aardmannetje schreef:Aragorn schreef:Hierbuiten niet dan?
gezien de reformatorische context iig hier, daarbuiten verschilt de moraal, bestaat er meer acceptatie van het anders zijn en is de strijd dus minder existentieel of is er zelfs geen strijd meer.
de nadruk leggen op strijd voor homo's is daarom hier hot item
Weet je, het gaat niet alleen om geaccepteerd te worden, hier of elders. daar kan ik wel mee leven. Maar er is een andere strijd. God is zo God voor mij, dat ik gewoon alles wil doen wat Hij vraagt. Omdat ik weet dat wat Hij van mij vraagt, ook goed voor mij is...
En dat is best vaak een strijd. Ik denk dat dat voor hetero's ook wel geldt, maar toch...
Ik wil zo op Hem gaan lijken, meer en meer: "Ik wens te zijn als Jezus". dat is mijn oprecht verlangen. En dan doet het wel een serg zeer als je van je eigen broeders en zusters zo stellig te horen krijgt dat jouw houden van God niet klopt. Want dan mag een homorelatie niet goed keuren.
Ik begrijp de afkeuring, ik respecteer die ook. Maar uit mijn omgang met God heb ik gehoord dat dat voor mij mij niet hoeft. Ik mág de man zijn zoals Hij me gemaakt heeft. Ik leg die mening niet op aan anderen. Maar de harde afwijzing doet vaak wel heel erg veel pijn...
In de wereld wil ik het niet zoeken, maar in de kerk is het vaak niet te vinden. Gelukkig heeft de Heere God me de kracht gegeven en het uitzicht om het bij Hem alleen te zoeken.
Dat betekent niet dat ik arm om mijn schouder van mijn broeders en zusters in Christus hier niet mis... Gelukkig heb toch wel heel wat armen ervaren...