Maboc zegt:
Ik denk dat er een aantal erg forse verschillen zijn tussen de protestanten en de katholieken. In mijn optiek is dat niet zo schokkend, zolang we maar in ons achterhoofd houden dat we allemaal in dezelfde God en Jezus en Heilige Geest geloven.
Het lijkt zo, ik denk het niet!
Babylon: het wereldomvattende rijk van NU?!
Openbaring 14:8 m.b.t. de eindtijd; vlak voor de wederkomst van Jezus:
'Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken'.
Openbaring 18:4 m.b.t. de eindtijd: God roept zijn kinderen uit Babylon
'Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel: ‘Ga uit haar weg, mijn volk, om geen deel te hebben aan haar zonden en om gespaard te blijven voor de plagen die haar treffen'
VATICAAN BETEKENT 'VERGODDELIJKTE / AANBEDEN SLANG'...
'VATIS' betekent 'VERGODDELIJKT' 'CAN' betekent 'SLANG'
Misschien vind je het niet te geloven! Je dacht altijd dat de Rooms-Katholieke kerk ging over waarheid, gerechtigheid, GOD en Jezus...
Maar in werkelijkheid gaat dit instituut over drie-ene-zonnegod-aanbidding van de zonnegod 'Marduk' die bekend staat onder de namen: Astarte, Baal of Bel en hun zoon Tammuz of 'IHS' van Isis, Horus en Seth.
Maar: er is meer dat ons vertelt waar het Vaticaan in werkelijkheid over gaat...
Een paar woorden, rituelen en symbolen maken dat zeer duidelijk!
'Celibaat' komt van 'Cybele' die 'de godin' is (= Astarte!)
Maria wordt 'Koningin der Hemelen' genoemd; dit is een titel van Astarte
Priesters die hun hoofd scheren: een ritueel van priesters voor Cybele (= Astarte!)
Maria wordt ook 'Eeuwige Maagd' genoemd; een van de titels van Astarte
'Daggon-hats' van priester komt van 'Daggon'(= Tammuz = Baal)
'Eucharistie' betekent 'gunstig stemmen' (door offeren). Offeren aan een god heeft niets te maken met 'een avondmaal ter nagedachtenis aan de kruisdood van Jezus'. Jezus heeft het offer al gebracht en stond op uit de dood; ons tot voorbeeld! Dus: 'de hostie verandert niet in vlees en hoort dat ook niet te doen! Het telkens weer 'offeren' van 'in vlees veranderde substantie' kan God dus beslist niet 'gunstig stemmen', behalve wellicht de duivel zelf misschien...maar hij is natuurlijk niet GOD!
'Zondag-heiliging' is zonnegod-aanbidding; zondag is de heilige dag van de zonnegod
Constantinus -drie-ene-zonnegodaanbidder tot z'n dood- stichtte de Katholieke kerk.
Constantinus schafte de Sabbat van GOD af en stelde de zondagheiliging in van de drie-ene-zonnegod.
Constantinus zette aan tot het maken van afgodsbeelden van heiligen en afgoden
Constantinus schafte daarom het 2-de Gebod van GOD af (=Geen afgodsbeelden aanbidden!)
In de Rooms-Katholieke kerken staan beelden van Jupiter, Moloch (=god van de doden) en Astarte.
In de Rooms-Katholieke kerken tref je het muurschrift 'IHS' (= Isis, Horus and Seth) aan
En er zijn nog veel meer symbolen en rituelen die blijven duidelijk maken, dat de drie-ene-zonnegod wordt aanbeden in de Rooms-katholieke kerken
Van georganiseerde liefde naar Ware Liefde ...?
Wellicht met de beste menselijke bedoeling ontstond de kerkelijke organisatie, maar het ging steeds meer draaien om de kerkelijke identiteit en visie. Steeds minder om God en Zijn band met de mens.
zie site:
* link verwijderd door moderator *