Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 sep 2004 09:56

O, maar het kan geen kwaad eens een bezoekje te brengen aan een interessante groep mensen die cultureel heel divers zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 23 sep 2004 22:15

David schreef:Hoi Taytelbaum.

Je snijdt een ander, ook heel interessant onderwerp aan.
Als je de energie en tijd hebt wil ik daar wel een nieuw topic over openen.

Gods zegen,

David ;)

Nee David,

Dit is geen ander onderwerp; jijzelf schreef:
Ouweneel maakt onderscheid tussen joden en heidenen.
Het is een heel ander onderwerp maar ik denk dat Paulus duidelijk genoeg is geweest dat er geen onderscheid is tussen Jood of Griek.

Ik heb dat met context en voorbeelden trachten aan te tonen dat je niet kan concluderen dat door het geloof er een soort eenheidsworst in roeping en bediening en identiteit ontstaat. Onderscheid blijft, en op bepaalde punten juist weer niet (meer). Dit is relevant voor ons onderwerp en ligt in dezelfde lijn als Hand.21. Daarvan hangt dus ook af wie Torah incluis de sjabbath in het geheel behoren te houden. Overigens zijn de 4 stukken uit Handelingen door de volken te onderhouden niet speciaal uit de wet van Mosjeh: ze waren de gehele mensheid reeds geboden: aan Adam (afgoderij - Gen.3:5,11,13; huwelijkstrouw en dus geen hoererij - Gen.2:24) en aan Noach (vlees eten zonder bloed - Gen.9:2-5)!

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 sep 2004 17:24

De Sabbat in het leven van de profeet Daniël en de kleine hoorn.

Daniël was een trouwe profeet en hield zich aan de wet van God. In het voorbeeld van de spijswetten, waarbij hij (met zij metgezellen) aan Nebukadnessar liet zien dat zijn Almachtige God en rechtvaardig God is, door deze machtge Babylonishe heerser te tonen dat zelfs de spijswetten tot gezonde, oprecht en trouwe dicipelen zou leiden, die IN DE WERELD staande, ondanks alles, trouw betoonden aan de Grondwet van Gods Koninkrijk.

Nebukadnessar was diep onder de indruk van de kracht die van Gods Genade uitging.
Ook in het voorbeeld om NIET te buigen voor het Beeld van Nebukadnessar, dat eveneens een symbolische gestalte is van de Wereldheerschappijen, en dus de wereldmachten, was een toonbeeld van Gods almacht maar ook kracht voor hen die Hem trouw volgen, door Zijn geboden.

Warvoor moeten we nu vres hebben, en wie heeft de geboden van God vertrapt en waarom is dat Rome.

De "kleine horen"in politiek en wereldgeschiedenis.
De "kleine horen: die tot aan de Heer des Hemels reikt

Daniël 8:9-12
Daniël 8:10-13 en de verzen 22-26

In de "kleine horen"wordt is de Rooms Katholieke Kerkstaat, die zich zowel politiek als geestelijk (kerkelijk gezag) tegen God keert.
Het ontwikkelt een "eige religie" die weliswaar in Gods Evangelie haar wortels vindt, maar die vanuit een politieke achtegrond (Romeinse Rijk) gefundamenteerd wordt op en in een Geestelijk Romeins Rijk.Daar waar we momenteel in leven. Zij maken dus de laatste fase van de eindtijd mee, die in werkelijkheid rond 1844 begon.
De macht van het Geestelijk Rome (de Paus en het Vaticaan) zal reike totaan de wederkomst (Daniël 8:16-18 en Openbaring 13: 1-10 en in een politieke Plaatsvervanger Openbaring 13:11-18)

De Kenmerken die Daniël geeft aan deze 2 machten zijn:

Zowel het politieke alswel het geestelijk Rome breidde har macht uit naar:

-Egypte

naar het Oosten

-Griekenland en klein- Azië e.a. + het Sierraadland (Palestina) me succes zoals Daniël 8:7-10 ons laat weten.

De belangrijkste tegenstander van de "kleine horen" is de "vorst van het heer", de Messias. De kleine horen kan Hem zelf niet treffen en daarom bestrijdt de "kleine horen" naast het "Dagelijkse offer". Dat wil zeggen de kleine horen VERANDERDE de liturgie van Gods "brandoffer". Het opvat dus de gehele "aanbidding"die God in ceremoniële alswel burger wetten (geboden) van Zijn discipelen vraagt.

De "kleine horen" VERANDERT Gods wetten en maakt van Gods liturgie een zonnecultus, en verwoest daarmee het "heiligdom" van de Here. Zowel in profetisch alswel geestelijk opzicht wordt God geheel buiten het zichtsveld van de mensen gebracht.

De veranderde geboden zijn hier recent door mij aangetoond. Aangaande de Rooms Katholieke liturgie, is ook deze verbonden met heidense zonneaanbidding, zoals we kunnen terug vinden in de volgende aspecten van haar zondags-liturgie of feesten welke slechts ontleent zijn naar menselijke geboden en wetten.

- Oprichting van Priesterstand die zonden vergeeft ( biechten)
-Het Avondmal zoals Jezus ons voorhoudt werd omgevormd in de mis, waardoor Jezus op het woord van de Priester steeds opnieuw zonder bloed, wordt geofferd (gekruisigd)
-Verlosing door menselijke werken:

Bedevaarten, boetedoeningen etc. welke in de plaats van de rechtvaardiging des geloofs kwam.

-De Paus werd de Plaatsvervanger van Christus op aarde
-De kerk waarborgde het Heil, terwijl Jezus ons leert dat Hij, door de Heilige Geest (Plaatsvervanger) Zijn Vader openbaarde en het Heil dus NIET bij een (menselijke) Heilige Vader in Rome, maar bij de Heilige Vader in de Hemel te vinden is.

De aangaande profetie hierover, die we vinden in Daniël alsook Openbaring 13 (hoofdzakelijk), richt zich NIET tegen dwalende gelovigen, maar tegen het systeem dat een heilsweg op grond van menselijke (priesterlijke -) bemiddeling voorstaat en daarmee ten diepste tegen de Waarheid indruist (Jezus)

Aangezien deze verkondiger van een vals Evangelie dus ook de Sabbat -Zondag maakt, door ee ONHEILIGE GEST geleid, in deze wereld, is zij dus de Anti-Christ ten voeten uit.

Alles wat ongeestelijk is in maatschappelijke vorm op zowel politiek alswel Geestelijk, vormt haar schare die niemand telen kan.
Net zoals Jezus zich een volk bijeenroept, roept ook de Draak -Satan- zich een volk bijeen dat door deze Anti-Christ wordt geleid in deze wereld.

ZON dag is de dag van aanbidding die de Anti_Christ de mensen voorhoudt.
SABBAT is de gezegende en geheiligde dag die de Heiland ons voorhoudt op grond van Hemelse wetten en eboden die EEUWIG zullen blijven.

Als nu occulte religies de fundamenten vormen van de Hoer wat kunnen dan deze sites vor ons betekenen als we het ONDERSCHEIDT tussen Gods wegen en Satans wegen willen en mogen onderscheiden, om gered te kunnen worden:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html
http://members.citynet.net/morton/other ... etnam.html

Misschien moeten we eens stilstaan bij wie we werkelijk navolgen als zelfs de geestelijkheid die de "kleine horen" in alle oprechtheid zelf leert dat Protestanten alle eer geven aan de RK Staat en haar heer de Paus, in de ZONDAG is verankerd als een veranderde en geheiligde dag der Romeinse kerk is en waar straks de burgerwetgevende macht (het tweede beest) wetten voor zal maken, om de bokken en de schapen gescheiden zichtbaar zal maken, om haar grote Babylon op te kunnen richten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 sep 2004 17:59

Sorry, Boudewijntje, maar het is uiteraard klinklare onzin dat Daniël reeds rept van de Rooms-Katholieke Kerk.

Als je dat werkelijk meent, wordt het voor mij echt heel erg moeilijk om je nog voor 1 gram serieus te nemen.

Dus doe me dat niet aan. :D

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 sep 2004 06:30

Beste Optimatus,

Daniël spreekt hier over de "kleine horen" als zijnde de Romeinse macht, die zich tegen de Allerhoogste zal verzetten. Er is maar één macht die dat daadwerkelijk deed in het licht van de tegenwoordige waarheid (versymboliaseerd in de benen van het Beeld van Nebukadnessar) en dat is het Romeinse Rijk als politieke staat alswel het Geestelijk Rome, om die wereldmacht een geestelijk fundament te ontwikkelen en te geven (vandaag dus) welke samen zullen smelten tot één Wereldmacht, waar Kerk en Staat samen zullen smelten. De One World Order. (Openbaring 13)
De geschiedenis herhaalt zich; Ook Constatijn verbond Kerk en Staat met elkaar. Als dat weer gebeurt, dan is de (wereld-) kerk van de Genade gevallen. De wederkomst zal dan werkelijk genaken. Wie de situatie in de wereld van vandaag aanschouwd kan niet anders erkennen!

Ook het OT Israël viel van Gods genade, toen zijn wereld en religie met elkaar verbond. In plaats van Gods geboden Geestelijk te zien in een Hemels Koninkijk, maakten het Joodse volk de fout, Gods leiding louter in ene werelds kader te zien, gelijk andere (heidense-) vlkeren.
Het werd hun ONDERGANG. Het Goueden beeld maakte plaats voor de aanbidding van en Hemelse Almachte God.

Ook nu weer kunnen we ervaren, dat er mensen zijn die een wereldse godsdienst preveleren boven de VERLOSSING die vanuit een Hemels Rijk tot ons komen.

Je bent zelf daarvan het voorbeeld. Maar veel erger is nog dat je, als Christen en (een vanuit soort carnavalsachtig kader) niets begrijpt van Gods Schriftwoord, ook niet in het profetische licht dat de Heilige Geest over de wereld laten komen. Wat dat betreft verkeer je in dezelfde situatie als het Israëlische volk van weleer, dat NIET tot het Overblijfsel kon horen!

Misschien zou het aardig zijn om een nieuw topic te starten over Daniël, in het licht van de Tegenwoordige Waarheid, waar helaas (door leugen en bedrog) zoveel Christenen geen kennis en inzicht van hebben!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 26 sep 2004 09:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 sep 2004 06:31

error

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 26 sep 2004 10:02

Ook nu weer kunnen we ervaren, dat er mensen zijn die een wereldse godsdienst preveleren boven de VERLOSSING die vanuit een Hemels Rijk tot ons komen.

Je bent zelf daarvan het voorbeeld. Maar veel erger is nog dat je, als Christen en (een vanuit soort carnavalsachtig kader) niets begrijpt van Gods Schriftwoord, ook niet in het profetische licht dat de Heilige Geest over de wereld laten komen. Wat dat betreft verkeer je in dezelfde situatie als het Israëlische volk van weleer, dat NIET tot het Overblijfsel kon horen!

Zucht :( :( :( . Waarom nu dat zo persoonlijk spelen, en daarbij een oordeel uitspreken over iemands geestelijke staat, omdat hij jouw standpunt niet deelt?

Beste Boudewijn, er is maar een ding nodig voor het behoud, en dat is het geloof in Jezus Christus. Voor de rest mag er verscheidenheid zijn in meningen. Ook ik deel je mening over de sabbat en de zondag niet, en ook ik zie jouw profetische inzichten anders, maar dat is voor mij geen reden je te veroordelen. Doe het dan ook niet omgekeerd.

Lees de 1e brief van Johannes. Het wezenlijke onderdeel van de christelijke religie is te belijden dat Jezus in het vlees gekomen is. Wie dat loochent is geen christen meer.
Eenheid in de hoofdzaak, liefde in de bijzaken!
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 sep 2004 18:08

Hallo Happy One,

Dank voor je reactie! Voor het eerst kom ik je nick-name hier tegen! Je reactie is wel begrijpelijk, maar in het licht van Optimatus, die zich Preases noemt van (de) of een Christelijke Alliantie, is mijn antwoord aan hem, niet zo ongewoon.
Als iemand (Jhr) die zich veréénzelvigt met een Christelijke organisatie, heeft al de tijd blijk gegeven van en gebrekkige kennis van zowel de Heilige Schrift en daarbij zich ook nogal afstandelijk opgesteld van zijn Heer. Je schreef:

@@Zucht ....... Waarom nu dat zo persoonlijk spelen, en daarbij een oordeel uitspreken over iemands geestelijke staat, omdat hij jouw standpunt niet deelt?@@

Dat is mijn essentiele punt niet. Hij hoeft mijn standpunt in het geheel niet te delen, maar in de essentie van zijn antwoorden geeft hij aan geheel geen inzicht te hebben in de profetie, laat staan dan de Bijbel. Zijn reactie, als zodanig aan mij, stemt overéén met zo een gebrek.
Als u de moeite neemt om AL zijn reacties, aan wie dan ook, in dit topic, rustig door te lezen, dan zult u ontdekken waarom ik uiteindelijk zo reageerde.

Wij leven in de laatste dagen van Jezus´oproepen om onze relatie met Hem, door de Heilige Geest opnieuw te herzien, omdat de `kleine horen`binenkort de Eén Wereldregering zal oprichten. Jezus oproepen in Openbaringen (waar Daniëls profetie op duidt) zijn duidelijk maar ook SCHERP gesteld! Sabbat en zondag staan ter discussie en dat is maar goed ook. Want het zal straks, als Gods Koninkrijk afgewezen zal worden de wereld zich en Eigen godsrijk zal oprichten, dan zullen zich velen afvragen waarom zijn inderdaad Jezus hebben AFGEWEZEN , ondanks dat zij weten en moeten hebben ervaren (door de Heilige Geest) dat Hij in het vlees gekomen is. Want daardoor beste Happy One, is het Schriftwoord ook het LEVENDE WOORD geworden. Hiervan geven velen, die zich Christen noemen, maar weinig blijk door alleen maar menen dat de Rechtvaardiging voldoende inzicht geeft om zowel GEHEILIGD alswel VERHEERLIJKTE te kunnen worden.

Ik zou je gezicht wel eens willen zien Happy One, als blijkt dat wat u weergeeft aangaande de gebrekkige weergave van Rechtvaardiging, zoals u opecht en gemeend aan mij laat zien, te weinig is en daardoor te licht gevonden zou worden, om deel te hebben aan het Hemels Koninkrijk.

Weet wat ik zeg beste vriend! Maar omdat de Sabbat ( het 4e gebod) ook een belangrijk deel van de in het VLEES GEKOMEN JEZUS was (ontken ik ergens überhaupt dat Hij in het vlees gekomen is?) omdat Hij de geboden en wet van Zijn Vader aan ons voor hield is de verwijzing naar de "Kleine Horen"wel degelijk on-topic.

Laten we ens in het kort aangeven wat de "Kleine horen "bewerkstelligd om GODS KONINKRIJK omver te werpen.

het meest opmerkelijke van de "Kleine horen" is het feit dat het;

Tijden en stonden en wetten verandert en Hij Koningen af en stelt Koningen aan (Daniël 2:21)

Stort u nu eens in de geschiedenis van het Vaticaan en haar Pausdom en u zult verbaast zijn hoevaak en hoeveel Regeringsleiders zij aan de macht heeft gebracht en ook weer van de troon heeft gestoten!
De Paus is sinds 15 februari 1929 de LEIDER der wereld! (door Mussolini's regering bewerkstelligd)

Haar Kenmerken

-De macht ontstaat tijdens de macht van het Burgerlijke Romeinse Rijk.

-Zij stoot drie politieke machten van de troon en wil Gods wet veranderen Het is een politiek-religeiuze macht met ongekende grootrspraak. Wie zich verzet wordt -uiteindelijk- vervolgd.

-Uit die "geringe"kleine horen ontstaat een HEERSENDE macht (Daniël 7:19-21)
Nadat het westelijk gebied van het Romeinse rijk veroverd werd door de Germaanse stammen. kreeg de BISSCHOP VAN ROME in het westen STEEDS MEER INVLOED nadat het uiteindelijk niet maar ALLEEN de GEESTELIJKE macht uitoefende , maar ook de Politieke macht onder controle kreeg!

Beste Happy One, lees deze twee links eens aandachtig door:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

http://www.reformation.org/vietnam.html

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van hetgeen de "Kleine horen"bewerkstelligd". zelfs tot de recente oorlog in Vietnam en wees gerust als u eens wist wat zij in WO II heeft geopenbard waarbij kardinalen zowel in het uniform van de Ustache (Joegoslavische Nazibeweging) liepen en vervolgens in hun Priesterlijke gewaad de mensen bedienden. Van de week kan ik u nog enkele sites tonen die de samenwerking op politiek-religieus vlak u de haren te bergen zal doen rijzen.
Dit heeft NIETS te maken met het feit dat Jezus in het VLEES gekomen is, maar WEL met het feit dat Hij een PROFETIE aan de mens wil tonen, die de VERLOOP van zijn WAARSCHUWINGEN onderbouwt en aantoont dat de TEGENSTANDER niet stil zit.

Geruisloos en gebruik makende van de "technische middelen" waarover zij niet bezit (zoals zij nu weer regelmatig in de media aangeeft, om toch tot een neiuwe Wereld Regering te willen en kunnen komen, onder haar leiding) drong (en dringt ) de Bsschop van Rome zich op de plaats van het Romeinse Rijk, waarvan zij een GEESTELIJKE VOORZETTING IS.

Har veranderde wetten zijn IN DE PLAATS GEKOMEN vban Gods geboden en regeren de wereld, warbij de steun van het tweede beest (USA) momenteel voorbereidingen teft om die wetten (van het 1e beest uit Openbaring 13) binnen kort aan de wereld op te leggen.

Het Pausdom is het meest verbazendwekkende instituut in de geschiedenis der mensheid, Het is niet alleen zijn duur die het pausdom uniek en bijzonder maakt. Er is ook geen vergelijk voor zijn dubbele aard (zijn tweeslachtigheid, tussen godsdienst en politiek, hemel en gheid of zijn politieke "dubbele agenda")
Letw el: De Paus is het GEESTELIJKhoofd van ALLE wereldgodsdiensten en daarmee het HOOFD van de WERELDGODSDIENST, die Godsdienst de GEHELE WERELD bindt! Of het hier nu om occulte- of "christelijke godsdiensten"gaat. De Paus is de Staatschef van de kerken en tevens een WERELDVORST van een soevereine Staat (Vaticaan)die delneemt en heeft aan Internationale conferenties en verdragen sluit (ook met Adolf Hitler, Mussolini, Pinochet en alle andere staatshoofden). En zo is het geschiedkundig ook aan te duiden dat zij heel nauwe banden heeft met de Islam. U moet zich dat indenken, in de Tegen woordige Waarheid aangaande Irak etc.

Openbaring 9 (9:11) gaat daar zeer diep op in. En bedenk dat Mohammed met een (ex-) non getrouwd was, zoals de site over de Islam-Vatican laat zien.

Sabbat of Zondag beste Happy One, maakt straks een heel groot verschil tussen de bokken en de schapen, zij die Jezus (waarachtig willen leren) navolgen en zij die de Heilige Vader in Rome alle eer geven.

Deel 1 van de kleine horen!

Succes bij uw Bijbelstudie

Wellicht dat u dan kunt waarderen waarom ik soms reageer zoals ik dat doe. Want ik maak mij zorgen om mensen, niet om hun oprechte of vermeend degenererende uiting aan het adres van onze Heiland.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 sep 2004 18:58

Waarde Boudewijn,

Wanneer houd je nou eens op steeds naar sectarische websites te verwijzen? Websites die ons proberen door middel van leugens van God los te maken?

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 26 sep 2004 20:02

Dank voor je reactie! Voor het eerst kom ik je nick-name hier tegen! Je reactie is wel begrijpelijk, maar in het licht van Optimatus, die zich Preases noemt van (de) of een Christelijke Alliantie, is mijn antwoord aan hem, niet zo ongewoon.
Als iemand (Jhr) die zich veréénzelvigt met een Christelijke organisatie

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Met alle respect, maar het gaat hier om in een partij die actief is op de Refobliek, een fictieve partij zoals op de site staat. Daarom zou ik niet zulk soort antwoorden geven, vanwege het feit dat hij hier actief is.

Als u de moeite neemt om AL zijn reacties, aan wie dan ook, in dit topic, rustig door te lezen, dan zult u ontdekken waarom ik uiteindelijk zo reageerde.

Misschien dat het u irriteerde, maar zelfs dat kan in mijn overtuiging geen aanleiding zijn aan iemands geestelijke staat te komen. Dat gaat duidelijk een stap te ver. Schrijf dan iets in de geest van ' zou u serieuze studie ervan willen maken alvorens u reageert ' of ' heeft u hierover weleens nagedacht ' oid.

Wij leven in de laatste dagen van Jezus´oproepen om onze relatie met Hem, door de Heilige Geest opnieuw te herzien, omdat de `kleine horen`binenkort de Eén Wereldregering zal oprichten.

En hier hebben we het eerste verschil van inzicht. In verrassend veel dingen kan ik ver met u meegaan. Ik geloof met u dat de kleine hoorn uit Daniel niemand minder dan de antichrist zelf is. en met u geloof ik ook dat hij in de eindtijd zijn rijk zal vestigen op de aarde.
Het enige verschil is dat we van mening veranderen over de persoon van de antichrist. Ik geloof namelijk niet dat dat de RK kerk is.
De antichrist zal, zo lees ik in Daniel 9 en 2 Thess 2 in de tempel gaan zitten en zichzelf als God (niet als plaatsvervanger van God!) laten vereren.
Als ik aan een personificatie van de RK kerk denk (en dan uitdrukkelijk niet de ware gelovigen die er nog in zijn) dan denk ik niet aan het beest uit openbaring 13 maar aan de hoer uit Openbaring 17, de personificatie van de valse kerk.
Waarom: Ze heeft grote macht (Op 17:2) is dronken van het bloed van de heiligen (vs 6 vergelijk het martelarenboek van Foxe!) en staat in directe verbinding met het beest, de antichrist (vs 3).

Hiervan geven velen, die zich Christen noemen, maar weinig blijk door alleen maar menen dat de Rechtvaardiging voldoende inzicht geeft om zowel GEHEILIGD alswel VERHEERLIJKTE te kunnen worden.

Zou u dit verder kunnen uitleggen? de rechtvaardiging door het geloof geeft verlangen naar een geheiligd leven, en uitzicht op de heerlijkmaking straks. Wel ben ik het met u eens dat het leven in de eindtijd vraagt om meer toewijding aan Hem. Zoals staat in openbaring 22: Wie onrecht doe dat hij meer onrecht doe etc. en dat een geloof zonder de werken dood is zoals staat in Jacobus 2.

Ik zou je gezicht wel eens willen zien Happy One, als blijkt dat wat u weergeeft aangaande de gebrekkige weergave van Rechtvaardiging, zoals u opecht en gemeend aan mij laat zien, te weinig is en daardoor te licht gevonden zou worden, om deel te hebben aan het Hemels Koninkrijk.

Zie boven, zou u dit verder uit kunnen leggen?

(ontken ik ergens überhaupt dat Hij in het vlees gekomen is?)

Voor zover ik weet gelukkig niet en dat zeg ik ook niet! Ik bedoelde er alleen maar mee aan te geven dat dat de dingen zijn waarop je uiteindelijk kunt zien of iemand uit God geboren is of uit de duivel. Zie nogmaals 1 Johannes.

Har veranderde wetten zijn IN DE PLAATS GEKOMEN vban Gods geboden en regeren de wereld, warbij de steun van het tweede beest (USA) momenteel voorbereidingen teft om die wetten (van het 1e beest uit Openbaring 13) binnen kort aan de wereld op te leggen.

Sorry maar dit vind ik dus speculatieve uitleg. Nergens is uit de Bijbel duidelijk dat het 2e beest de USA is.

Letw el: De Paus is het GEESTELIJKhoofd van ALLE wereldgodsdiensten en daarmee het HOOFD van de WERELDGODSDIENST, die Godsdienst de GEHELE WERELD bindt! Of het hier nu om occulte- of "christelijke godsdiensten"gaat.

De Paus wordt door vele godsdiensten helemaal niet als zodanig erkend
en is het dus zeker niet. De uiteindelijke leider van de wereldgodsdiensten is volgens mij de antichrist zelf, maar die is op dit moment waarschijnlijk nog niet actief.

Openbaring 9 (9:11) gaat daar zeer diep op in.

Zou u dit verder kunnen uitleggen? Ik snap het niet helemaal.

Sabbat of Zondag beste Happy One, maakt straks een heel groot verschil tussen de bokken en de schapen, zij die Jezus (waarachtig willen leren) navolgen en zij die de Heilige Vader in Rome alle eer geven.

Waarom nou weer de sabbat en de zondag? Paulus stelt in Romeinen 14:5 en 6 de dagen gelijk voor de Nieuw testamentische gemeente. De enigen die de sabbat mogen en zelfs moeten onderhouden zijn de joden, zelfs denk ik de messias belijdende joden. In Openbaring 1:10 betekent de Dag des Heeren vanuit de griekse taal naar alle waarschijnlijkheid gewoon de zondag, de dag waarop de eerste gemeenten ter herinnering aan de opstanding van Christus het Heilig Avondmaal vierden.

Succes bij uw Bijbelstudie

Dank je! :)

Wellicht dat u dan kunt waarderen waarom ik soms reageer zoals ik dat doe.

Nog niet echt. Het lijkt me niet te stroken met de vruchten van de Geest in Galaten 5 en met leifde en zachtmoedigheid. Overigens geldt dit evenzeer voor een heleboel reakties die op uw stukken gegeven worden, voeg ik er direct aan toe. :( :( .

Algemeen: als je niet over een onderwerp wilt discusieren doe het dan niet. Anders: verdiep je in het onderwerp en discussier op een waardige toon.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 sep 2004 20:47

Beste Optimatus,

We zullen zien! De Heilige Geest overtuigd, als we oprecht en met een rein hart de Bijbel bestuderen. En Happy One, we zullen zien aan de hand van de volgende diepere inzichten van Daniël of een valse rustdag, de trouw aan, die door God als een teken van trouw worden gezien, waaran Daniël zich hield in een Staat die Babylon is en waar Jeruzalem tegenover staat. Beiden, Optimatus en Happy One raadik aan de Bijbel te bestuderen en te bidden voor inzicht.
Optimatus wijst weer op het sektarische as[ect van de informatie, dir door oprechte aanbidding, door elke zoekende mens, begrepen kan worden.

De volgende onderwerpen welke direct in relatie staan met dit topic, zijn:

-Babel voor Jeruzalem (deze wereld tegenover het hemelse Jeruzalem)
-gekeurd en uitverkoren (Daniël en zijn vrienden an het hof van Nebukadnessar
-Trouw aan de BEGINSELEN- als TEKEN van GELOOF (De 10 geboden voor alle tijden)
-De toets doorstaan! Wilskracht, zelfbeheersing rn Afhankelijk willen zijn van God (voor Daniël, maar ook voor de Christen van vandaag in een voorspelde wereld, door Daniël)
-Daniël bleef: Blijven wij ook?

Uit deze gewone Bijbelstudies, die we als waardige postings hier kunnen plaatsen, zullen laten zien dat wij, als Christenen "gelijk een Daniël"kunnen zijn en wij een ONDERSCHEID leren kunnen maken tussen de stad van Satan en die van Jezus. het Grote Babylon en het Hemelse Jeruzalem, de stad van de Vader.

Alleen de Heilige Geest kan ons in harmonie met de Bijbel leiden alleen de Heilige Geest kan ons vertroosten in de waarheid, als wij door gebed daarom vragen.

Dus beste Optimatus, wacht met rebelleren, nadat ik mijn eerst-volgende posting:

Babel voor het (Hemels-) Jeruzalem heb geplaatst!

Happy One: Wees geduldig!

Dan kunnen we weer verder discusiëren of de Sabbat inderdaad tegenover de zondag van de mens staat!

gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 sep 2004 20:56

Beste Happy One,

Je schreef o.a.:

@@In Openbaring 1:10 betekent de Dag des Heeren vanuit de griekse taal naar alle waarschijnlijkheid gewoon de zondag, de dag waarop de eerste gemeenten ter herinnering aan de opstanding van Christus het Heilig Avondmaal vierden. @@

Ik ben niet gewend om met termen als "waarschijnlijk" of "misschien"in het algemeen Gods woord te brengen. Dat staat nergens in de Heilige Schrift en dat leert Jezus ook NERGENS! Als de Bijbel vanuit het grieks is vertaalt, dan noch wordt in de Bijbel nergens het 4e gebod als de of een zondag aangeduidt! Ken uw Heer!

Alhoewel Jezus ons lert, naar Zijn voobeeld Heilig Avondmaal te houden (voetwassing, ongegeiste wijn en ongegist brood te eten) wordt het eerstvolgende Heilig Avondmaal waarbij de Heiland Zelf aanwezig zal zijn, in het Hemelse Jeruzalem gehouden. Je kunt dat terug vinden in de Heilige Schrift.

Dus wat je aanhaalt is niet in overeenstemming met de Heilige Schrift en ondersteunt meer dat waar je me begint: "waarschijnlijk"

In Openbaring 1:10 staat geheel iets anders:

Openbaring 1

9 Ik, Johannes, ben uw broeder en deel in uw lijden terwille van het Koninkrijk van Jezus. Net als u blijf ik Hem trouw, dwars door alles heen! Ik was naar het eiland Patmos verbannen omdat ik de mensen op God had gewezen en hun verteld had wat ik over Jezus Christus wist.
10 Door de Heilige Geest werd mijn geest meegenomen naar de dag van de Here. Ik hoorde een luide stem, die klonk als een bazuin, achter mij zeggen:11 "Schrijf alles wat u ziet in een boek en stuur dat naar de zeven christengemeenten: Efeze, Smyrna, Pergamum, Thyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea!"

Zoals je weet werd Openbaringen door Jezus persoonlijk aan Johannes p Patmos geopenbaard. Reeds in de eerste 3 verzen wijst Johannes daar op

Er staat in vers 10 duidelijk: In (Heilige) Geest werd ik mee naar de Dag des heren genomen. Bijbels gezien, is de Dag des Heren ALTIJD de Sabbat van het................4e gebod. Als Jezus geen zweem van verandering kent en Jezus ook HEER is over de Sabbat van de wet, dan is de Da des Heren NIET de zondag. En is het ook duidelijk Happy One, dat de zondag NOOOIT een Bijbels- noch ee Hemels karakter heeft of kent.
Hier is dus sprake van en "andere heer"en een andere macht die aanbidding wenst, maar zeker niet Jezus of iemand uit het hemels Koninkrijk.
Maak je zelf niets wijs!

In vers 11 staat dus beste Happy One, dat die waarschuwinge en dus de verlossende oproepen van Openbaringen vor de CHRISTENGEMEENTEN (dus ook jou) op arde ter harte genomen moeten worden, ze zbevaten 3 LAATSTE oproepen, om UIT te gaan van het verdorven Babylon!

Tot morgen!

De Dag des Heren wijst dus op de Sabbat! Er staat dus dat Johannes de opdracht tot het schrijven van Openbaringen op de SABBAT kreeg.

En dat is juist want de Sabbat is ee GEZEGENDE en GEHEILIGDE dag!
Jezus stelt ALTIJD alles in het voorbeeld en licht van Zijn vader en niet van en wereldse Paus! Mens der ongerechtigheid (Openbaring 13)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 sep 2004 21:13

Boudewijn, de "Dag des Heren" wordt in de bijbel regelmatig gebruikt om te wijzen op de jongste dag, de dag van het oordeel. Daar gaat het door jou genoemde vers over...

Wat denk je, dat Johannes geest werd meegenomen naar de zaterdag? Lees de context eerst eens goed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 26 sep 2004 21:30

Marnix schreef:Boudewijn, de "Dag des Heren" wordt in de bijbel regelmatig gebruikt om te wijzen op de jongste dag, de dag van het oordeel. Daar gaat het door jou genoemde vers over...

Wat denk je, dat Johannes geest werd meegenomen naar de zaterdag? Lees de context eerst eens goed.

Niet mee eens Marnix, het gaat hier mi om de zondag, de dag waarop Johannes de andere gelovigen moest missen.
' Terloops wil ik er even op wijzen dat het hier niet gaat om de dag des Heeren waarover het OT spreekt, nl de dag van het oordeel. We vinden de uitdrukking dan wel terug in het NT maar dan in 1 Thess 5:2, waar met de dag des Heeren wordt bedoeld de dag die begint met de verschijning van de Heer. Maar hier staat in het Grieks een andere uitdrukking die kennelijk gebruikt wordt ter aanduiding van de eerste dag van de week '.
(Ouweneel's commentaar over de openbaring, nog steeds van hoge klasse :) ).

Overigens snap ik de vertaling van Boudewijn niet. Er staat in geen enkele vertaling die ik ken het woordje naar (naar de dag van de Heer), maar steeds op, als tijdsaanduiding.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 sep 2004 21:39

Marnix schreef:Boudewijn, de "Dag des Heren" wordt in de bijbel regelmatig gebruikt om te wijzen op de jongste dag, de dag van het oordeel. Daar gaat het door jou genoemde vers over...

Sterker nog, niet alleen Dag des Heren maar ook Dag der Woede, Dag der Wrake (Dies Irae, Dies illae).

Terug naar “Archief”