Big Mac schreef:Wie zit hier nou nog levenslang? Slachtoffers van de daders, die hebben levenslang !!

MrSokkie schreef:Wel eens bij stil gestaan dat er nog wel wat nuance aan te brengen is in de groep "moordenaars" (dat die nuance in de telegraaf totaal ontbreekt verbaast me trouwens niets).
Die nuance staat er ook .... straf voor mensen die doodslag hebben begaan en verder geen zware delicten hebben begaan. Beter lezen.
MrSokkie schreef:Voor een berekende, koelbloedige moord uit winstbejag krijg je echt gewoon levenslang.
Daar gaat ook nog heelveel vanaf, wat dacht je van het voorarrest? En dan gaan ze een TBS kliniek in, mogen ze zomaar naar hun zieke tante toe onder 'begeleiding'. Of ze gaan een potje zeilen ....
MrSokkie schreef:De meeste moorden worden echter gepleegd binnen de familiekring; Een vader die het recht in eigen hand neemt en de verkrachter van zijn dochter dood slaat ofzo, iemand die uit zelfverdediging een aanvaller/een inbreker dood slaat).
Als je de afgelopen dagen de kranten hebt gelezen, zijn
die moorden niet in de familiekring gepleegd. Maar waar jij het over hebt, die worden altijd gestrafd onder verzachtende omstandigheden.
MrSokkie schreef:ook die moorden zijn verschrikkelijk en ik praat niks goed, maa je kunt moorden niet zo maar over één kam scheren zonder naar de omstandigheden te kijken.
Dat doe ik toch ook niet! Ik heb alleen gezegd in het begin, dat ze voor bepaalde
extreme gevallen de doodstraf best mogen invoeren.
MrSokkie schreef:Ah, het verbaast me trouwens ook niet dat het de mening van Eerdmans is; die heeft wel vaker van die malle ideeën.
Hij komt tenminste met ideën .... Hij maakt het tenminste bespreekbaar. Wat iedereen al in dit land vind. Wat er verder ook stond:
Telegraaf schreef:’Minimumstraf voor moord’
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG, vrijdag
LPF-Kamerlid Joost Eerdmans wil dat minimumstraffen worden ingesteld voor moord en doodslag.
„Een moordenaar in Nederland moet rekenen op een gegarandeerde straf van minimaal 15 jaar en iemand die doodslag pleegt 10 jaar. Van die straf moet dus niet automatisch eenderde afgaan”, aldus Eerdmans, die zijn wetsvoorstel hierover binnenkort presenteert.
Het CDA heeft zich al uitgesproken voor minimumstraffen en ook bij de VVD gaan hiervoor stemmen op.
Een onderzoek van zijn eigen partij, waaruit blijkt dat de straf voor moord effectief niet hoger is dan gemiddeld zes jaar, zet volgens Eerdmans zijn pleidooi kracht bij.
Eerdmans heeft de signalen dat sommige moordenaars zeer calculerend te werk gaan door deze in zijn ogen relatief lage straffen. „Ik heb echt gehoord dat sommige moordenaars het er wel voor over hebben omdat ze de effectieve straffen toch laag vinden. Dat hangt ons en de burgers in het land echt de keel uit.”