Avondmaalgangers bekeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 07 dec 2004 10:13

En dat er vanuit de GGiN smalend gesproken wordt over de 'bekeerden' in andere kerkverbanden is helaas wel waar. Men stelt zichzelf als 'onbekeerden' daar maar al te graag boven.

Hierin vind ik dat je wel gelijk hebt Jas. Ik zit zelf niet in de gergem inN, maar als ik soms hoor hoe er daar gesproken wordt over 'andere kerken waar iedereen maar gelooft' (Ik weet niet of dat overal zo is hoor, maar ik heb het even over 1 dominee daar), dan vind ik dat echt triest.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 dec 2004 12:50

Voor mij straks weer verweten wordt dat ik ongepaste opmerkingen maak. Ik heb geen zin meer in dit soort discussies en al helemaal niet om mij tegen de aantijgingen van de heer Leusink te verweren. "En Hij zeide tot hen: Er is geschreven; Mijn huis zal een huis des gebeds genaamd worden; maar gij hebt dat tot een moordenaarskuil gemaakt." Matth. 21:13 Met die woorden van Jezus besluit ik mijn deelname aan dit topic.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 dec 2004 19:49

Doortje schreef:
En dat er vanuit de GGiN smalend gesproken wordt over de 'bekeerden' in andere kerkverbanden is helaas wel waar. Men stelt zichzelf als 'onbekeerden' daar maar al te graag boven.

Hierin vind ik dat je wel gelijk hebt Jas. Ik zit zelf niet in de gergem inN, maar als ik soms hoor hoe er daar gesproken wordt over 'andere kerken waar iedereen maar gelooft' (Ik weet niet of dat overal zo is hoor, maar ik heb het even over 1 dominee daar), dan vind ik dat echt triest.

Dan heb je het ws over ds Wink, of hoe heet die?Maar das een ggin buiten verband, en die zijn wel héél extreem!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 07 dec 2004 20:02

Gaarne allemaal weer terug naar het onderwerp.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 08 dec 2004 15:52

Markie schreef:
Doortje schreef:

Dan heb je het ws over ds Wink, of hoe heet die?Maar das een ggin buiten verband, en die zijn wel héél extreem!

Oke oke inderdaad niet echt maatgevend voor de hele gergem inN nee.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 29 dec 2004 10:39

Doortje schreef: Oke oke inderdaad niet echt maatgevend voor de hele gergem inN nee.

Volgens mij wel hoor. Je kan daar namelijk in de GGiN nooit zeker zijn van je zaligheid. Je moet er altijd aan twijfelen. Dus als men het dan heeft over zomaar geloven worden de mensen bedoelt die zeker zijn van hun zaligheid.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Terug naar “Archief”