En om heel eerlijk te zijn, nu ik meer kinderen heb denk ik soms weleens: kon ik maar 1 dag gaan werken, dat is vast 'rustiger' dan thuis zijn

Moderator: Moderafo's
LauraC schreef:En om heel eerlijk te zijn, nu ik meer kinderen heb denk ik soms weleens: kon ik maar 1 dag gaan werken, dat is vast 'rustiger' dan thuis zijn
schelpje3 schreef:Ja,want na je werk trek je daar de deur dicht en is het klaar. Maar thuis blijf je bezig, 24 uur als het moet.
Wanneer gaan jouw jongsten naar school Laura?
ajl schreef:@ Marnix Huishoudelijke hulp is inderdaad fijn, maar ook wel duur. Op jaarbasis zo 1200e. Die hebben wij nu een jaar niet meer. Het huis is niet altijd zoals ik het het liefst zou willen, maar vies is het ook niet.
LauraC schreef:En om heel eerlijk te zijn, nu ik meer kinderen heb denk ik soms weleens: kon ik maar 1 dag gaan werken, dat is vast 'rustiger' dan thuis zijn
ajl schreef:Grappig, ik ben nl ook zo opgevoed en vond het behoorlijk vervelend. Ik ging op den duur bepaalde dingen nl zelf doen, maar mijn broers lieten die verzorging lekker over zich heenkomen. Manlief moest toen hij ongeveer 15 alles zelf doen incl de was. Dat zou ik niet doen. Het voordeel is wel dat hij alles kan en bepaalde dingen zelfs nog beter dan ik ze kan. Dus bepaalde verantwoordelijkheden wil ik ze echt wel geven, al blijft het nu bij je eigen dekbed omhoogtrekken![]()
@ Marnix Als je beiden full time werkt en het salaris in feite alleen aan jezelf hoeft te spenderen, kost het inderdaad in verhouding niet zo veel. Nu met 4 kinderen ( waarvan 3 op het kdv en 1 bso) en 1,5 salaris vind ik het behoorlijk wat. Het is zo 120e per maand ( = anderhalve week boodschappen).
En ach tijd samen dat kennen wij momenteel sowieso weinig
hubert Hoeveel kinderen hebben jouw collega's gemiddeld? Over het algemeen hebben werkende vrouwen minder kinderen. Bij mij op het werk ( werk 3 dagen) ben ik met 4 kinderen echt een uitzondering. En ik kan mij voorstellen dat het straks weer echt druk is om met 4 kinderen alles te bolwerken.
Marnix schreef:
Klinkt gezellig. Daarom heb ik er niet zoveel moeite mee als stellen eerst werken en tijd samen hebben en ook wat geld verdienen voordat ze kinderen krijgen. Een huwelijk met nauwelijks tijd samen lijkt me ook niet ideaal.
Terug naar de vraag: gezinsplanning zal vast wel meer gewoon geworden, maar goed, op school leert iedereen verantwoordelijkheid te nemen en rentmeesterschap te betrachten. Je kunt dus moeilijk 10 kinderen nemen als dat zorgt voor financiele problemen. Dat is onverantwoord en een verzoeking richting God.
En God bepaalt uiteindelijk of we daadwerkelijk zwanger worden en hoe groot ons gezin zal worden/blijven. Wij moeten alleen onze verantwoordelijkheid nemen hier. Zijn Wil kunnen wij niet veranderen met een ja of een nee...
God bepaald tegenwoordig helemaal niet meer of we zwanger worden. Dat bepaald de pil. Of het condoom of wat dan ook. Als God zou bepalen wamnneer wanneer we zwanger worden hadden we daarn zelf niet zoveel invloed op. wie zich laat steriliseren krijgt over het algemeen geen kinderen meer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten