Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Memmem » 24 aug 2012 22:22

jaccootje85 schreef:Leuk idee! Ben wel benieuwd naar de foto's :wink: Of zie je dan van de cupcakes niks meer?

Hier een paar foto's, zijn dus niet erg duidelijk.
Afbeelding
cupcake met lollie

Afbeelding
een vis
Afbeelding
lieveheersbeestje, gemaakt door zoonlief/neefje
Afbeelding
beetje pipstijl

Ze waren vandaag heel snel verkocht, wel leuk voor hen.

Nita, een workshop geven, leuk!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 24 aug 2012 22:30

wat een leuke cupcakes memmem!
ik zie dat het nu misschien beetje raar geschreven staat, maar samen met iemand organiseerden we de cupcake workshop (die iemand anders dus gaf), met een High tea

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 aug 2012 11:17

Ik zag Rudolf van Veen op zijn kookzender clubcakes bakken. Soort kleine eierkoekjes, daartussen ging een creme gemaakt van o.a. mascarpone.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 aug 2012 14:37

Memmem schreef:Hier een paar foto's, zijn dus niet erg duidelijk.
Afbeelding
cupcake met lollie

Afbeelding
een vis
Afbeelding
lieveheersbeestje, gemaakt door zoonlief/neefje
Afbeelding
beetje pipstijl

Ze waren vandaag heel snel verkocht, wel leuk voor hen.

Nita, een workshop geven, leuk!

Wel superleuk dat ze zo snel verkocht waren! Zagen er ook leuk uit! Vooral dat lieveheersbeestje heeft mij weer op nieuwe ideeen gebracht =D> :lol:
Szent az Úr

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 aug 2012 07:55

Jaccootje, kijk jij wel eens op de leukste taarten? Daar heb je ook leuke voorbeelden.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 aug 2012 14:39

Memmem schreef:Jaccootje, kijk jij wel eens op de leukste taarten? Daar heb je ook leuke voorbeelden.

Soms wel ja... maar die lijken me zoooo ingewikkeld haha! Ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, dus dat moet ik ook nog es uitvinden :lol: Maar er staan inderdaad supergafe voorbeelden op ja! =D> kHeb zelf ook een boek met allerlei technieken. Daarin staan ook zulke mooie voorbeelden! Een ervan heb ik naar eigen creatie nagemaakt voor Steven zn verjaardag. Dat was een hele tuin aangelegd bovenop de taart. Het voorbeeld was meer park-achtig. Wel supermooi hoor!
Szent az Úr

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 aug 2012 11:03

Op vrij korte termijn moet ik een gezellig avondje organiseren voor zo'n 30 personen. Het is de bedoeling dat we gaan eten. Normaal gesproken bestelden we gewoon een chinees buffet, maar omdat het nu low-budget moet wilde ik het anders aan pakken. Nl. iedereen iets mee laten nemen. Maar wat? Iemand tips?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2012 11:39

Wij hebben volgende week zaterdag een Pot Luck in de kerk. Het is de bedoeling dat iedereen wat mee neemt voor 2 personen. Maar uit ervaring blijkt dat er altijd wel meer mee genomen wordt.

Denk hierbij aan: hartige taart, pannenkoekjes, poffertjes, salades (kouder pastasalade bijv.), stokbrood met kruidenboter. Daarbij neemt iedereen 1 pak/fles drinken mee.
Koffie en thee na.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 aug 2012 12:21

Wij doen het weleens met mijn (erg grote) familie. We spreken dan van tevoren af wie wat maakt: voor-, hoofd- of nagerechten en voor hoeveel personen. Gangbaar is dat ieder gezin 2 gerechten maakt voor ongeveer 6-8 personen, dus bijv. soep voor 8 personen en een nagerecht voor 6 personen. Bij ons werkt dit heel goed, ieder geeft zich voor het soort gerecht op wat hij/zij leuk vindt om te maken of waarvoor hij/zij makkelijk en goedkoop aan ingrediënten kan komen.
Meestal bestaat het menu uit verschillende soepen, (koude) salades, (koude) kip / gehaktbrood / kibbeling (warm te houden/maken op een 'thee'lichtje), hamburgers (skottelbraai), patat, stokbrood, kruidenboter en verschillende desserts.
Het handige aan deze vorm is dat je het als gastvrouw wat minder druk hebt van tevoren, maar vooral het achteraf uitwisselen van recepten vind ik erg leuk!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 aug 2012 19:06

Of een tapasmaaltijd organiseren, waarbij iedereen wat tapas meeneemt/maakt. Ik heb dat een tijd terug gedaan en daarbij aangegeven (rekening houdend met wat die persoon leuk/lekker vindt) welk hoofdingrediënt zijn/haar tapas zouden moeten hebben (vlees/vis/groenten/etc).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2012 19:21

Mijn schoonfamilie is ook aardig groot, met iedereen erbij zitten we op eh...29. Met kerst vonden we het wel leuk om het met zijn allen te vieren, en in ons huis kon dat wel maar ik had echt geen zin om voor zoveel mensen te koken. Dus hebben we het ook opgedeeld. 2 of 4 mensen voorgerecht, 4 mensen hoofdgerecht, 2 nagerecht en 2 de aankleding. En de kleinere kinderen friet uit de frituurpan met een snack erbij. Was heel erg leuk, en zo kostte het niemand veel tijd en er kwamen leuke gerechten uit, die uiteindelijk voor niemand heel duur waren.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 aug 2012 20:39

volgens mij zijn hier mensen die het vriendschapsbrood 'herman' kennen? herinner mij geloof ik dat we het er hier wel eens over hebben gehad.
ik kreeg dus net een deel.. trok het bakje los, maar wat stinkt dat :-& hoort dat zo?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 aug 2012 22:00

vpk schreef:volgens mij zijn hier mensen die het vriendschapsbrood 'herman' kennen? herinner mij geloof ik dat we het er hier wel eens over hebben gehad.
ik kreeg dus net een deel.. trok het bakje los, maar wat stinkt dat :-& hoort dat zo?

ja want het werkt op het zuurdesem principe, en ja dat reukt

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 30 aug 2012 08:42

Leuk, herman! Je kunt het trouwens ook heel goed invriezen, als je niet alle porties uitgedeeld krijgt. Na het ontdooien gaat het gewoon zijn werk weer doen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 aug 2012 12:02

is het erg belangrijk dat je het precies op de goede dag uitdeelt en klaarmaakt? of kan het ook wel een dagje later?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”