Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 14:59

mijn ouders vonden ons heel erg knuffelig!! komt dat omdat ik dat van huis niet gewend zijn? Mijn schoonouders vonden dat wel mee vallen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jun 2008 15:01

Nou, ik moet een uur aan het zuurstof als mn schoonma me even vastpakt. Dan zit ik geklemt tussen enorme boomers en een buik dus als het even kan loop ik een eindje om als ik ze tegen kom. (schier onmogelijk maar toch) 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2008 15:02

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 15:20

Evelien schreef:mijn ouders vonden ons heel erg knuffelig!! komt dat omdat ik dat van huis niet gewend zijn? Mijn schoonouders vonden dat wel mee vallen.

Dat kan heel goed. Ik heb dat thuis ook totaal niet en heb dat als kind eigenlijk wel gemist. Nu vind ik het heerlijk om met mijn vriend te knuffelen en met bijv. filmpjes kijken tegen hem aan te kruipen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 jun 2008 15:22

Ik ben ook nooit knuffelig geweest, van huis uit ben ik dat niet gewend en ik heb al moeite om m'n ouders een zoen te geven.
Met m'n vriendinnen heb ik 't knuffelen wel geleerd en 'k vind t heerlijk om met m'n man te knuffelen.
Met m'n werk heb ik ook geregeld kleine kids waar ik even een knuffel van krijg... geweldig toch! Zo zou ik m'n kids tenminste wel op willen voeden, knuffelen!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2008 16:56

Evelien schreef:mijn ouders vonden ons heel erg knuffelig!! komt dat omdat ik dat van huis niet gewend zijn? Mijn schoonouders vonden dat wel mee vallen.

Haha, daar had ik het pas nog over met m'n schoonmoeder, dat m'n moeder nooit goed weet waar ze moet kijken als ik tegen Arjen aanzit, of als we knuffelen. Toen zei ze:''Echt? Nou, ik zou het maar raar vinden als jullie dat niet deden, zou eerder denken dat er iets niet goed zit'' :mrgreen:
Ik geef m'n schoonouders gerust een knuffel hoor. M'n schoonvader heeft soms zulke lieve acties, een tijdje geleden kwam hij thuis met een infraroodsauna, omdat ma vaak last heeft van d'r spieren en ze het gewoon heerlijk vind. Dat vond ik zo ontzettend lief van 'm dat ik 'm ook spontaan een knuffel gaf :mrgreen:
Als ik wegga geef ik vaak ook 3 zoenen, net hoe het uitkomt eigenlijk.

Van huis uit ben ik dat niet zo gewend, dat geknuffel, maar ik vind m'n shoonouders gewoon hartstikke lief dus dat gaat meestal automatisch.

Thuis geef ik beide ouders nog wel steeds een zoen als ik naar bed ga, en zéker als ik de deur uit ga. Het kan zomaar zijn dat je elkaar nooit meer ziet namelijk..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jun 2008 19:33

Ik geef ze ook altijd allebei een zoen (op de wang ;)) als ik kom en weer ga. Voel me er ook echt thuis, vanaf het allereerste moment dat ik daar kwam al. Heerlijk! Mijn en zijn ouders bemoeien zich nergens mee (en we zijn nog niet eens getrouwd :mrgreen: ) scheelt misschien dat we allebei al een paar jaar op kamers wonen en hooguit 1x in de twee weken een weekend komen (ze wonen te ver weg om een avondje langs te gaan).
Pas kreeg ik een keer een kaartje dat ik er wat hun betreft helemaal bij hoor, zo schattig :).

Ook schattig (heeft niet met schoonouders te maken maar toch.. wel met schoonfamilie ;)), ik bracht zijn zusje van negen naar bed, zij heeft een brace en die moest ik even weer aan doen (mag 1 uur per dag uit), echt zo'n zielig gezicht, dat zit zo eng strak en toen gaf ik haar een kus, zei ze: komt Leonard ook nog even een kus brengen? Vanavond zijn jullie even papa en mama :D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 jun 2008 19:37

Smurffie schreef:Thuis geef ik beide ouders nog wel steeds een zoen als ik naar bed ga, en zéker als ik de deur uit ga. Het kan zomaar zijn dat je elkaar nooit meer ziet namelijk..

Tja ik heb dan zoiets, als je niet zo close bent met je ouders, moet die zoen 't dan doen? Ik wil dat nl. niet doen uit verplichting ofzo.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 jun 2008 19:41

Smurffie schreef:Van huis uit ben ik dat niet zo gewend, dat geknuffel, maar ik vind m'n shoonouders gewoon hartstikke lief dus dat gaat meestal automatisch.

Wat een leuke actie van je schoonpa.
En je hebt idd hele leuke schoonouders :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2008 19:55

*|Scatie schreef:
Smurffie schreef:Thuis geef ik beide ouders nog wel steeds een zoen als ik naar bed ga, en zéker als ik de deur uit ga. Het kan zomaar zijn dat je elkaar nooit meer ziet namelijk..

Tja ik heb dan zoiets, als je niet zo close bent met je ouders, moet die zoen 't dan doen? Ik wil dat nl. niet doen uit verplichting ofzo.

Ik heb ergens ook gezegd dat ik ze hartstikke lief vind :wink: Als ik het niet zou doen en hen zou iets overkomen, zou ik enorm veel spijt krijgen dat ik het niet gedaan heb. Dat zegt toch iets over de band tussen mij en mijn ouders, ook al is die dan niet heel hecht. Ik hou echt wel van ze :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2008 19:56

Funlover schreef:
Smurffie schreef:Van huis uit ben ik dat niet zo gewend, dat geknuffel, maar ik vind m'n shoonouders gewoon hartstikke lief dus dat gaat meestal automatisch.

Wat een leuke actie van je schoonpa.
En je hebt idd hele leuke schoonouders :D

Hoe weet jij dat? 8-[

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 jun 2008 09:14

Ik kom nu een jaar of 4 bij m'n schoonouders maar durf nog steeds geen pa en ma te zeggen.
Het zijn hele gewone mensen, zeker m'n schoonmoeder, die zou het denk ik ook echt leuk vinden als ik ma zeg, maar durf het niet zo goed tegen me schoonvader.
1 van de schoonzussen, zegt gewoon pa en ma en dat klinkt toch wel heel vertouwd vind ik dan, eigenlijk is het ook beter om te doen denk ik.
Maar ja, hoe kom je over de durf heen.
Altijd maar er omheen draaien is ook niet fijn.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 jun 2008 09:21

Waarom vind je het beter?

Zo te horen heb je wel een goede band met je schoonouders, klopt dat? Dan zou ik er gewoon een gesprek over aangaan. Je kan toch zeggen, dat je er nu altijd een beetje omheen draait, dat je dat niet prettig vind en dat je je afvraagt hoe hun het liefst genoemd willen worden. Dan is het uit de lucht.

Zelf blijf ik er lekker omheen draaien, maar ik wil ook helemaal geen pa en ma zeggen en tot nu toe gaat het prima :)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 12 jun 2008 09:22

ik draai er altijd zoveel mogelijk om heen.
heb helemaal niet de behoefte om pa of ma te zeggen, voelt heel onnatuurlijk. dus heb het tegenover kinderen van hen altijd over je vader of moeder en tegenover schoonfam. over mijn man zijn ouders.
Afbeelding Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 jun 2008 09:25

Waarom ik het beter vindt?
Omdat ze ons altijd met liefde omringen, hun zoon zo opgevoed hebben tot zoals hij nu is (dat hebben ze met veel liefde e.d gedaan), omdat het toch meer een gevoel geeft van het om elkaar geven.

Terug naar “Archief”