maar..
om even terug te komen op het allereerste begin:
sex voor het huwelijk.
waarom heeft God sex bedoeld voor het huwelijk?
over die vraag heb ik best wel eens nagedacht en ook over gesproken met vrienden. want sex kan toch ook best wel als je met iemand verkering hebt, of als je iemand vertrouwd.
natuurlijk kan dat wel. maar God heeft er denk ik wel een hele speciale bedoeling mee gehad. hij zegt niet voor niks, dat sex iets is voor in het huwelijk.
waarom zou dat zo zijn?
er zitten hier mensen die al sex gehad hebben, voordat ze gingen trouwen of evt. samenwonen.
die mensen zullen dan ook gemerkt hebben, dat wanneer je 1 keer sex gehad hebt, dat je er dan eigenlijk gelijk verslaafd aan bent. want dan wil je steeds weer sex. iedere keer opnieuw ga je er weer aan verlangen.
en wat nu als je verkering uit gaat? en je hebt sex gehad?? wat dan? die behoeftes blijven dan wel.
er zullen dan mensen zijn die een relatie gaan beginnen, voor de sex. of nog erger.. ze gaan een sexdate aan.
daarvoor heeft God sex absoluut niet bedoeld.
ik denk dat hij daarom gezecht heeft: sex is iets voor in het huwelijk.
wanneer je namelijk getrouwd bent, ga je minder snel uit elkaar (hoewel dat tegenwoordig ook wel anders is). je blijft dus bij elkaar en je kunt samen sex hebben, zodat je aan je "behoeftes" kunt voorzien.
natuurlijk weet ik ook niet zeker of dat hetgene is waarom God sex voor in het huwelijk bedoeld heeft, maar ik zou me deze rede wel kunnen voorstellen.