Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 23 okt 2014 21:25

De tijdschakelklok werkt als een tierelier, bedankt voor de tip! De eerste nacht kwam hij elk uur : 'mam, de lamp brandt nog steeds niet, wanneer mag ik er nou uit? Maar de nachten daarna ging en gaat het top!

Hij vraagt verder enorm veel, op alle antwoorden op z'n waaromvragen stelt hij nieuwe waaromvragen. Vermoeiend maar ook heel erg grappig.. :-)'

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 okt 2014 09:12

Haha, leuk hè jannoek.

Fijn dat hij zo vooruit gaat Evelien!

ajl schreef:@vpk gaat R ook nog naar de logopedie?

Ja, ben nu 3 x geweest. Net voor we begonnen ging ze spontaan de f en w erbij zeggen, nu bij de logo zijn we aant oefenen met de g. die pakt ze ook al goed op. Tenminste aan het begin van een woord, middenin is nog lastig. . En het duimen.. dat is nog wel een issue maar de logo vindt haar eigenlijk nog te klein om dat stevig aan te pakken..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2014 08:28

Zij is ook nog wel klein. Onze dochter is er nu helemaal vanaf, heel langzaam afgebouwd ( en wij zijn 2 jaar verder). Zij is apetrots en ik hoor echt verschil met haar spraak en zie verschil aan haar kaak en tandenstand.

Hebben jullie wel eens gehoord van een allergie voor knakworstjes? Ik vermoed dat O dit heeft. Wij bakken regelmatig zelf onze patat en de laatste paar keren had ik er knakworstjes bij. Zijn hele mond en deel gezicht werd rood en geïrriteerrd. De laatste keer hadden wij er geen knakworstjes bij, maar een kroket en toen had hij het niet. De rest zoals satesaus, mayo heeft hij wel gewoon gegeten. Waar zou hij dan zo sterk op reageren?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2014 08:36

Dat zou best wel eens kunnen, kan van alles zijn natuurlijk. Heeft hij het met varkensvlees zowieso? En anders een ander stofje, zou een van de e-nummers kunnen zijn.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 27 okt 2014 09:15

Ik dacht gelijk aan de mayo. Onze kinderen kregen ook een vlekkerig gezicht als ze mayo geknoeid hadden. Dat irriteert snel op de huid. Misschien had hij daar de vorige keer meer mee geknoeid?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2014 09:23

Nee, ik denk niet dat het de mayo was. Daar rommelt hij wel vaker mee. Eerst dacht ik de satesaus, maar van pindakaas heeft hij het niet. Ik denk echt de knakworsten. Zal eens goed op de ingrediënten letten.

@ evelien Van varkensvlees heeft hij het niet, al moet ik wel zeggen dat wij dit bijna nooit eten. Hooguit spekjes door de stamppot.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2014 10:44

Ajl Zou heel goed kunnen van de knakworstjes had hij er ook echt last van?

Jannoek Fijn dat het lampje zo goed werkt! Is F weer helemaal zindelijk?

Evelien Gaaf dat het praten zo vooruit gaat! Snap dat je heel trots bent :D

Hoe is het met jullie kinderen gegaan met de tijd verzetten van het weekend? Ik had er helemaal niet meer aan gedacht Nina lag vrijdagavond erg laat op bed en ze was zaterdagmorgen wel gewoon 07.30 wakker...
Kwam goed uit zo was ze zaterdagavond erg moe zondag morgen werd ze gewoon 07.45 nieuwe tijd wakker..
Nina is zo trots op haar zusje zo leuk om te zien... Zaterdag middag gingen we weg bij mijn zusje en mijn zwager had Jet vast en wij deden net of Jet daar bleef Nina zwaaide nog eens en ineens ziet ze dat Jet nog binnen is... Ze begon spontaan te huilen en riep mijn zusje moet mee naar huis :oops: Dat doen we niet nog een keer haha had niet verwacht dat ze zo heftig zou reageren.

Voor de rest gaat alles zijn gang hier vind het helemaal niet zwaar 2 kids moet wel zeggen dat Jet heel makkelijk is en dat je ze weinig hoor... 's avonds is ze lekker wakker en ligt ze rond te kijken voor de rest is het heel veel slapen :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2014 13:39

och hou op over die akelige tijd verzetten. Met j al drama toen ze jong was.. .nu met M is het drama nog groter. Hij is altijd al vroeg wakker, zes uur... maar dat is dus nu vijf uur. Op zondag was dat te verwachten, al had ik em zaterdagavond wel pas na acht in bed gedaan.. maar vijf uur present! maar vandaag opnieuw... :( moedeloos wordt ik ervan! zulke dingen kan ik er niet bij hebben... slaat direct op mn rug etc... Dus maar bijtanken op de bank :(
K ga er overigens niet uit. Eerst hem nog tot zes uur kunnen rekken en daarna beneden achter een vierkant scherm geparkeerd en zelf weer gaan liggen tot de wekker. Ja, niet pedagogish, maar ff roeien met de riemen die ik heb komende twee weken.

Zel heb ik er ook veel last van, werk veel op de biologische klok en die moet nu ook aangepast worden...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2014 15:03

Vervelend dat jullie er zoveel last van hebben... Is het straks wel weer bijgetrokken of blijft dat heel de winter dan 05.00?

Even onze meisjes showen :D
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 okt 2014 19:36

Hier gelukkig geen last van de wintertijd! Ze lag er zaterdag om 18.30 al in, en ze werd zondag om 08.00 wakker :D

Hier krijgt ze last van de mayo, rode vlekjes om de mond die gewoon weer wegtrekken.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 okt 2014 20:46

F had dat ook van mayo. Nu niet meer volgens mij, maar wij eten ook niet zo vaak patat of iets met mayo dus weet het eigenlijk niet zo goed. 8-[

Met F z'n zindelijkheid gaat het weer goed liefie!

En wat heerlijk, zo'n trotse grote zus!
F is ook nog steeds erg trots op z'n kleine broertje, maar soms ook wel een beetje lomp... :-oo
Geniet er maar van, 't gaat zo hard!
J loopt met z'n 8,5 maand al langs de tafel... Hele babyachtige is er nu af... Best ook weer een beetje jammer ;-)

@Tijd: ik had de klok bij F vrijdag al een half uurtje later aan laten gaan, maar toen kwam hij er 's ochtends uit 'ik denk dat de lamp kapot is en niet meer aan gaat'.
Gisterochtend was hij ook vrij vroeg wakker, maar vandaag al weer op normale tijd, prima dus :).
Vanavond lag hij wel eerder dan anders op bed, dus ben benieuwd hoe het morgen gaat ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2014 20:53

@Jannoek, ik moet eigenlijk wel een beetje grinniken om die reactie van F. :P :oops: :wink:
Het is is niet fijn als hij dan al zo vroeg komt en dan toch een soort van smoes of iets bedenken dat het aan de lamp ligt.

Hier hebben wij ook geen last gehad van de wintertijd. Het is hier meestal tussen half 7-7 uur. Prima tijd, lekker rustig op starten vooral op de dagen dat we moeten werken is dat wel lekker. De andere dagen liggen we soms nog even lekker te knuffelen en kletsen.

@Liefie, wat een leuke foto.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2014 21:06

wat een leuke foto liefie!

hier ook een ramp de wintertijd.. de kinderen zijn steeds vroeg wakker en dus ook erg moe.. :roll:

Komende donderdag gaan we met Milan naar het ziekenhuis. Als dan besloten wordt dat hij geopereerd wordt, vinden er meteen meer onderzoeken plaats. Hopelijk kunnen ze hem snel helpen, zodat hij zich snel beter voelt en misschien dan ook wel gaat groeien!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 28 okt 2014 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 okt 2014 22:29

Wat lief, Liefie!
Wintertijd, vorige keer leed na een dag geleden, maar tot op nu lopen ze nog in de zomertijd...
Dus maar ff weer een streepje bij de zeven gezet op AJS haar wekker.
RJB... die houden we niet in bed.
Jannoek: wij hebben ook met tijdsch. gewerkt.. maar meneer haalde die er uit, of veranderde hem enz. (stopcontacten laag bij de grond..) en nu weet ik, dat moet ik hem gewoon afleren en hij moet gewoon luisteren.... maar ](*,)
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 okt 2014 23:28

F weet niet dat er een tijdschakelaar op zit, anders dan was hij er ook al wel uit geweest denk ik ;-)
Lekker he, van die ondernemende kids, haha...

Hou m'n hart vast voor J, die probeert gewoon nu al overal op te klimmen.. Belooft nog wat ;-)

@Evelien, F doet wel vaker echt hilarische uitspraken. Gisteren nog toen m'n man vroeg wat hij het mooist aan me vond :mrgreen: Zei hij: Mama's ogen, en mama's buik omdat J en ik daar in hebben gezeten. Vervolgens ging hij ons even vertellen hoe hij en J in het ziekenhuis door de dokters uit m'n buik waren gehaald, om vervolgens af te sluiten: 'maar ik vond het daar niet leuk, het was daar zo donker' 8)

Terug naar “Archief”