VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jul 2008 11:26

em_ma schreef:Stel je voor dat je met een man die 30 jaar ouder is dan jou zou trouwen, hoe zou je leven er over 20 jaar uitzien? Als jij nog in de bloei van je leven bent en je man in de herfst van zijn leven is?

Als er weinig tot geen leeftijdverschil is kan er óók van alles gebeuren zodat je leven er heel anders uit zal zien dat wat je er nu van verwacht. Natuurlijk heb je met een groot leeftijdverschil wel een grotere kans dat je leven er heel anders uit zal zien dan je leeftijdgenoten, maar persoonlijk zou ik daar echt geen zorgen om maken. Je houdt in zo'n geval van je man, óók als hij al eerder begint 'af te takelen' om maar even cru te zeggen. En ik denk dat je dat dan ook voor lief neemt; volgens mij ben je dan al lang blij dat je met hem getrouwd ben en hij er gewoon is!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 12 jul 2008 11:46

Merisja schreef:
em_ma schreef:Stel je voor dat je met een man die 30 jaar ouder is dan jou zou trouwen, hoe zou je leven er over 20 jaar uitzien? Als jij nog in de bloei van je leven bent en je man in de herfst van zijn leven is?

Als er weinig tot geen leeftijdverschil is kan er óók van alles gebeuren zodat je leven er heel anders uit zal zien dat wat je er nu van verwacht. Natuurlijk heb je met een groot leeftijdverschil wel een grotere kans dat je leven er heel anders uit zal zien dan je leeftijdgenoten, maar persoonlijk zou ik daar echt geen zorgen om maken. Je houdt in zo'n geval van je man, óók als hij al eerder begint 'af te takelen' om maar even cru te zeggen. En ik denk dat je dat dan ook voor lief neemt; volgens mij ben je dan al lang blij dat je met hem getrouwd ben en hij er gewoon is!

Tuurlijk, iedereen takelt af. Ik zelf ook hahah
En hoe je leven eruit ziet in de toekomst weet je niet. Ben mij er ook altijd van bewust dat je partner een ernstige ziekte kan krijgen/ongeluk kan krijgen zomaar ineens en dat je leven dan 180 graden draait. Dan komt het erop neer wat je elkaar beloofd hebt als je gaat trouwen: in goede en slechte dagen, in ziekte en gezondheid....
Maar ik persoonlijk vind het verschil in levensfase en dus ook interesses te groot en dat is iets wat ikzelf in een relatie belangrijk vind.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Maaike

Berichtdoor Maaike » 12 jul 2008 13:26

em_ma schreef:
Maaikje schreef:Hmm, komt dit topic ook weer eens tot leven 8)

Maare, zo te zien is de 5 jaar die ik scheel met 'n jongeheer die ik leuk vind niet zo heel erg veel :P Dat geeft de burger moed 8)

Dan is er werk aan de winkel voor jou 8)

Of voor hem.

Ik las vandaag op nu.nl, dat een vent van 61 er met een meid van 18 vandoor is gegaan :shock:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 12 jul 2008 14:44

Maaikje schreef:
em_ma schreef:

Maare, zo te zien is de 5 jaar die ik scheel met 'n jongeheer die ik leuk vind niet zo heel erg veel :P Dat geeft de burger moed 8)

Of voor hem.

Als hij het dan maar weet van jou :mrgreen:
1 moet de eerste stap zetten...

HEERE, leer mij Uw weg

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 jul 2008 15:14

nouja het is schrikkeljaar, oftewel dit jaar zijn het de dames die de eerste stap dienen te zetten, resumé ik zal in 2008 ook nog wel vrijgezel blijven :wink: :mrgreen:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 jul 2008 15:50

Mijn vriend en ik schelen nog al wat jaartjes. Hij is net 27 en ik ben 18. Ach je hoort af en toe er wel eens wat opmerkingen over. Maar zelf merken wij er niet veel van. Natuurlijk wel wat, maar het heeft geen invloed op onze relatie. Als ik mocht kiezen zou ik een jongere gozer kiezen, maar God heeft mij deze gegeven en ik ben er zo blij mee dat ik hem zeker niet zou willen inruilen. :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jul 2008 16:20

Mijn man is ook 10 jaar ouder dan ik. Nou ja, 9 jaar en 10 maanden. 8)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig van ons leeftijdsverschil merk. De meesten geloven ons niet als we dat zeggen, maar het is echt zo!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jul 2008 16:58

Maaikje schreef:
em_ma schreef:

Of voor hem.

Ik las vandaag op nu.nl, dat een vent van 61 er met een meid van 18 vandoor is gegaan :shock:
jep da's volgens mij die Rolling Stones gast... en die worstelaar Hulk Hogan zijn exvrouw, zij is 45 en heeft volgens een Amerikaans nieuwsblad een 19-jarige jongen aan de haak geslagen. Hoe bedoel je aandacht krijgen? :? dat vind ik persoonlijk nogal ver gaan....
maar sorry dat was even tussendoor :mrgreen:

@Daphne: jullie zijn blijkbaar niet voor niets getrouwd dus laat ze maar lekker kletsen hoor! :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2008 13:33

buitenstaanders hebben zowiezo snel commentaar. Toen ik een relatie kreeg was m'n lover 18, ik 21. Iedereen meende dat dat toch echt niet wat kon zijn. Tot dat ze ons samen zagen. Nu heeft niemand meer commentaar :)

Tuurlijk is er wel een grens wat leeftijdsverschil betreft, maar die zal voor iedereen wel anders liggen.. Ik denk dat een verschil van één generatie (al) te veel is, omdat je dan echt té duidelijk in een andere levensfase zit. Maar als mensen echt gelukkig zijn, ik hou ze niet tegen... ;)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 13 jul 2008 13:58

Jannoek schreef:buitenstaanders hebben zowiezo snel commentaar. Toen ik een relatie kreeg was m'n lover 18, ik 21. Iedereen meende dat dat toch echt niet wat kon zijn. Tot dat ze ons samen zagen. Nu heeft niemand meer commentaar :)

Alsof een man altijd 2 jaar ouder dan de vrouw moet zijn...
Het ligt er ook nogal aan hoe volwassen je allebei bent/hoe je in het leven staat.
Ik vind dat echt niet raar, dat je vriend 3 jaar jonger is dan dat jij bent.
Als ik t voor het zeggen heb, heb ik ook liever een jongere man. :mrgreen:

HEERE, leer mij Uw weg

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2008 14:37

em_ma schreef:
Jannoek schreef:buitenstaanders hebben zowiezo snel commentaar. Toen ik een relatie kreeg was m'n lover 18, ik 21. Iedereen meende dat dat toch echt niet wat kon zijn. Tot dat ze ons samen zagen. Nu heeft niemand meer commentaar :)

Alsof een man altijd 2 jaar ouder dan de vrouw moet zijn...
Het ligt er ook nogal aan hoe volwassen je allebei bent/hoe je in het leven staat.
Ik vind dat echt niet raar, dat je vriend 3 jaar jonger is dan dat jij bent.
Als ik t voor het zeggen heb, heb ik ook liever een jongere man. :mrgreen:

Hij lijkt wel veel ouder, en gedraagt zich (over het algemeen ;)) ook zo.
Inmiddels is 'ie net 20. De buren van m'n ouders dachten dat hij 25 werd, en zij denken dat niet alleen. Hij komt gewoon ouder over. Toen ik hem leerde kennen dacht ik in eerste instantie ook dat hij ouder was dan ik...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 13 jul 2008 17:03

kirsten schreef:Mijn vriend en ik schelen nog al wat jaartjes. Hij is net 27 en ik ben 18. Ach je hoort af en toe er wel eens wat opmerkingen over. Maar zelf merken wij er niet veel van. Natuurlijk wel wat, maar het heeft geen invloed op onze relatie. Als ik mocht kiezen zou ik een jongere gozer kiezen, maar God heeft mij deze gegeven en ik ben er zo blij mee dat ik hem zeker niet zou willen inruilen. :D
Grappig, ik ben ook 18 en mijn vriend is ook 27. Qua gedrag is hij iets jonger, ik iets ouder en dat vult elkaar prima aan, ik zou absoluut geen jonger iemand willen, ik ben wel benieuwd waarom jij wel.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 13 jul 2008 20:45

Ik heb ook een goede vriend hij is 29, ik ben bijna 18. Maar volgens velen kom ik ouder over en hij jonger. We hebben nog niks maar krijgen nu al veel commentaar van vrienden/kennissen van ons. Denk dat als we wat krijgen we van familie en vrienden ook veel commentaar krijgen.
Leef je droom.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 13 jul 2008 21:34

Maaikje schreef:Ik las vandaag op nu.nl, dat een vent van 61 er met een meid van 18 vandoor is gegaan :shock:

Ach ja, ze is 18 en dus volgens de wet volwassen. Je kunt het toch niet tegenhouden en zou je dat eigenlijk wel willen??
*onderschrift verwijderd door moderator*

Maaike

Berichtdoor Maaike » 14 jul 2008 07:55

haring schreef:
Maaikje schreef:Ik las vandaag op nu.nl, dat een vent van 61 er met een meid van 18 vandoor is gegaan :shock:

Ach ja, ze is 18 en dus volgens de wet volwassen. Je kunt het toch niet tegenhouden en zou je dat eigenlijk wel willen??

Neuh, het is haar eigen probleem als ze dat wil. Ik vraag me alleen af of je met zo'n leeftijdsverschil wel een goeie relatie kan hebben, hij had haar opa kunnen zijn! Dan heb je toch een totaal andere belevingswereld.

Terug naar “Archief”