Zo, hebben ze jou van een ander forum hierheen gehaald om bij te springen bij het verdedigen van de evolutietheorie?

Bart Klink schreef:Een wetenschappelijke theorie is wat anders dan een wetenschapelijk feit. Kort gezegd komt het er op neer dat een theorie een verklaring geeft en een interpretatie biedt voor de feiten. Als u die link had gelezen, was u daar zelf al achter gekomen.
De theorie verklaart niet zichzelf als feit toch? Je zegt zelf dat theorie iets anders is dan feit. Dan is het toch onzin als je zegt: Evolutie is een feit en een theorie. Maar ja, ik ben al een tijdje van school af hoor.
Bart Klink schreef:groenrondballetje schreef:Evolution--the process by which the genetic composition of a population changes over time--is a FACT.
Als hier de evolutie volgens darwin bedoeld wordt, dan is dat niet waar. Dat is slechts een theorie.
Darwin sprak over variatie. Hij wist destijds nog niet dat genetica daar aan ten grondslag lag. Het gaat dus wel degelijk over hetzelfde.
Toen ik het las van groenballetje, wilde ik wat anders schrijven. Geef een evolutie aanhanger een vinger en hij denkt dat je hem een hand geeft. Natuurlijk vinden er veranderingen plaats. Ik zie op deze aarde ook wel negers en chinezen en indische mensen en europeanen en die komen allemaal van Adam en Eva. Ik zie het toch wat anders dan dat er genetisch iets veranderd is. Ja, verarmd wel. Maar veranderd in de zin dat er een staart verdwijnt of bij komt of longen verschijnen en kieuwen verdwijnen, dat soort veranderingen zijn flauwekul. En ook zonder kennis van DNA moet je die veranderingen kunnen zien. Het gaat niet over hoe die veranderingen plaatsvinden, maar over dat ze plaatsvinden, of niet.
Bart Klink schreef:Het gaat niet alleen om het leven van nu, maar al om het leven dat ooit bestaan heeft op aarde. De evolutietheorie geeft een wetenschappelijke verklaring voor deze diversiteit van het leven door gemeenschappelijk afstamming met modificatie.
Maar ik bestrijd juist dat de grote variatie in levensvormen op deze aarde, door evolutie is ontstaan. Zoals het citaat zegt "This process is all that is required to produce the diversity and similarity of all life on this planet today., dat er niet meer dan evolutie noodzakelijk is om dat te krijgen, is het onzin. Ik weet dat alles geschapen is en dat evolutie daarbij totaal niet nodig is. Overbodig zelfs, dus niet noodzakelijk. De wetenschapper die er eerst een theorie over bakt, maakt er zo stiekem een feit van: all that is required. Als iemand zo wetenschappelijk bezig wil zijn, dan moet men ook met goed omschreven definities en beweringen komen: "all that could be required" of zoiets. Engels is mijn moedertaal niet.
Bart Klink schreef:kees61 schreef:Jaja men weet er alles al vanaf. Wie heeft er geobserveerd dat een reptiel in een vogel veranderde?
Welke rechter heeft geobserveerd dat een moordenaar iemand doodschoot?
Maar het gaat nu om iemand die beweert dat het wel geobserveerd is!
Bart Klink schreef:Wetenschappers weten met grote zekerheid dat vogels van dinosauriërs afstammen omdat al het bewijs in die richting wijst (net als dat in een rechtszaak al het bewijs naar de moordenaar wijst).
De manier van rechtspreken zoals een evolutie aanhanger dat doet is als volgt. Er is iemand doodgeschoten en het lichaam ligt in een zijstraatje. Er loopt een eenzame man op straat en vlak bij hem ligt een gebruikt pistool in de struiken. De rechter veroordeelt de man, want 1+1+1=3, de bewijzen spreken voor zich.
Als een rechter iemand veroordeelt dan gaat dat over het algemeen aan de hand van onweerlegbare bewijzen. De evolutietheorie kent zulk soort bewijzen helemaal niet.
Bart Klink schreef:De Overgang van aapachtigen naar mensachtigen naar moderne mens is geleidelijk geweest, zoals Darwin voorspelde en is terug te zien in het fossielenbestand
7 schedels op een rijtje, dat een paar miljoen jaar tijd verklaart? En dat daar geen apekoppen tussen zitten, dat weet men zomaar te vertellen? Het zegt mij niet veel verder.
Bart Klink schreef:Een wetenschappelijke theorie geeft een kloppende en samenhangende verklaring voor een wijde reeks fenomenen.
Ja dat ben ik met je eens. Met zo'n theorie kan je dingen verklaren, je kunt er soms mee rekenen. En ze worden ook vaak weerlegd. Een theorie is niet perse een verklaring voor de werkelijkheid.
Bart Klink schreef:Wat heeft Darwin gezien dan. Heeft hij de evolutie wel zien gebeuren, dat wist ik niet.
Darwin observeerde het ontstaan van soorten, macro-evolutie dus. Het ontstaan van soorten is nog veel vaker waargenomen en beschreven. Zie bijvoorbeeld: Observed Instances of Speciation Kijk ook eens naar de referenties!
Darwin observeerde helemaal niet het ontstaan van soorten. Of wil je echt zeggen dat hij een leguaan een ei zag leggen en er kwam een kuiken uit tevoorschijn. Darwin observeerde niks, hij constateerde alleen maar.
Bart Klink schreef:Alles wat op talk.origins staat is de gangbare wetenschappelijk kennis op het gebied van evolutie.
Dan wordt het hoog tijd dat men die kennis bijschaaft.
Verwijzen naar wetenschapsbladen zegt toch niks?? Zo van "ik heb gelijk, kijk maar in mijn boek" want men verwijst naar mensen die er net zo over denken.
Bart Klink schreef:Wat is een goed ontwerp?
Dat is een ontwerp dat precies doet waar het voor gemaakt is.
Bart Klink schreef: Waarom hebben wij een staartbeentje?
Daar zitten spieren aan vast, onder andere spieren die je helpen poepen en die je ingewanden niet onderuit laten zakken. Jij zal de laatste wervel altijd wel staartbeentje blijven noemen. Haal het weg en het volgende werveltje wordt staartbeentje.
Bart Klink schreef:Waarom is het skelet van een vis veel beter om efficiënt in het water te zwemmen dan dat van bijvoorbeeld een dolfijn?
Kan een dolfijn niet goed zwemmen dan. Waarom heb ik geen vleugels, vliegen is veel gemakkelijker dan lopen. Ik ben gewoon zo geschapen als mens en de dolfijn als dolfijn en de vis als vis. Een dolfijn is anders dan een vis en zelfs vissen zijn verschillend. Waarom wil de evolutieleer er een eenheidsworst van maken?
Bart Klink schreef:Waarom ontwikkeld een embryo bijvoorbeeld 10 tot 12 staartwervels, die vervolgens in een later stadium weer afgebroken worden? Evolutionair prima te verklaren? Ook vanuit het idee van een Intelligente Schepper?
Ach ja, Darwin had een toegwijde discipel, Haeckel, die verzon dat een embryo allerlei stadia uit de evolutie doorloopt. Haeckel is een charlatan, een bedrieger. Zijn theorie is wetenschappelijk allang weerlegd maar het zit nog zo ingebakken bij de evolutie aanhangers, dat zal wel zo blijven.
Bart Klink schreef:Dan wordt de archaeopteryx weer eens genoemd als ware het een overgangsvorm tussen reptiel en vogel, terwijl de echt wetenschappers het wel eens zijn dat het gewoon een vogel is.
Ik ben erg benieuwd naar het bewijs voor deze claim. De archaeopteryx heeft namelijk vele reptielkenmerken.
Het hebben van tanden is geen bewijs om een verband met reptielen aan te kunnen tonen. De archaeopteryx kon vliegen en vogels zijn warmbloedige dieren. Reptielen zijn koudbloedig. Je moet echt wel een kunstenaar zijn om de archaeopteryx af te laten stammen van een reptiel.
Bart Klink schreef:Rudimentaire organen hoeven niet nutteloos te zijn. Dat is een creationistisch idee, niet een wetenschappelijke. Een rudimentair lichaamsdeel is een onderdeel van een organisme dat in omvang is afgenomen gedurende de evolutie omdat de functie waarvoor het diende significant verminderde of totaal overbodig is geworden. Een voorbeeld hiervan is ons staartbeentje met de daarop aanhechtende spieren die het zouden kunnen bewegen als het niet vergroeid was.
Niet nutteloos maar wel overbodig? Overbodig als in: reserve ?? Want overbodig is anders toch echt nutteloos want als ze nut hebben dan zijn ze niet overbodig. Over het staartbeentje kan je hier lezen.