Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 jan 2007 17:00

bij gebrek aan zo'n mixer met die deeg/slagroom kloppers eraan heb ik laatst aardappelpuree geprobeerd te maken met een blender........ :?

een tip: dit is niet voor herhaling vatbaar,
tenzij je graag babyvoeding zelf febriceert :lol:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2007 17:45

aardappelpuree maak je niet met een machine, maar gewoon met een stamper!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 jan 2007 18:16

Lalage schreef:aardappelpuree maak je niet met een machine, maar gewoon met een stamper!

ja dat kan, maar de juiste machines, kunnen er een mooie egale luchtige massa van maken, en dat lukt me met de stamper niet...

Afbeelding
ik mag hopen dat het er in de huishoudingen hier genoemd, niet zo aan toegaat bij het eten ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 11:40

Haha lachen! Dokus is zo cool!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 11:42

MissF schreef:
*Annet* schreef:kweenie hoor, maar kan je dat niet van je moeder leren? Of van je schoonmoeder?? Misschien is je a.s. man wel erg kieskeurig en wil hij dat je net zo goed kookt als zijn moeder, kan je haar kookboek niet lenen?

Ach, ik doe er ook gewoon de moeite niet voor. Mijn moeder houdt niet van koken, en doet altijd makkelijk. Mijn vader vindt koken heerlijk en kookt uitgebreid, het maakt mij niets uit wat ik eet, van mn moeder of vader, ik vind het allebei prima.
Mijn schoonmoeder kookt altijd uitgebreid. Naja, sorry, dat zal mijn a.s. man niet krijgen hoor. Echt niet 2 soorten groenten, wild, allerlei soorten aardappels en sla, elke maaltijd, ben je mal. Aardappels koken leer ik wel als ik getrouwd en wel ben, en blikjes en potjes zijn zo opgewarmd in de magnetron, en even gezond als vers voedsel ;)

(oeeh, als mijn vriend dit leest, dan wil ie dat ik meteen leer koken, omdattie geen genoegen neemt met blikjes en potjes en elke dag een gehaktbal ;) )

Ah joh! Dat gaat me echt een beetje aan het hart...! In een half uur heb je dagelijks lekker eten op tafel hoor! En wat is uitgebreid? Ik moet er zelf niet aan denken om elke dag standaard aardappels, groente, vlees te hebben. Wij eten sowieso ook rijst en pasta, maar ook met aardappels, groente en vlees kan je varieren zodat het niet superstandaard is, hartstikke lekker en weinig tijd kost!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2007 16:59

Ik ben meestal in 20 minuten ongeveer klaar met eten koken en dan snij ik zelf m'n groenten. Als ik dat niet doe duurt het 10 minuten. Maar gezond eten doen we wel zoveel mogelijk en gevarieerd ook. Dat hoef echt niet veel tijd te kosten. Misschien kunnen we een paar beginnersreceptjes voor MissF uitzoeken. Kan je vast even oefenen ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jan 2007 17:47

Inderdaad, als je een beetje creatief bent heb je snel genoeg een gevarieerde, gezonde en vooral lekkere maaltijd op tafel. Het lijkt me niet echt relaxed om elke dag blikvoer en gehaktballen te knagen eigenlijk.. als mijn vriendin zo zou zijn zou ik ws elke dag zelf koken. 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jan 2007 18:09

daatje schreef:Kunnen we niet een kook-bak-minimeeting organiseren? :mrgreen:
en om lekkere recepten uit te wisselen (en gelijk proeven dan he :P) en om mensen te leren koken :D

Moeten we een tupperware kookstudio organiseren!

Ik stel mijn huis wel beschikbaar, heb een keuken met gasstel, oven en (combi) magnetron.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 22 jan 2007 18:11

*Annet* schreef:Moeten we een tupperware kookstudio organiseren!

Neeeeeeeee :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jan 2007 18:32

MissF schreef:Gezocht:omdat ik in september ga trouwen, zoek ik iemand die mij kan leren koken :?

:lol: Ik kan dus echt NIETS koken :oops:
Echt slecht. Maargoed, ik hoop dat ik nog eens een goed kookboek tegen het lijf loop, en dan prima kan koken. Gelukkig heb ik een man die erg goed kan koken, maar die wel een goede maaltijd verwacht alstie laat uiit zijn werk thuiskomt...

Hm...kga maar eens bij Topkok langs :D

Van bleu band is er een heel leuk kook boekje in de winkel wat echt voor beginners is en waar je veel aan hebt.
en voor de rest zou ik gewoon proberen te koken. Ik vind het zelf super leuk om te doen toen ik 12 was kookte ik hele maaltijden voor de familie.
En van je fouten leer je

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 jan 2007 19:24

Ik heb ooit eens het margriet kookboek gekregen, klinkt erg tuttig, ik weet het. Maar ik vind het echt een goed boek, er staan echt heel veel recepten in en daar van is een groot deel ook gewoon de normale kost. Alles staat erbij, kooktijd, bereiding, was en bewaartips. hoeveelheden per persoon (dat vind ik vooral lastig, want kan dat echt niet goed inschatten).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 19:32

Geen Tupperware kookstudio please... :? Ik heb best veel Tupperware spullen, omdat er fijne spullen tussen zitten, maar zo´n avond vind ik echt niks.

topkok

Berichtdoor topkok » 22 jan 2007 19:40

MissF schreef:Gezocht:omdat ik in september ga trouwen, zoek ik iemand die mij kan leren koken :?

Heeft dat iets met elkaar te maken?? maar jij krijgt van mij voor je trouwen 2 maaltijden kookles!! als ik dan een beetje vrij kan krijgen dan doe ik dat voor jou!!;) wijn erbij??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2007 19:50

topkok schreef:

Heeft dat iets met elkaar te maken?? maar jij krijgt van mij voor je trouwen 2 maaltijden kookles!! als ik dan een beetje vrij kan krijgen dan doe ik dat voor jou!!;) wijn erbij??

Tuurlijk heeft dat met elkaar te maken: ik moet leren koken, en jij bent de kok die het mij vast kan leren ;)

Nee hoor, ik hoop een of ander Haags kookboek te krijgen voor mn birthday of trouwen ofzo, schijnt een dik kookboek te zijn met alle basiskooksels enzo. En dan zal het vast lukken ;)
Maar ik heb nu al zo'n vermoeden dat ik koken gewoon niet leuk vind, net als mn moeder.
Mn vriend kan erg goed en lekker koken, dus int weekend eten we uitgebreid, als we straks getrouwd zijn ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 jan 2007 20:04

Een basiskookboek plus studentenkookboek zijn onmisbaar. Beiden heb ik gekregen en ze zijn perfect omdat daar alle dagelijkse dingen plus uitgebreide maaltijden heel simpel en uitgebreid staan beschreven, goedkoop, makkelijk en vol handige tips over bewaren en zo :)

Resultaat: zelfs ik kan nu koken, en dat zegt wat ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”