MissF schreef:leentje schreef:MissF schreef:Poesje schreef:Het gaat inderdaad om mij en om wat ik doe.. God heeft Zijn werk al gedaan, nu ik nog! God trekt mensen tot zich, dat zeker..maar daarmee heb je niet alles gezegd! God neemt je niet zomaar aan.. Niet eerder dan ik zelf de stap zet naar Hem toe. Het zou wel erg gemakkelijk zijn als we zelf niets hoeven doen. En denken 'als God wil dat ik bekeerd word, doet Hij dat wel..' God werkt in me, dat wel.. Maar bekering aan God overlaten? Nee, ik moet dat doen! Dat is wat ik voor Hem doen moet!
De bijbel is geloof ik duidelijk:
het enige wat je hoeft te doen is je helemaal over te geven aan Hem. 'gewoon' te zeggen: 'God, ik wil het allemaal zelf doen, ik wil het goed genoeg doen, maar ik weet dat ik dat NIET kan, dus doet U het maar. Neemt U mijn leven maar.'
Verder niks genoeg zondenkennis, zonden belijden blablablabla, 'gewoon' bidden en dat zeggen....
Jaja dus het moet alleen van God komen? En wij hoeven er helemaal niks voor te doen? God heeft al zo veel voor ons gedaan, en wat doen wij er voor terug? Willen wij eigenlijk wel bekeerd worden?
Ja, idd, dat vind ik zo gaaf, als ik terugkijk.
Steeds weer dacht ik: ohoh, ik doe zoveel fout, dat kan en wil God nooooit vergeven.
Tot iemand tegen me zei: lekker ben jij. Jij denkt dat God dat niet kan of wil? Ontzettend egoistisch...
Ja, en ik kon niet anders dan diegene gelijk geven...
m.a.w. ik ben het echt met Marnix eens
Het is trouwens erg Rooms, te denken dat je er iets voor moet doen, voor het goed genoeg is
Okee dus jij zegt dat je er niks voor hoeft te doen, dan kan je net zo goed op een stoeltje gaan zitten en als het komt komt het toch wel?
Als je niet werkt krijg je toch ook je geld niet? Daar moet je toch ook wat voor doen voordat je je geld krijg??