Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:14

Miekie schreef:Dit word mn eerste bericht en dan nog wel op een topic die ik echt het lachwekkendste vind van allemaal :D. Ik had alles verwacht van refoweb, maar een domineebespreking!! :o Maar ik kan jullie verblijden met het feit dat je er weer een CGK'er bij hebt, bij dominee de Boer uit Werkendam. Hij is nog niet zo lang dominee(ongeveer 2 jaar), dus ik weet niet of er veel zijn die hem kennen.

... welkom, collega CGK-ster... ds. de Boer heeft nog niet zooo lang geleden bij ons gepreekt (op de monumentale CGK-kansel in Dordrecht (Centrum en niet Zuid :wink: ) Ook toen hij nog kandidaat was heeft hij een zondag vertoeft in onze gemeente, in de stad waar ooit de synode gehouden werd :) . We zijn vacant en als 't goed is horen we morgen of en welk tweetal er voorgesteld wordt...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 04 feb 2006 19:17

Ah ook met beroepingswerk bezig dus. Wij gaan morgen stemmen en mocht dat goed uitvallen een beroep uitbrengen op een kandidaat. Enkelvoudig kandidaat dus.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:21

BJ schreef:Ah ook met beroepingswerk bezig dus. Wij gaan morgen stemmen en mocht dat goed uitvallen een beroep uitbrengen op een kandidaat. Enkelvoudig kandidaat dus.

... ik vraag me af of men in bepaalde omstandigheden juist voorkeur heeft om een tweetal voor te stellen of juist 1 kandidaat (ik zou 't waarschijnlijk moeten weten :oops: )
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2006 19:22

waarom beroepen jullie die kandidaat niet ? weet ff niet hoe die heet.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:23

Yael schreef:waarom beroepen jullie die kandidaat niet ? weet ff niet hoe die heet.

... ze willen in onze gemeente geen kandidaat :) (bedoel je Huygen of Hoekman?)
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2006 19:24

tanteoranje schreef:
Yael schreef:waarom beroepen jullie die kandidaat niet ? weet ff niet hoe die heet.

na zeg tante wat kieskeurig :mrgreen:
Kandidaat Huygen geloof ik.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 04 feb 2006 19:25

Nou waarom een tweetal of enkelvoudigkandidaatstelling is eigenlijk vrij simpel in ons geval. Kleine gemeente, dus geen financiele ruimte om nu al een predikant met veel dienstjaren te beroepen. Dan kom je dus uit in dit geval bij kandidaten en die zijn er gewoon weinig op dit moment.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:26

Yael schreef:
tanteoranje schreef:

na zeg tante wat kieskeurig :mrgreen:
Kandidaat Huygen geloof ik.

... Huygen is hier geweest toen wij er niet waren en we hoorden erg veel lovende woorden. Persoonlijk voel ik ook veel voor ds. Capellen en meerderen bij ons maar ik weet niet of hij officieel nog aan Scheveningen verbonden is...
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2006 19:31

ik dacht het wel, jullie zullen denk een hoop problems wegnemen als je hem beroept. gaat daar niet echt relax geloof ik. ik zag de krant dat wij morgen ds cappellen hebben maar ds bouw het niks gezegt daarover vorige week dus ben benieuwd. vind het niet erg hoor als we hem hebben. 8)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:34

Yael schreef:ik dacht het wel, jullie zullen denk een hoop problems wegnemen als je hem beroept. gaat daar niet echt relax geloof ik. ik zag de krant dat wij morgen ds cappellen hebben maar ds bouw het niks gezegt daarover vorige week dus ben benieuwd. vind het niet erg hoor als we hem hebben. 8)

... super dat jullie hem hebben! Wij hopen morgen en volgende week ds. P. den Butter te horen, ook erg fijn en dan is 't DV de beurt dat ds. Tanis weer uit zijn holletje komt kruipen :roll:
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2006 19:46

... super dat jullie hem hebben! Wij hopen morgen en volgende week ds. P. den Butter te horen, ook erg fijn en dan is 't DV de beurt dat ds. Tanis weer uit zijn holletje komt kruipen :roll:

:yum: hij mag best met ds bouwtje ruilen hoor!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 19:49

Yael schreef:

... 'k vind het prima als hij maar niet zegt de preek uiteraard kort te houden en hem dan uiteraard toch te lengen :roll:
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2006 20:00

tanteoranje schreef:
Yael schreef:

... 'k vind het prima als hij maar niet zegt de preek uiteraard kort te houden en hem dan uiteraard toch te lengen :roll:

:mrgreen: da kom me bekend voor.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 feb 2006 20:04

Yael schreef:
tanteoranje schreef:
Yael schreef:

:mrgreen: da kom me bekend voor.

... overigens heb ik buiten dat "geen besef van tijd hebbende", veel waardering voor de preken van uw herder en leraar. Wel speelt het "leng-element " bij ons wel degelijk mee bij het voorkeur hebben voor een bepaalde predikant (maybe is dit wel slecht van ons :oops: )
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 04 feb 2006 20:24

tanteoranje schreef:.....

:mrgreen: da kom me bekend voor

... overigens heb ik buiten dat "geen besef van tijd hebbende", veel waardering voor de preken van uw herder en leraar. Wel speelt het "leng-element " bij ons wel degelijk mee bij het voorkeur hebben voor een bepaalde predikant (maybe is dit wel slecht van ons :oops: )

Hmmm, in dordt hebben ze jaaaaaaaaaaaren over een synode gedaan en nu mopperen ze wel erg over de lengte van de preek.

Dordt moet gewoon hoekman kandideren, gun die jongen ook een gemeente en hij is nog te begeleiden en de urkers vinden het toch goed toeven in Dordt? (Maar ja, wat zal ik zeggen)

Ze hebben genoeg 2-tallen voor de boeg Kieviet, Visser, Egas, Van Heteren, Hoefnagel, Procee (de canadees) dus ze hebben nog even. Misschien zit hier de herder en leraar voor Dordt bij.

Terug naar “Archief”