Moderator: Moderafo's
Alle mensen die bekeerd zijn zouden liever onbekeerd zijn omdat ze toch liever niet bekeerd zijn?Het Weermannetje schreef:Maar zodra God jou gaat trekken, dan ga je heus wel tegenwerken hoor. Een mens wil eigenlijk helemaal niet bekeerd worden. En ik verdraai niet je woorden hoor. Het komt echt zo over.
Het Weermannetje schreef:Omdat de mens van nature dan blijft tegenwerken.
Het Weermannetje schreef:Maar je gaat als God je trekt echt niet naar Hem toe. Je probeert eerst van Hem af te gaan.
Het Weermannetje schreef:Je gaat pas naar Hem zoeken, als je echt door Gods Geest weet hoe diep je gevallen bent.
En ik zou uitkijken met die zin die jij met hoofdletters hebt geschreven. Daar zou ik maar eens heel goed mee uitkijken.
Het Weermannetje schreef:Omdat de mens van nature dan blijft tegenwerken.
@mic schreef:Het Weermannetje schreef:Omdat de mens van nature dan blijft tegenwerken.
Je zult toch moeten kiezen weermannetje:
A - De mens wil nooit dus is zelfs bekeerd diep in z'n hart toch liever onbekeerd (gedwongen tot geloof)
of
B - De mens wil eerst niet maar op een gegeven moment wel en dat noemen we bekering (uit liefde getrokken)
Oké mee eensHet Weermannetje schreef:@mic schreef:Het Weermannetje schreef:Omdat de mens van nature dan blijft tegenwerken.
Je zult toch moeten kiezen weermannetje:
A - De mens wil nooit dus is zelfs bekeerd diep in z'n hart toch liever onbekeerd (gedwongen tot geloof)
of
B - De mens wil eerst niet maar op een gegeven moment wel en dat noemen we bekering (uit liefde getrokken)
Een mens wil op een gegeven moment wel. Hij is dan echter eerst in zijn ellende terecht gekomen, waaruit hij naar God gaat roepen, die hem eruit trekt. Dit is echter een eenzijdig Godswerk.
Het Weermannetje schreef:Ook de manier waarop? Dat een mens vanuit zijn ellende tot God gaat kermen?
jacobH schreef:Het Weermannetje schreef:Ook de manier waarop? Dat een mens vanuit zijn ellende tot God gaat kermen?
eigenlijk ben ik het hier ook niet mee eens.
Een mens gaat God zoeken omdat Hij God kwijt is. Dan blijft het niet alleen bij kermen maar de gehele mens gaat actief opzoek.
Christen in de Christenreis ging niet op zijn stoel zitten huilen omdat stad Verderf zou omkomen, nee hij verliet stad Verderf.
met vr gr
JacobH
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten