Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 18 aug 2008 10:38

Evelien schreef:Riska, hoe is het met je dochter?

We hopen dat we donderdagavond meer weten na het onderzoek. Als ze heel, heel voorzichtig eet en erna rust neemt, houdt ze de boel inmiddels weer binnen, maar ze heeft gigantisch diarree.
Bedankt voor het meeleven.
Ik maak me zorgen... :cry:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 11:01

Riska schreef:
Evelien schreef:Riska, hoe is het met je dochter?

We hopen dat we donderdagavond meer weten na het onderzoek. Als ze heel, heel voorzichtig eet en erna rust neemt, houdt ze de boel inmiddels weer binnen, maar ze heeft gigantisch diarree.
Bedankt voor het meeleven.
Ik maak me zorgen... :cry:

Sterkte Riska, ook voor je dochter. Ze heeft toch Crohn of Colitis ofzo? Is ze onder behandeling bij een plaatselijk of een academisch ziekenhuis?

Riska

Berichtdoor Riska » 18 aug 2008 11:31

Ze heeft colitis ja, maar de MDL is bang dat het toch Crohn zou kunnen zijn en ook dat er nu een stuk darm verwijderd zou moeten worden.
Ze is niet in een academisch ziekenhuis, maar deze maatschap van MDL's staan buitengewoon goed bekend.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 11:40

Riska schreef:Ze heeft colitis ja, maar de MDL is bang dat het toch Crohn zou kunnen zijn en ook dat er nu een stuk darm verwijderd zou moeten worden.
Ze is niet in een academisch ziekenhuis, maar deze maatschap van MDL's staan buitengewoon goed bekend.

Oei, spannend, ik hoop dat het toch nog een beetje meevalt...
Mijn broer heeft ook CU, was eerst onder behandeling bij een plaatselijk ziekenhuis en is later doorverwezen naar het academisch. Hij had er spijt van dat hij daar niet eerder terecht was gekomen, eerder werd er vaak maar wat gerommeld met medicijnen en dieeten als het weer eens helemaal niet ging.
Inmiddels is bij hem z'n dikke darm en endeldarm verwijderd.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 aug 2008 11:46

Ze wordt goed begeleid, er is nu ook een verpleegkundige, die ze kan raadplegen. Ik heb vorig jaar een workshop meegemaakt georganiseerd door de Crohn-Colitis vereniging en dat was in haar ziekenhuis. Daar heb ik kennis gemaakt met alle MDL's en ik heb er vertrouwen in, wat meer is, zij heeft er vertrouwen in en dat is het belangrijkste. Ze kan er terecht met al haar vragen en ze wordt er aan alle kanten gesteund...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 aug 2008 19:27

wow, dat klinkt echt ontzettend heftig, sterkte riska!

Je pept mij op met een gedicht terwijl je het zelf misschien wel veel harder nodig hebt... *hug*

Hier gaat het aardig goed. Mentaal voel ik me reuzesterk alleen m'n lichaam werkt nog niet echt mee ;). M'n buik voelt helemaal beurs van binnen en vertoont van buiten ook een aantal prachtige blauw/paars/gele plekken. 1 wondje zit nog niet helemaal dicht en jeukt verschrikkelijk. irritant, want dan wil ik krabben....

Slapen op je rug went behoorlijk snel (slaap normaal altuid op buik of zij) en ipv zitten achterover hangen went ook wel... (zitten gaat nog niet helemaal lekker omdat dat op m'n buik drukt.

Sterkte mensen!!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 30 aug 2008 22:00

Hoe is 't nu met je dochter Riska?

Hier gaat het niet heel lekker. Donderdagavond was ik met een vriendin bij mn vriend en nog een vriend.. zaten lekker filmpje aan 't kijken enzo en ik kreeg ineens buikpijn. Werd steeds erger en uiteindelijk ging ik steeds half hyperventileren en volgens mn vriend was ik dan een tijdje niet aanspreekbaar en stopte ik met ademen. Voor hem natuurlijk ontzettend eng. Ik had ook geen puf meer om naar t huis van mn vriendin te lopen, dus ben daar de hele nacht gebleven en de hele nacht dus buikpijn gehad en steeds hyperventileren en dus tja buiten westen ofzo. Was echt nogal heftig.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Riska

Berichtdoor Riska » 31 aug 2008 10:45

Mijn dochter moet 5 september naar de MDL terug. Er zijn biopten genomen uit haar darmen, daarvan hoort ze nog wat eruit is gekomen. Het was géén opvlamming. Wel heeft ze nog steeds diarree, maar ze geeft niet meer over. Ze probeert nu een paar uurtjes per dag te werken, maar is daarvan heel erg moe.

Lesien, sterkte. Ik zie voor mijn ogen hoe verschrikkelijk veel pijn er kan zijn als de darmen niet goed werken...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 aug 2008 20:10

hier ook last van de darmen.. als ik bepaalde produkten vermijd, dan heb ik het aardig onder controle...

tegenwoordig heb ik wel ineens last van koffie.. als ik dan 's ochtends 2 koppen koffie heb gedronken, moet ik vrijwel direct daarna naar de wc....

Riska

Berichtdoor Riska » 31 aug 2008 20:29

Mijn dochter verdraagt geen zuivelproducten zoals melk, yoghurt, kwark. Verder geen koolsoorten en vette vleeswaren.
Vandaag verdraagt ze een tomaat, morgen van geen kant. Dus is het ook vaak zoeken naar wat wel en wat niet kan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2008 21:46

@Riska: dat lijkt mij zo moeilijk!!!! Het is dan altijd zoeken naar wat je kan verdragen en wat niet. De ene dag geniet je dus van een lekker broodje gezond met van alles en nog wat, en de volgende dag kan je dat dus niet verdragen. Lijkt me bijzonder lastig.

veel sterkte TJ, Liesien, Jannoek, Keessie en Riska natuurlijk ook!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 01 sep 2008 06:46

Poe Liesien, dat klinkt wel heftig... sterkte ermee...
Laat je leiden door Hem!

Chris7
Mineur
Mineur

buik/darmproblemen

Berichtdoor Chris7 » 01 sep 2008 08:58

Ik heb zelf last van een spastische dikkedarm en lactose-intolerantie, maag- en leverproblemen.

Op een dag ben ik op aanraden van iemand rooibosthee gaan drinken en na ca. 2 maanden waren de dikkedarmproblemen vrijwel over en dat terwijl ik hier jaren mee rondgelopen heb. :D Alleen bij hevige stress heb hier nog af en toe flink last van.

Het lactoseverhaal is helaas minder eenvoudig op te lossen. Gewoon heel goed op je voeding letten. Wij bakken nu ons eigen brood. Bahalve dat dit prima werkt, is het ook nog eens lekker goedkoop!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 sep 2008 12:56

Klinkt heftig Liesien! Kun je geen medicijnen krijgen voor de pijn, als je weer zo'n aanval krijgt? Sterkte verder 8>)! De andere hier ook allemaal veel sterkte 8>)!

Vorige week voor uitslag gebeld, alles was goed, heb niet de maagbacterie Helicobacter pylori. Wat het nu dan wel is, is onbekend/onduidelijk :roll:. Waarschijnlijk toch gewoon stress/spanning. Moet maar gewoon met de medicijnen door blijven gaan..... Huisarts weet het ook niet meer..... Het zal wel n kwestie wezen van ermee leren omgaan/accepteren tot het een keer over gaat :roll:.....
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 okt 2008 09:07

't is stil hier...

Hoe gaat het Liesien, Annette en de rest?
En riska, hoe gaat het met je dochter?

Hier na de operatie nog steeds niet 'yes'. Blijf klachten houden; vanmiddag maar weer naar de huisarts...
Zie een beetje aankomen dat het bij mij ook gewoon niet te verklaren is of zo... :roll:

Terug naar “Archief”