Jantjes schreef:Waarom, waarom toch, zo vraag ik mij af, wordt er zoveel gespeculeerd, gegist, veronderstelt, gegokt en geraden over de Hemel terwijl daar zoveel voorbeelden van worden gegeven in de Bijbel? Tiental malen! Kunnen wij de Bijbel niet en gaan dan maar zelf allerlei verzinselen maken die ik (nogmaals) zelfs goddeloos noem! Waarom houden wij het niet bij die zo velen Bijbelse uitspraken van De Christus der Schriften zelf? Hoe vaak hebben de discipelen niet gevraag aan Hem over de Hemel, waarop Christus antwoord gaf. Eén van de mooiste vind ik deze bijvoorbeeld: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de KINDERKENS, zo zult gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins ingaan.
Als er nou iets kinderlijk is, is het wel dromen van: "als ik later groot ben". Oftewel, fantaseren over de toekomst.
Op grond van alles wat ik in de Bijbel lees heb ik zo mijn gedachten over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
De basis daarvan is
verwachting en daar is helemaal niets onbijbels aan.
Ik heb het gevoel dat je iedereen veroordeelt die er zo zijn/haar gedachten over heeft. Want als ik naar de diverse Bijbelteksten kijk, kan ik mij geen beeld maken - het een vult het andere aan of spreekt het andere tegen. Alles wat ik weet is - en dat is al heel vaak gezegd - dat God er is. Hoe de nieuwe aarde en hemel eruit ziet - ik heb er mijn gedachten over, ik droom erover.
En ik weet één ding: dat God weet van mijn hoop en verwachting, Bijbels of niet Bijbels onderbouwd... en dat Hij het goed zal maken met mij en alle dromers in deze wereld - dromers van een rijke toekomst, samen met Hem...