Hoe oud was je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 04 feb 2006 12:43

Lorijntje Ik weet niet maar als ik dit lees......Ik zou me eigenlijk nogal waardeloos voelen als ik op mn achttiende al meerdere relaties achter de rug had ofzo...Hebben jullie dan niet zoiets van: LAATMAAR VOORLOPIG? Ik moet hier dus echt niet aan denken...Vooral zon verloving op je zeventiende en dan op je achttiende is het uit..Het staat er zo logisch maar ik zou de rest van mn leven balen van het idee dat ik misschien te snel me verloofd zou hebben...Het is toch niet ACHTERHAALD ofzo als je negentien bent en gewoon NIET ZOEKENDE bent ipv je te haasten en daarom dus misstappen te maken..??! Ik zal hier wel heel veel reacties op krijgen en te horen krijgen dat het allemaal echte liefde was totdat maar ondertussen..Pfff, ik wacht wel vijf jaartjes ofzo.

Helemaal mee eens.

Het huis uit willen zijn is, nu terugkijkend, de drijfveer geweest. Groot deel van m'n jeugd gemist, pas op m'n 21e gaan puberen.
"k praat hier ook veel over met mn kids, ze hoeven op 14 jarige leeftijd echt niet te zeuren over verliefd zijn e.d. ze zijn gewoon te jong, verkering hoort niet bij die leeftijd.

Pas als ze me kunnen vertellen wat ze zoeken, wat voor man/vrouw ze willen, zijn ze er klaar voor.

Ik kan mezelf als voorbeeld nemen, en ze zien het nu nog wel in, maar hoe dat later is...ik weet het niet. Ik doe m'n best.

Geniet nog gewoon lekker van kind/puber zijn hou ik ze voor.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 04 feb 2006 13:41

ik word binnenkort 18, maar ik heb nog geen 1 serieuze relatie achter de rug! Vind het nog wel prima zo :)
Verblijd je in de Here!

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 04 feb 2006 14:00

Nou, ik ben zeker niet trots op m'n vorige relaties............ nou ja, twas maar even hoor... maar toch... Nu denk ik: hoe heb ik zo dom kunnen zijn!!!! En toen ik eindelijk zoiets had van: NU EVEN NIET..... stond er een jongen voor m'n neus (m'n huidige vriend dus). Hij moest dus veel geduld hebben want het hoefde voor mij niet....... maar de volhouder wint... :mrgreen:

Maar goed...... wij hebben idd voorlopig geen trouwplannen!! Te jong...
Eerst verder kijken. Ik moet er niet aan denken om nu kinderen te krijgen.... ja klinkt leuk, maar al die zorgen er omheen... Over 2 jaar kijken we wel verder....

Ps: Ik riep altijd dat ik tot m'n 28ste vrijgezel zou blijven......... het lijkt me nog ideaal maar als je de 'ware' tegekomt, dan is het niet handig om 10 jaar te wachten...

Maar geniet van je vrijgezellejaren......................... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms ben ik jaloers ;) heel soms....
voor je weet staat er zo'n vrijer voor de deur :mrgreen: :mrgreen:
Geef mij maar gewoon vakantie!!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 04 feb 2006 16:08

Alst toch de ware is kun je ook nog wel 10 jaar wachten.. gewoon 10 jaar ver bijelkaar uit de buurt gaan wonen, elkaar niet spreken, zien, enz.. En als je van je jeugd genoten hebt, spring je samen het huwelijk in! :P

Ja, kweet t, zo werkt t niet.. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 feb 2006 16:54

Lorijntje:
Ik weet niet maar als ik dit lees......Ik zou me eigenlijk nogal waardeloos voelen als ik op mn achttiende al meerdere relaties achter de rug had ofzo...Hebben jullie dan niet zoiets van: LAATMAAR VOORLOPIG? Ik moet hier dus echt niet aan denken...Vooral zon verloving op je zeventiende en dan op je achttiende is het uit..Het staat er zo logisch maar ik zou de rest van mn leven balen van het idee dat ik misschien te snel me verloofd zou hebben...Het is toch niet ACHTERHAALD ofzo als je negentien bent en gewoon NIET ZOEKENDE bent ipv je te haasten en daarom dus misstappen te maken..??! Ik zal hier wel heel veel reacties op krijgen en te horen krijgen dat het allemaal echte liefde was totdat maar ondertussen..Pfff, ik wacht wel vijf jaartjes ofzo.

Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Het beste is het als je zowel als vrijgezel als als niet-vrijgezel het beste uit je leven kunt halen. Dus in het eerste geval niet je leven bederven met wanhopig zoeken, en in het laatste niet met trouwen en het dumpen van vrienden.

Ik had na toen ik 20 was ook zoiets van: laat maar voorlopig, tenzij ...
En als je dan iemand tegenkomt waarmee het wel gewoon leuk is, waarom zou je jezelf dat dan ontzeggen? Dat is even dom als zomaar een relatie beginnen.

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 06 feb 2006 19:27

[quote="Aragorn"]Lorijntje:
[quote]Ik weet niet maar als ik dit lees......Ik zou me eigenlijk nogal waardeloos voelen als ik op mn achttiende al meerdere relaties achter de rug had ofzo...Hebben jullie dan niet zoiets van: LAATMAAR VOORLOPIG? Ik moet hier dus echt niet aan denken...Vooral zon verloving op je zeventiende en dan op je achttiende is het uit..Het staat er zo logisch maar ik zou de rest van mn leven balen van het idee dat ik misschien te snel me verloofd zou hebben...Het is toch niet ACHTERHAALD ofzo als je negentien bent en gewoon NIET ZOEKENDE bent ipv je te haasten en daarom dus misstappen te maken..??! Ik zal hier wel heel veel reacties op krijgen en te horen krijgen dat het allemaal echte liefde was totdat maar ondertussen..Pfff, ik wacht wel vijf jaartjes ofzo. [/quote]
Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Het beste is het als je zowel als vrijgezel als als niet-vrijgezel het beste uit je leven kunt halen. Dus in het eerste geval niet je leven bederven met wanhopig zoeken, en in het laatste niet met trouwen en het dumpen van vrienden.

Ik had na toen ik 20 was ook zoiets van: laat maar voorlopig, tenzij ...
En als je dan iemand tegenkomt waarmee het wel gewoon leuk is, waarom zou je jezelf dat dan ontzeggen? Dat is even dom als zomaar een relatie beginnen.[/quote]

wat een wijsheid :mrgreen:
Geef mij maar gewoon vakantie!!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 06 feb 2006 19:50

annvisser schreef:
Lorijntje schreef:ha, iemand die het met me eens is :) Het kost ook zoveel energie en tijd enzo, al die relaties..Pff, alleen daarvoor zou k al zoiets hebben van: laat maar

haha, ja idd!! vrijheid, blijheid :P Trouw niet voor je 40 bent, is mn nieuwe streeflijn.. :D
dan heb je er nog 20 te gaan! :D :wink:
Afbeelding

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 06 feb 2006 20:16

Precies!! Heerlijk idee toch :wink: We gaan ervoor.. Of ik moet natuurlijk wel een heel leuk iemand tegenkomen die mij er vanovertuigd dat het anders ook kan :D lol, hoe vastbesloten.. :D

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 06 feb 2006 21:11

Lorijntje zei: ha, iemand die het met me eens is :) Het kost ook zoveel energie en tijd enzo, al die relaties..Pff, alleen daarvoor zou k al zoiets hebben van: laat maar
Hmz, ik vind dat jij er behoorlijk krampachtig over doet. Krampachtiger dan ik doe terwijl ik een relatie heb. Ál die relaties, 't is er doorgaans één... En het kost zoveel tijd als je erin wilt stoppen.

Degenen die het hardst pochen over geen vriend etc., die zijn er (on)bewust toch flink mee bezig anders werd dat niet keer op keer benadrukt.. En overigens, een relatie is niet synoniem met verloven, niet synoniem met trouwen, niet synoniem met altijd bij diegene hangen, niet synoniem met je eigen leven verliezen, etc.

Het is prima te doen en nog leuk ook!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 08 feb 2006 12:01

Haha !! Heerlijk dit hehe.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 feb 2006 12:11

Tja, een relatie onderhouden kost idd moeite, tijd enzo, maar je krijgt dr zooo veel voor terug!

En ik ben het idd roerend met Tobbe eens. De mensen die steeds overal roepen:' Een vriend(in)? Voor mij niet. Kost me zoveel moeite enzo...

Die zoeken er het hardst naar, bewust of onbewust.

En over vorige relaties kun je wel boos worden op jezelf, balen enzo, maar die zijn vaak juist zo waardevol voor je relatie van nu. :)

Ik heb ontzettend veel geleerd wat ik perse NIET wilde vooral, tijdens mijn relatie van een jaar, dat ik nu veel beter weet hoe ik daarmee om moet gaan enzo.
Mijn vriend heeft ook eerder een vriendin gehad, en ook hij heeft daar veel door geleerd, waardoor we nu op een hele gave manier met elkaar om kunnen gaan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 feb 2006 12:14

En ik ben het idd roerend met Tobbe eens. De mensen die steeds overal roepen:' Een vriend(in)? Voor mij niet. Kost me zoveel moeite enzo...

Goed dat je me daar op attendeerd, ik ga per direct zoeken! :roll: 8)

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 10 feb 2006 19:17

Smurffie schreef:

Tja, of je nu volhoudt ja of nee, je bent altijd op zoek! :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 feb 2006 19:26

Tobbe schreef:
Smurffie schreef:

Tja, of je nu volhoudt ja of nee, je bent altijd op zoek! :P

Op zoek naar onvoorwaardelijk liefde ja, zoals ieder mens met een beetje gevoel, maar asjeblieft van maar één persoon. 8)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 24 feb 2006 14:42

Smurffie schreef:

wie het hardst schreeuwt ik zoek/niet:mrgreen: :?:
krijgt juist niet wat hij wil! :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

en gemaakt zoeken zal ook niet helpen :mrgreen:

(* houdt verder mond dicht ben *) )ervaring!!

Terug naar “Archief”