen hoe iemand zich voelt die een dergelijke post plaatst. regelmatig zie je van die eerlijke verhalenop het scherm verschijnen. bij mezelf kan ik helemaal voorstellen dat ik op 1 of andere manier m'n hart sneller zou voelen gaan. achteraf een beetje pijn in m'n vingers omdat ik veel te gespannen heb getypt. dat zal trouwens wel een oorverdovend lawaai hebben gegeven. tikketikketik. en daarna regelmatig kijken of er al gereageerd is.
tja.. er zijn dingen die je echt kunnen raken. ook al denkt de 1 er zo over en de ander zo. ik hoop dat er nog maar veel pagina's en vervolgen aan dit onderwerp gewijd mogen worden.. je zou er maar voorstaan: als homo geboren zijn in onze subcultuur...

sela

Terug naar “Archief”