Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 18:04

Stacie schreef:
joepie schreef: Kunnnen we dan nu niet eens een discussie gaan voeren waarom mannen in een pak zouden moeten.

Het is wel duidelijk hoop ik, dat dit dus helemaal niet moet :?

Het lijkt wel of Joepie iets tegen mannen heeft, soms....... :?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 feb 2004 18:37

Mariamagdalena schreef:
Stacie schreef:
joepie schreef: Kunnnen we dan nu niet eens een discussie gaan voeren waarom mannen in een pak zouden moeten.

Het is wel duidelijk hoop ik, dat dit dus helemaal niet moet :?

Het lijkt wel of Joepie iets tegen mannen heeft, soms....... :?

Sorry hoor dat ik hier even op reageer, maar wie heeft er wat tegen mannen? Ik denk van MM, zo zij altijd op de mannen afgeeft en veel stereotypes ervan geeft.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 18:40

Memmem schreef: maar wie heeft er wat tegen mannen? Ik denk van MM, zo zij altijd op de mannen afgeeft en veel stereotypes ervan geeft.

Als er 1 gek op mannen is, ben ik het wel, hoor........... ik hou juist byzonder veel van mannen, vooral van mijn eigen mannen (1 man en 3 volwassen zonen)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2004 19:38

Hehe... :)

Ik ga nooit in pak naar de kerk... ik heb belijdenis gedaan in een Hawaii-blouse. :)

joepie

Berichtdoor joepie » 20 feb 2004 20:00

Ik ben gek op mannen, vooral mannen in pak!
Vind ik echt mooi. Kan dus weer helemaal verliefd worden op mijn man als hij zijn pak aan heeft.
Maar als ik zo rondkijk op de wegwijs beurs dan valt het mij gewoon op dat veel refo mannen in een zwart pak lopen.
Dus ik vraag me eigenlijk af of dat dus ook een "regel" is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2004 20:03

ik ben ook gek op mannen in pak... dus mijn vriend is verplicht om elke zondag een pak aan te trekken :lol: :lol:

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 20 feb 2004 20:07

joepie schreef:Maar als ik zo rondkijk op de wegwijs beurs dan valt het mij gewoon op dat veel refo mannen in een zwart pak lopen.

Een paar jaar geleden nam ik eens een buitenkerkelijke kennis mee naar de Wegwijs. Die dacht dat 't allemaal dominees waren, al die mannen in zwarte pakken! :lol: :) :lol:

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 20 feb 2004 21:17

Onze dochter kreeg verkering met een Katwijker, leuke jongen overigens. Doch werd de kleding naar de kerk toch een twist punt, want onze dochter loopt 7 dagen in de week in een lange broek en heeft niet eens een rok of jurk in de kast hangen.

Maar als je met mij naar de kerk gaat moet je echt wel een rok kopen hoor; 'en ook zeker een hoedje?' 'Ik ga in lange broek of wij gaan naar mijn kerk en alzo werd besloten, onze nu schoonzoon geworden zijnde is over gegaan naar de kerk van onze dochter en daar wordt niet naar kleding gekeken.

Vandaar dat ik Katwijkse klederdracht op het forum geplaatst had, moet je wel in eigen kleding lopen.

BerV
Geef Mij je hand, Ik zal je helpen.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 feb 2004 05:56

joepie schreef:Ik ben gek op mannen, vooral mannen in pak!
Vind ik echt mooi. Kan dus weer helemaal verliefd worden op mijn man als hij zijn pak aan heeft.
Maar als ik zo rondkijk op de wegwijs beurs dan valt het mij gewoon op dat veel refo mannen in een zwart pak lopen.

Nee toch?
Gewoon eigen voorkeur.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 21 feb 2004 11:29

caprice schreef:
joepie schreef:Ik ben gek op mannen, vooral mannen in pak!

Nee toch?
Gewoon eigen voorkeur.

groepscultuur, net als skaters enzo :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 feb 2004 20:17

Een mooi pak vind ik ook altijd heel aantrekkelijk staan bij een man.
Mijn zonen hebben altijd zelf mogen kiezen, maar automatisch doen ze altijd een mooi vlot pak aan als wij naar onze kerk gaan, daar hebben wij het niet eens over gehad, en hun vader draagt meestal een mooi colbair met een mooie coltrui eronder.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 feb 2004 20:19

Vroeger liep iedereen nog in pak, bij welke gelegenheid dan ook.

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 02 mar 2004 21:06

ik denk dat je naar de kerk niet perce (schrijf je dat zo??) een pak aan hoeft als man, als het maar wel een beetje netjes is. De kerk is wel het huis van God en de kerkdienst is een EREdienst. Naar de koningin ga je ook niet in een afgetrapte spijkerbroek met verfvlekken van het klussen. :D

Stacie

Berichtdoor Stacie » 04 mar 2004 11:16

BaBBa schreef:ik denk dat je naar de kerk niet perce (schrijf je dat zo??) een pak aan hoeft als man

logisch

maar er staat ook nergens dat een vrouw een rok aan moet.
en het is geweldig dat vrouwen het wel doen tot eer van God, of om er netjes uit te zien, ook al is het niet bijbels te onderbouwen.
Maar wat ik daarom zo jammer vind is dat veel mensen raar aan worden gekeken in christelijke kringen...
Ik weet nog dat ik als meisje van 11 ofzo naar de wegwijsbeurs ging, in een broek (had ik niet bij nagedacht) en toen was er een groepje van meisjes van ongeveer 9/10 jaar ofzo (iig jonger dan ik), die toen stonden te fluisteren en te wijzen zo van 'ooooh zij heeft een broek aan'
en waarom?
niet omdat zij de bijbel zo goed kennen
jammer is dus dat het meer een gewoonte is geworden en het vaak als fout wordt gezien als je een broek draagt.
Dat is overigens ook bij Moslims, als je vraagt waarom ze een hoofddoek dragen weten ze het vaak niet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 mar 2004 10:38

Stacie schreef:Dat is overigens ook bij Moslims, als je vraagt waarom ze een hoofddoek dragen weten ze het vaak niet.

Volgens mij weten moslimvrouwen juist heel goed, waarom ze een hoofddoek dragen, vraag maar eens, ze zullen het met liefde uitleggen, waarom ze dat dragen en wat ze ermee uitdragen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”