Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 jul 2008 18:51

Hoe Daphne het verwoord die gedachten komen bij mij ook naar boven na het lezen van je uitleg.
Begrijp je nog steeds niet en heb eigenlijk geen antw gekregen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 18:53

Tja, en dat vind ik dan weer jammer. Waarom vindt men opeens dat 'nog een tijdje wachten' een paar jaar moet zijn? Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd. Want dat kán ik niet van tevoren zeggen.
En wat iemand vind van een half jaar 'aan elkaar wennen' hoeft ook niet persé vijf jaar te zijn, toch? Dát begrijp ik dus absoluut niet. Waarom vindt de hele wereld van alles, maar is het iets wat helemaal niet gezegd wordt?
Ik kan me trouwens ook niet herinneren te hebben gezegd dat ik nog met kinderen wilde wachten, toen ik een dag later vertelde zwanger te zijn. En al was dat zo letterlijk, dan was het zeker zo bedoeld zoals daarboven beschreven. En dat heb ik idd WEL gezegd ja. En ook om bovenstaande redenen.

Maar laten we alsjeblieft dus niet van alles aannemen en daarmee dus iemand anders meteen een oordeel opleggen.
Want ik schrijf zelden over zulk soort onderwerpen zomaar iets op, en ik denk echt wel veel na voor ik iets meld of zeg. Maar ik probeer ook eerlijk te zijn, dat omstandigheden kunnen veranderen, dat gedachten kunnen veranderen. En ik denk dat ik, wat ik eerder nooit dacht te doen, zeker wel verwerk wat anderen over en tegen me zeggen. Dat gaat automatisch mee in bepaalde gedachtegangen. En dat kan ervoor zorgen dat je gedachten veranderen.

Dus: als ik letterlijk heb gezegd met kinderen te willen wachten, dat is dat niet zo bedoeld. Want dat zou idd krom zijn. Maar wat ik wel heb gezegd, ook toen, is dat het niet altijd makkelijk is, ook niet de keuze om wél graag kinderen te 'willen', en dat is misschien voor een man nog moeilijker dan voor een vrouw.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 jul 2008 19:00

Ik ga er verder niet over door 'zeuren', wat me dan nog wel een vraag blijft is hetgeen dat je op een moment zei dat je eigenlijk niet wist of jullie kinderen konden krijgen en een klein poosje later, toen je al zwanger bleek te zijn, vertelde je dus dat je zwanger was.
Hoe kan dat :roll: ?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 19:07

Tuinfluiter schreef:Ik ga er verder niet over door 'zeuren', wat me dan nog wel een vraag blijft is hetgeen dat je op een moment zei dat je eigenlijk niet wist of jullie kinderen konden krijgen en een klein poosje later, toen je al zwanger bleek te zijn, vertelde je dus dat je zwanger was.
Hoe kan dat :roll: ?

Ja, daar blijven we geen antwoord op krijgen...

En MissF, je hebt zelfs meerdere keren letterlijk gezegd met kinderen te willen wachten. Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 19:08

Omdat ons kind er nog niet is!
Het groeit wel in me, maar zeker als je geen echo hebt gehad, is dat allemaal totaal niet zeker hoor. 1 op de 10 eindigt in een miskraam En op dat moment denken veel aanstaande moeders volgens mij dat dat hun kindje wel zal zijn.
En nu nog: wie zegt dat ons kindje levend geboren wordt? Ik niet...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 19:13

MissF schreef:Omdat ons kind er nog niet is!
Het groeit wel in me, maar zeker als je geen echo hebt gehad, is dat allemaal totaal niet zeker hoor. 1 op de 10 eindigt in een miskraam En op dat moment denken veel aanstaande moeders volgens mij dat dat hun kindje wel zal zijn.
En nu nog: wie zegt dat ons kindje levend geboren wordt? Ik niet...

Nee, zeker niet, maar dat is heel wat anders dan 'wachten met kinderen'.
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 jul 2008 19:20

....het lijkt wel een kruisverhoor :?

sorry dat ik me ermee bemoei, maar over dit soort zaken ga je mekaar toch niet ondervragen?
Je kan als forummer ook dingen verkeerd interpreteren en tegelijkertijd kan ik me goed voorstellen dat MissF een slag om haar arm hield, omdat het nog zo pril is. En idd, dat 'even wachten' kan voor een ander betekenen oh dat duurt wel een jaar of wat, maar dat hoeft dus helemaal niet!
Mrgoed... 8)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 jul 2008 19:22

ChupaChups schreef:....het lijkt wel een kruisverhoor :?

sorry dat ik me ermee bemoei, maar over dit soort zaken ga je mekaar toch niet ondervragen?
Je kan als forummer ook dingen verkeerd interpreteren en tegelijkertijd kan ik me goed voorstellen dat MissF een slag om haar arm hield, omdat het nog zo pril is. En idd, dat 'even wachten' kan voor een ander betekenen oh dat duurt wel een jaar of wat, maar dat hoeft dus helemaal niet!
Mrgoed... 8)

Ik denk het jij zegt het...
PaSaP Hoogh!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 19:26

ChupaChups schreef:Je kan als forummer ook dingen verkeerd interpreteren

Wel vreemd dat er dan gelijk 4 of 5 forummers zijn die me bijvallen... :roll:
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 jul 2008 19:33

@missF,
Kbegrijp je wel hoor, tis alleen hoe je het de afgelopen tijd verwoorde zeg maar in de topics, was wat tegenstrijdig voor m'n gevoel.
Maar ik hou er over op, een ieder moet het maar op zijn/haar manier doen.
En ik denk dat je ons ook wel een beetje begrijp wat wij bedoelen.
En we gaan er vanuit dat je een gezond kindje ter wereld mag gaan brengen in januari.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jul 2008 19:46

ChupaChups schreef:....het lijkt wel een kruisverhoor :?

Mrgoed... 8)

Inderdaad. Net of je je moet verantwoorden als je zwanger bent ten opzichte van mensen die moeite hebben zwanger te worden, om welke reden dan ook en hoe moeilijk dit te aanvaarden c.q. te verwerken is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 19:48

Natuurlijk heb ik vaak gezegd nog even te willen wachten. Dat weet ik ook wel. En dat was ook zeker zo. Maar ik ga idd niet tegen jullie allemaal vertellen dat ik 9 weken zwanger ben, daar had nog niemand iets mee te maken. En als ik opeens mijn mening verander, dan is het ook duidelijk.
En idd, met 9 weken was het echte geloven in er ook nog niet. Het ís zo omdat je die test hebt gezien, maar of het echt waar is, ik geloofde het amper.

Ik krijg soms het idee, hier, en van meer mensen in mijn omgeving, dat het ontzettend erg is als je zegt dat je liever met kinderen wacht tegen mensen die ontzettend graag een kindje willen en waar het niet zomaar gebeurd zeg maar, en dat als je dan zwanger bent, je opeens schuldig bent ofzo.
En daarmee wil ik niks afdoen aan mensen die zo graag een kindje willen, want het lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten, en ik weet dat we bevoorrecht zijn dat het bij ons wel is gelukt tot nu toe. Maar daarom heeft niemand nog het recht, om daar een oordeeltje op te plakken, want nu wel gebeurd, of ik heb het idee dat dat gebeurt tenminste. En dat vind ik erg jammer. Wij zien het als een enorm wonder van God dat Hij ons dit kindje gaf/geeft, en dat we door alle twijfels heen nu steeds meer enorm kunnen genieten. En daar willen wij het liever mee doen, dan steeds onze keuzes te moeten verantwoorden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jul 2008 20:50

Nou MissF ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt in het begin, zoals jij het opschrijft snap ik 't helemaal. Dat anderen daar anders in staan, verandert niets aan hoe jij het voelt/voelde, dus laat je geen schuldgevoel aanpraten.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 jul 2008 20:57

Daarom. Alsof je een logboek bij moet gaan houden wanneer je wat allemaal waar gepost hebt! Blijkbaar doen anderen dat wel en word je daarop vastgepind.
Ik vind het trouwens knap dat je vertelt dat het ook best raar en wennen is om zwanger te zijn en dat het niet direct meteen leuk hoeft te zijn. Omdat het een hele verantwoordelijkheid is. Ik wou dat meer mensen wat dieper nadachten voor ze aan kinderen gaan beginnen.
Fijn dat jullie er nu zo van genieten, hoor! :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2008 21:25

Kinderen toch! Als dit een wij kunnen wel/kunnen niet tegen zij kunnen niet/kunnen wel oorlog gaat worden, dan hou ik het voor gezien. Ga je schamen allemaal! Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor gedane posts, maar ik vind wel dat de toon tegen de mensen die graag een kindje willen maar tot nu toe niet hebben gekregen wel erg onaardig is. Ga eens wat gevoel kweken man. Of post gewoon niet in het topic kinderwens als jij geen kinderen wilt en het niet kunt hebben dat sommige dat wel willen. Daar zijn andere topics voor.
Zo, dat ben ik kwijt. En het kan me geen r**t interesseren wat anderen hier op gaan reageren. Ik ben het zat!

Terug naar “Archief”