Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Ja, zo'n groot land en dan alles lopend of op een ezel.
Proberen koppige Joden te bekeren.
Dat dat zo lang duurt, daar moet je wel wat achter zoeken.
Dus Mattheüs 28:19 ;Marcus 16:15 en Lucas 24:47 (zoas Lukas ze noemt) waren niet op Petrus gericht? Neem Mattheus 28:19. Je kunt er niet omheen dat Petrus de opdracht linea recta van Christus zelf kreeg om alle volken te onderwijzen.mealybug schreef:Was het niet Petrus' opdracht te evangeliseren aan ''de besnijdenis'' en Paulus aan de onbesnedenen?
Of is zelfs dat onderscheid al taboe?
Boerin schreef:Die opdracht was dus voor de kerk en niet specifiek voor Petrus tegen wie Hij het zei.
mohamed schreef:Kras het volgende vers dan maar door Alexander91 als je daar zo zeker van bent, want het kan niet allebei waar zijn.
'Maar daarentegen, toen zij zagen, dat aan mij het Evangelie der voorhuid toebetrouwd was, gelijk aan Petrus dat der besnijdenis' (Gal 2,7)
mealybug schreef:Was het niet Petrus' opdracht te evangeliseren aan ''de besnijdenis'' en Paulus aan de onbesnedenen?
Of is zelfs dat onderscheid al taboe?
alexander91 schreef:Dus Mattheüs 28:19 ;Marcus 16:15 en Lucas 24:47 (zoas Lukas ze noemt) waren niet op Petrus gericht? Neem Mattheus 28:19. Je kunt er niet omheen dat Petrus de opdracht linea recta van Christus zelf kreeg om alle volken te onderwijzen.
De Bijbel laten spreken is het sterkste, dus:
Mattheus 28
"16 En de elf discipelen zijn naar Galilea gegaan, naar de berg waar Jezus hen ontboden had.
17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij Hem, maar sommigen twijfelden.
18 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
19 Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen.
20 En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen."
alexander91 schreef:Kun jij mij dan uitleggen welke constructie je gebruikt om in bv Mattheus 28 het object "de elf leerlingen" om te buigen naar "de kerk"?
mohamed schreef:Merk op hoe apostel Jakobus dit interpreteerde die er bij was toen Jezus hen die opdracht gaf en het dus beter snapte als wij.
'Jakobus, een dienstknecht van God en van de Heere Jezus Christus, aan de twaalf stammen die in de verstrooiing zijn: wees verheugd!' (Jak 1,1)
alexander91 schreef:Kun jij (ook Boerin, of iemand anders) mij dan uitleggen welke constructie je gebruikt om in bv Mattheus 28 het object "de elf leerlingen" om te buigen naar "de kerk"?
mohamed schreef:[De opdracht die Jezus zijn discipelen gaf konden zij dus wél vervullen i.t.t. wat er nu altijd beweerd wordt. Er staat ook duidelijk geschreven dat God de zijnen nooit meer belast (1 Kor 10,13) dan wat zij aankunnen. Desondanks zijn er toch users die constructies bedenken die dat niet als uitgangspunt hebben en veronderstellen dat God de discipelen toen wél met een taak opzadelde die zij nooit konden volbrengen zodat zij dat heden nu voor hen moeten doen (want eigenlijk zoeken ze een smoes om zelf te evangeliseren, dat is namelijk de verzadiging van hun vlees!). Het spijt me dat ik zo stellig ben, maar het maakt me kwaad. Het zijn leugens die voortkomen uit een onvolledig beeld van God en ze willen van geen rede weten.
mohamed schreef:[De opdracht die Jezus zijn discipelen gaf konden zij dus wél vervullen i.t.t. wat er nu altijd beweerd wordt. Er staat ook duidelijk geschreven dat God de zijnen nooit meer belast (1 Kor 10,13) dan wat zij aankunnen. Desondanks zijn er toch users die constructies bedenken die dat niet als uitgangspunt hebben en veronderstellen dat God de discipelen toen wél met een taak opzadelde die zij nooit konden volbrengen zodat zij dat heden nu voor hen moeten doen (want eigenlijk zoeken ze een smoes om zelf te evangeliseren, dat is namelijk de verzadiging van hun vlees!). Het spijt me dat ik zo stellig ben, maar het maakt me kwaad. Het zijn leugens die voortkomen uit een onvolledig beeld van God en ze willen van geen rede weten.
Boerin schreef:Ik wist niet eens dat ze niet tot de heidenen gingen, maar kennelijk toch weer wel, het zal me worst wezen. Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet. Hop die tekst is voor mij. Ga je een keer mee de straat op Mo? Ga ik bidden voor mensen en jij met je sceptische neus erop staan, lijkt me gezellig.
mohamed schreef:Noem me sceptisch, noem me decadent maar ik gooi mijn parels niet op straat en het bidden laat ik graag over aan degene die daar toe is aangesteld.
mohamed schreef:De opdracht die Jezus zijn discipelen gaf konden zij dus wél vervullen i.t.t. wat er nu altijd beweerd wordt.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten