homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koffie

Berichtdoor Koffie » 08 sep 2004 00:09

Aragorn schreef:
Naar aanleiding van sommige reacties hier:
Homo's zijn snel op hun teentjes getrapt. :P

okey ten eerste ben ik hier na mijn eerste post op een topic over homofilie dr op geattendeerd dat ik echt een harde huid moet hebben om tegen alle kritiek te kunnen.
Ik heb ondertussen wel een harde huid maar ik kan zeker wel op mijn teentjes getrapt worden, dat gebeurd eigenlijk alleen als ik me echt diep gekwetst voel door opmerkingen zoals homoseksuelen zijn walgelijk.
Verder probeer ik echt voor alle kritiek open te staan en denk ook over alles na. misschien dat ik soms wel wat te fel reageer terwijl dat niet hoeft maar dan kan ik ook wel weer omslaan, maar zoals ik zei zolangs ik niet als persoon gekwetst word kan ik veel aan.

En ja ik kan eigenlijk ook wel kwaad worden op mensen die je vanalles ornd de oren smijten zonder het te beargumenteren....

Ik denk dat ik hier ook moeilijk neer kan zetten "homoseksualiteit is goed" zonder enige argumenten...

sela

Berichtdoor sela » 08 sep 2004 06:19

[...] Ik weet effe niet hoe ik de discussie weer kan moet pakken...
heeft iemand nog een [...] mening [...]

stelling: God heeft zijn schepping compleet gemaakt met homo's. punt op de i.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 08 sep 2004 16:38

sela schreef:

Dit vind ik echt een moeilijke...aan de ene kant zeg ik ja zeker want God heeft hen ook gemaakt.. maar of Hij daarmee gelijk de schpping compleet maakt ... dan was er denk ik in het paradijs ook al een homostel geweest, Want God schiep alles en Hij zag dat het goed was....
Ik denk dat de aarde eerst grotendeels bewoont moest worden... want wat nou als de zonen van Adam en Eva homo waren... dan was de mensheid uitgestorven. Goed daar hoeven we nu niet meer bang voor te zijn met de 10% homos die er zijn.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 08 sep 2004 16:52

sela schreef:

Niet mee eens hoor. Want met die stelling zet je homo's dus eigenlijk weer apart.
'k Zou het zo zeggen:
God heeft Zijn schepping compleet gemaakt, inclusief homo's.

joepie

Berichtdoor joepie » 08 sep 2004 17:48

Zareb schreef:
sela schreef:

Niet mee eens hoor. Want met die stelling zet je homo's dus eigenlijk weer apart.
'k Zou het zo zeggen:
God heeft Zijn schepping compleet gemaakt, inclusief homo's.

Ik denk niet dat God bij de schepping homofilie er al ingelegd heeft.
Dan had Hij niet aan de man een vrouw gegeven en ze zo geschapen dat ze passen. Hij heeft bij het scheppen van de aarde en de eerste mensen dus gewoon man en vrouw geschapen die naar elkaar verlangden. En God zag dat het goed was zij Hij dus ocer de man met zijn vrouw.
Dat er homofilie kwam is een gevolg van de zondeval.

En compleet??? Zou niet weten wat je met compleet bedoeld.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 08 sep 2004 18:05

joepie schreef:Ik denk niet dat God bij de schepping homofilie er al ingelegd heeft.
Dan had Hij niet aan de man een vrouw gegeven en ze zo geschapen dat ze passen. Hij heeft bij het scheppen van de aarde en de eerste mensen dus gewoon man en vrouw geschapen die naar elkaar verlangden. En God zag dat het goed was zij Hij dus ocer de man met zijn vrouw.

Met compleet bedoel ik "helemaal af" niets anders. Dus homo's zijn geen puntjes op de i, of iets wat Hij er aan toegevoegd heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 08 sep 2004 18:08

Zareb schreef:
joepie schreef:Ik denk niet dat God bij de schepping homofilie er al ingelegd heeft.

Met compleet bedoel ik "helemaal af" niets anders. Dus homo's zijn geen puntjes op de i, of iets wat Hij er aan toegevoegd heeft.

Snap hem :)

meboy

Berichtdoor meboy » 08 sep 2004 18:30

Ik ben het met joepie eens; het feit dat er nu heteros en homos zijn die allebei hun steentjes laten liggen op het gebied van de liefde is een gevolg van de zonde.

Heeft God homo's gemaakt? ik vind dat zo'n rotvraag; God heeft mensen gemaakt; mensen kunnen door hun gemeenschappenlijke zonden in het algemeen niet meer volmaakt functioneren in de liefde; daar plakken WIJ het etiket hetero of homo op.

God heeft me laten zijn wie ik nu ben; wie daar verantwoordelijk voor is laat ik in het midden; feit is dat het me naast veel rottigheid ook enorm veel vreugde en geluk heeft gebracht. Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat mijn homozijn me dichter bij God heeft gebracht; een soort doornfunctie zeg maar.

Als je vind dat homofiliteit een soort completering van Gods schepping is moet je me dat echt uitleggen want die conclusie zie ik totaal niet zitten.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 sep 2004 20:34

Ik vind het echt vette onzin, Sela. Als je de Bijbel enigszins serieus neemt moet je in elk geval stellen dat homofilie in eerste instantie niet de bedoeling was. Of gelijkwaardige, monogame homo-relaties een toegestane optie zijn, is weer een heel andere vraag, maar deze stelling is echt weer zo'n misselijk-makende 'homo's worden gediscrimineerd dus gaan we ze positief discrimineren'-stelling. Met alle respect, maar biologisch gezien hebben tegenstanders wel degelijk een punt.

Maar goed, lees mijn reactie op de posts van Meboy, als je een homofiele geaardheid hebt en dat kan met je geloof door 1 deur, moet je het fijn samen met God uitzoeken. Ik ga niemand veroordelen. :D
Laatst gewijzigd door Gershwin op 09 sep 2004 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 sep 2004 23:01

Ik ben het wel in grote lijnen met Gershwin eens, hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het met iemand van mijn eigen geslacht aangenaam verpozen is. Let wel, dat is mijn smaak.

Dat anderen daar hun eigen invulling aan geven, is hun zaak en een zaak tussen hen en onze God. Ik keur het in geen geval af.

Mijn smaak is gelukkig niet bindend voor anderen en dat moet vooral zo blijven. Daarom hoop ik dat homo's in ons en in andere landen net zo hun draai kunnen vinden als ieder ander mens.

Geluk komt iedereen toe.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 12:23

Gershwin schreef:Ik vind het echt vette onzin, Sela.

e 'twas een stelling ...

desalnietemintegenstaande:
steeds word de nadruk gelegd op het zondige karakater van homo's of praktiserende homo's... terwijl God er toch ook iets goed mee bedoeld moet hebben m.i.
ik snap deze veroordeling niet... is het onze angst voor God?

misschien heeft het te maken met habakuk 2
en daarbij een uitleg van een ds [!] die ik tegenkwam
een denkwijze waar wij waarachtig van doordrongen moeten worden.

... Laat Hij Zijn woord niet altijd direct in vervulling gaan? Laat Hij weleens op zich wachten? Jazeker.

Het kan soms benauwend lang duren voordat God Zijn belofte vervult, zodat wij moeten zuchten: de HEERE heeft ons verlaten, de HEERE heeft ons vergeten.

Zag de HEERE de nood van Zijn volk dan niet? O, Zijn Vaderhart heeft geschreid bij het aanschouwen van de nood van de Zijnen.
En toch vertoeft Hij.

Want eerst moet een toestand zo ondragelijk zijn en hun nood zo hoog, dat ze gaan beseffen: ‘wij gaan ten onder als God ons niet red, we moeten komen met smeking’.
Tot zolang toeft de HEERE.

Kwam het in uw leven al zover? Riep ge al tot God uit diepten van ellenden? Werd uw nood zo groot dat ge uw ziel in een angstschreeuw
uitgoot voor de HEERE?
Mogen het uw woorden zijn...

vrede,
sela

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 12:39

Mogen het mijn woorden zijn...

stelling: we leggen als refo's de nadruk te veel op zonden en ellenden, op verkiezing.

God is veel beter dan wij denken. Veel ruimhartiger.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 15:14

sela, allereerst mijn excuses voor mijn misschien ietwat te heftige reactie gisteren. Ik ben het dus oneens met de stelling :D Zoals ik al eerder zei: biologisch gezien is het nog steeds tegennatuurlijk. En, wat ik ook al eerder ergens betoogd heb: hoewel een relatie primair om liefde gaat (en niet om de lichamelijke aspecten) is voortplanting toch nog steeds het grondvlak van een liefdesrelatie. Ach, er kunnen nu allerlei argumenten uit de kast getrokken worden. Met voorbeelden van impotente mannen (die zich toch echt niet kunnen voortplanten) etc. Maar de strekking lijkt me duidelijk.

En je nieuwe stelling: wie zijn 'wij refo's'? Geen idee. Dat kan zo breed zijn als je wilt. God is net zo ruimhartig en goed als in de Bijbel naar voren komt, laten we het daar op houden. Zo ruimhartig dat Hij zijn zoon liet lijden voor onze zonden. Dat is extreem ruimhartig, lijkt me, maar dat wil niet zeggen dat Hij alles wat wij doen ok vindt.
En verkiezing heeft natuurlijk niets met homosexualiteit te maken (hoewel ik het met je eens ben dat daar te veel nadruk op gelegd wordt).
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 sep 2004 15:25

Gershwin schreef:Zoals ik al eerder zei: biologisch gezien is het nog steeds tegennatuurlijk.

Toch kun je je nu weer afvragen wat je precies bedoelt met biologisch gezien tegennatuurlijk..
Want homofilie komt onder veel meer soorten voor dan alleen de menselijke, in die zin is het biologisch gezien geen uitzondering.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 15:41

Gershwin schreef: En je nieuwe stelling: wie zijn 'wij refo's'? Geen idee. Dat kan zo breed zijn als je wilt. God is net zo ruimhartig en goed als in de Bijbel naar voren komt, laten we het daar op houden. Zo ruimhartig dat Hij zijn zoon liet lijden voor onze zonden. Dat is extreem ruimhartig, lijkt me, maar dat wil niet zeggen dat Hij alles wat wij doen ok vindt.
En verkiezing heeft natuurlijk niets met homosexualiteit te maken (hoewel ik het met je eens ben dat daar te veel nadruk op gelegd wordt).

hi Gershwin,

k, snap dat vriendschap tussen 2 mannen of vrouwen biologisch tegennatuurlijk lijkt. maar wie zegt dat onze monogamie ook niet tegennatuurlijk is. in het o.t. gaat het toch ook anders.... kwestie van cultuur.
en ik haal uitverkiezing er - misschien ten onrechte - bij omdat in de koudheid van dit onderwerp een hoop over zonde en homo's beweerd wordt. Maar uiteindelijk zal al wat Hij wrocht wonderbaarlijk genoeg juichen tot zijn eer... vandaar o.m. de stellingname. vergeef me mijn enigzins beperkte vocabulaire om me goed uit te drukken.

misschien maakt God van homo's een veel minder groot punt dan wij.
Laatst gewijzigd door sela op 09 sep 2004 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”