Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 17:33

Evelien schreef:Hier weet ik ook niet de inloggegevens van m'n man z'n internetbankieren en ook niet z'n pincode. Maar kan wel bij z'n geld komen als het zou moeten.

Hier hetzelfde, al weet ik wel de pincode van mijn mans pinpas. Tenminste, die van zijn privérekening, niet die van zijn zakelijke rekening.
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mar 2010 17:37

daphne, je reageerde na Galateia en AJL, die beide zeiden niet te weten wat zij (of man) precies verdienden.
Maar die kijken er dus helemaal niet (maandelijks) naar, maar hun partner houdt dat bij.

En toen zei jij: wij weten ook allebéi niet wat we verdienen.
Dus vandaar dat ik me afvroeg, hoe kan je nou beide niet weten wat er binnen komt per maand? :)

Maar goed, ik begrijp het nu wat je bedoelt. ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2010 17:44

wij weten het ook niet wat er maandelijks binnenkomt, wel ongeveer, maar niet precies. LIgt aan ons werk. Ik doe invalwerk, dus verschillende uren maak ik, hub heeft wel een vaste baan, maar door onregelmatigheid weet je het niet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 17:52

paprikameisje2 schreef:wij weten het ook niet wat er maandelijks binnenkomt, wel ongeveer, maar niet precies. LIgt aan ons werk. Ik doe invalwerk, dus verschillende uren maak ik, hub heeft wel een vaste baan, maar door onregelmatigheid weet je het niet.

Zo is dat hier ook. Ik heb een vast contract van 26 uur per week, maar daar krijg ik nog een x bedrag aan ORT bovenop, dit ligt heel erg aan de diensten die ik draai en dat is altijd anders. Zelfs dat bedrag kan zo al 100 euro schelen. Dan werk ik de ene maand wel veel extra en de ander amper, dat ligt aan het feit of er veel zieken zijn of niet.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2010 19:55

AikonGirl schreef:daphne, je reageerde na Galateia en AJL, die beide zeiden niet te weten wat zij (of man) precies verdienden.
Maar die kijken er dus helemaal niet (maandelijks) naar, maar hun partner houdt dat bij.

Dus vandaar dat ik me afvroeg, hoe kan je nou beide niet weten wat er binnen komt per maand? :)

Ehm.... dat heb ik juist niet gezegd. Ik zei dat ik de bankzaken regelde en dat mijn man niet wist wat hij verdiende en zich daar ook niet in verdiept.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mar 2010 20:44

Ja, dat heb ik ook zo begrepen van jou, en dat bedoel ik ook te zeggen in mijn eerste zin.
Dat ajl en Galateia zelf (of hun man!) niet weten wat ze precies verdienen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 13 mar 2010 10:18

AikonGirl schreef:daphne, je reageerde na Galateia en AJL, die beide zeiden niet te weten wat zij (of man) precies verdienden.

Ik weet niets per maand.

We weten nu ons bouwplan, wat we dus gaan telen in 2010, en volgend jaar juni (ongeveer) weten we wat het opgeleverd heeft.
Het is heel erg afhankelijk van de hoeveelheid van het product, en daarnaast nog van de prijs. Soms zeggen ze wel eens 'nou, een grote oogst, dat is een goed inkomen' niet dus. Als er een grote oogst is is de prijs juist laag, en dat weten veel mensen niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 13 mar 2010 11:27

Als je een vast salaris hebt weet je precies wat je verdient. Tenminste dat zou je kunnen weten :lol: .

Maar ZZP-ers en andere ondernemers weten dat niet altijd precies. Daarbij komt nog dat wat ze 'verdienen' ook nog later of te laat) binnen kan komen omdat klanten niet op tijd betalen. ](*,)

Dus het is niet zo gek als sommigen zeggen niet precies te weten wat ze verdienen. Het is wel een teken dat het genoeg is. Want als er krapte is worde geldstromen wél snel in kaart gebracht.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 mar 2010 12:04

Hier ben ik degene die de bankzaken regelt. Mijn man weet niet precies wat hij zelf verdient en wat ik verdien. Ik weet wel (bijna) altijd hoe we er financieel voorstaan. Voor ons prima geregeld. Mijn man is weer goed in andere dingen :wink: . Hij weet wel hoe hij moet internetbankieren, maar zijn pas is daar nooit voor geactiveerd. Maar als er nood aan de man is kan hij alles prima regelen met mijn pas. En we hebben maar 1 betaal en 2 spaarrekeningen en zo goed als alles word automatisch afgeschreven. Verder staat er in onze map op de computer een uitgebreid kasboek van wat er aan vaste lasten per maand afgaat en wat er overblijft. Hij heeft dus altijd inzicht als hij wil. Aan mij vragen blijft toch makkelijker :wink: .

Enige wat wel eens lastig is is de creditcard afschrijvingen. Die gebruikt hij voor zijn werk, maar het word standaard de 28ste afgeschreven. En dan hebben wij het van de zaak nog niet gekregen. Het is toch altijd tussen de 1.000 en 2.000 euro wat de spaarrekening dan voor moet schieten. Pas kregen we nog 4.500 euro... Zo'n bedrag was wel fijn om weer terug te kunnen storten naar de spaarrekening. Helaas kan het niet anders en is het een kwestie van goed bijhouden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2010 14:09

Ik regel ook meestal de betalingen maar dat komt ik mijn man zijn pas altijd bij heb omdat je alleen met die pas kunt internetbankieren. Mijn man heeft mijn pas altijd.
Hij kreeg net een brief dat ze toch een bonus krijgen van afgelopen jaar terwijl het wel een moeilijk jaar geweest is :D

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 13 mar 2010 21:08

ik doe bij ons alle financien. mijn man zou echt niet weten wat de vaste kosten zijn per maand.
ik probeer hem er wel bij te betrekken maar het intersseert hem (helaas) niet zo veel.
onze papieren liggen wel netjes in mapjes geordend. als hij wat nodig heeft kan hij het zo pakken maar vind het vaak nog niet :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2010 09:48

Wij regelen beiden de financieen. Het is bij ons gewoon wie er op dat moment tijd heeft en of achter de computer zit. Bij ons hoef je geen pas te gebruiken bij het internetbankieren.

Wij hebben net al onze huurauto moeten betalen voor in Canada. Dat is dan wel weer even spannend.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 mar 2010 08:18

Ik denk dat het soort mannen: 'niet weten wat ze verdienen' en 'niet weten wat de vaste lasten zijn' goede zijn voor de baas. Ik denk namelijk niet dat deze mannen zich druk maken om hun salaris en dus ook niet snel om opslag zullen vragen.
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2010 08:22

Sterretje schreef:Ik denk dat het soort mannen: 'niet weten wat ze verdienen' en 'niet weten wat de vaste lasten zijn' goede zijn voor de baas. Ik denk namelijk niet dat deze mannen zich druk maken om hun salaris en dus ook niet snel om opslag zullen vragen.

Maar er zijn ook mannen die wel weten wat ze verdienen en ook niet snel om opslag vragen en zich druk maken over hun salaris.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 09:01

Dan heb ik, gelukkig, een kerel die slecht voor zijn baas is ;)
Hij weet exact wat hij verdient, hij doet alle betalingen. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik zou alles automatisch over laten schrijven, mijn man vindt dat gevaarlijk, dan zie je helemaal niet meer wat eruit gaat. Dus hij wil alles zelf betalen. Ik vind het prima, als hij het maar wel zelf doet ;)
Ik hou mijn rekening in de gaten, hji de zijne. We weten allebei van elkaar wat we verdienen en ik weet precies wat er van mijn rekening af gaat, hij van de zijne, en van elkaars rekening weten we het globaal. Gaat prima :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”