Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Aragorn schreef:Nelleke Bakker schreef:Het hoeft ook niet altijd zo te zijn dat je gelijk spijt hebt..maar meestal als je dan weer een nieuwe relatie aan gaat krijg je pas spijt. Dat hoeft nog niet eens te zijn voor het feit dat je svhh gehad heb, maar schaamte voor je nieuwe vriend/vriendin, toch?
Maar waarom zou je je schamen dan? Weer omdat je denkt dat het eigenlijk niet zou mogen?
Omdat je dan toegeven moet dat je jezelf snel al hebt gegeven; terwijl het bijv. maar een paar maanden aan is geweest, omdat je je niet hebt kunnen beheersen en misschien ook omdat je er onwijs van hebt genoten met diegene toen......
Nelleke Bakker schreef:nee, niet daarom. maar je bent al wel "uitgepakt" door een ander..
Dat is voor geen van beide een prettig idee..
Alhoewel ik denk dat het voor een man weer anders ligt. over het algemeen zijn mannen er veel minder emotioneel bij betrokken( meer gericht op "de daad" zelf) terwijl vrouwen meer "dromen van de ridder op het witte paard"( romantisch) en het er vaak ook moeilijker mee hebben als het uitgaat.
Oftewel: mannen kunnen sex en liefde heel makkelijk van elkaar scheiden
Spons schreef:hmm zo wie zo even afgezien van het sexuele gebeurenissen lijkt het me zeer onverstandig om zo lang bij je ouders te wonen , je kan dan jezelf niet goed vormen en ik heb er zat van gezien waarmee het niet goed afloopt (relatief gezien dan he )
aardmannetje schreef:Spons schreef:hmm zo wie zo even afgezien van het sexuele gebeurenissen lijkt het me zeer onverstandig om zo lang bij je ouders te wonen , je kan dan jezelf niet goed vormen en ik heb er zat van gezien waarmee het niet goed afloopt (relatief gezien dan he )
Als we kijken naar nu dan is dat wel zo, voordat je carriere hebt gemaakt en geld hebt om hen te verlaten ben je toch al weer een stuk ouder. Maar het gaat hier toch over de seksuele geb., dan heeft het toch invloed op je keuze. Als je van mening bent dat 'tot 1 vlees zijn' inhoud dat je gemeenschap hebt dan kun je het niet voor het huwelijk hebben, als het 'tot 1 vlees zijn' nou eens wel betekend dat je kinderen krijgt van elkaar dan zijn voorbehoedsmiddelen toch het ultieme bewijs dat het nu wel kan/mag voor het huwelijk?![]()
Hydro schreef:Oke, voor Kurtyo dan maar ff een onderbouwing. Ik, als christen, geloof dat seks (de geslachtsdaad) thuishoort binnen het huwelijk (en velen met mij geloven dat).
In dat opzicht heeft het voorspel in de verkeringstijd z'n beperkingen. In mijn ogen gaat voorspel vanzelf over in de geslachtsdaad (heb geen ervaring daarmee dus kan me vergissen).
Ben ik tijdens m'n verkering bezig met het voorspel, dan is er op een gegeven moment een grens voor mij. Maarja, als je bewust bezig bent met het voorspel, is de intentie om hét te doen er ook wel denk ik.
Maar je zult het wel met me eens zijn, dat vooral jongerenbladen als Break-Out enzo het wel platvloers gebruiken. Sex is in hun ogen iets dat je met hetzelfde gemak doet als naar de winkel gaan en je moet er maar zoveel mogelijk van genieten, want het is zo fijn. Het wordt m.i. losgekoppeld van alle gevoelens die er bij betrokken zijn. Seks, met alle uitingen daarvan (ook knuffelen enzo versta ik er nu onder) is meer dan dat. Het is een uiting van liefde naar elkaar en ook een uiting van wederzijds verlangen (als het goed is) dat God geschapen heeft tussen man en vrouw.
Mondriaan schreef:helaas kurtyo ben ik het niet met jou eens.
wie projecteert nu zijn mening? de achtergrond die wij hebben is dat je wacht.Maar wij zijn niet anders in denken, dan (jou) die het wel doet.
juist door te wachten leer je elkaar steunen en optijd elkaar trerughouden te vertegaan.
als je het (voorspel) strelen en aanraken van elkaar niet beperkt dan kom je zo op een glijdende schaal dat je niet of nauwelijks terug kan als je tever gaat.
en liefde wil altijd meer en heeft nooit genoeg want na een keer gemeenschap wil je het weer! dat is gezond maar daar moet dan wel de basis voor zijn! in het huwelijk.
Mondriaan schreef:Wat vindt je zelf!![]()
![]()
Het lijkt mij niet helemaal vreemd als je elkaar pas helemaal naakt zou zien in de h-nacht.
Of mannen hebben een andere definitie van liefde, dus niet het totaal gaan voor een bepaalde persoon, met alle concequenties van dienmannen kunnen sex en liefde heel makkelijk van elkaar scheiden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten