In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 mei 2006 10:14

PeterD schreef:
rafaell schreef:We zullen wel zien, toch?

Dit is één van de keren dat ik het met je eens ben Rafaell. Wat we ook speculeren, weten doen het toch niet, en bevatten zullen we het zeker niet.
Eén ding staat vast, God zal er zijn, en daar gaat het om, Hij zal eeuwig groot gemaakt worden!

Daarom. Als we elkaar zullen herkennen dan zullen we dat, zullen we elkaar niet herkennen dan zullen we dat niet. Wat heeft het dan ook voor zin om ons er 'druk' om te maken? Hij weet wat goed is voor ons :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2006 12:48

Hoe weet je dat je daar zien zal? ;) Dat is puur menselijk geredeneer ;) :D :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2006 12:56

rafaell schreef:
PeterD schreef:

Dit is één van de keren dat ik het met je eens ben Rafaell. Wat we ook speculeren, weten doen het toch niet, en bevatten zullen we het zeker niet.
Eén ding staat vast, God zal er zijn, en daar gaat het om, Hij zal eeuwig groot gemaakt worden!

Daarom. Als we elkaar zullen herkennen dan zullen we dat, zullen we elkaar niet herkennen dan zullen we dat niet. Wat heeft het dan ook voor zin om ons er 'druk' om te maken? Hij weet wat goed is voor ons :D

Haha op zich kan een beetje speculeren ook geen kwaad. Allereerst omdat de Bijbel best wel het een en ander er over zegt. Als tweede omdat we vooruit mogen zien, mogen uitkijken naar de nieuwe hemel en aarde. En hoe kan dat als je je er totaal geen beelden van kan maken? Dat vooruitzien, een beetje je verlekkeren, dat mag best, zolang je maar realiseert dat je voorstellingsvermogen beperkt is en altijd tegenvalt.

Vergelijk het met een vakantie. Je gaat deze zomer naar een bestemming die echt een droombestemming voor je is. Je wil er al tijden heen en eindelijk heb je het gedaan. De cultuur is er totaal anders en zo... je weet totaal niet hoe mooi het er zal zijn. Toch ben je je van tevoren al aan het verlekkeren, je leeft naar de vakantie toe... je maakt voorstellingen van hoe het daar zal zijn en geniet, terwijl je weet dat je je geen realistische voorstelling kan maken. Er is 1 verschil. Een vakantie kan tegenvallen. De nieuwe aarde niet... die is altijd nog zoveel mooier dan we ons voor kunnen stellen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 mei 2006 14:55

Raido schreef:Raido voegt zich ook bij de schare van PeterD en Raffie :)

Wullimpie sluit zich ook aan. :mrgreen:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 mei 2006 16:03

Wullimpie schreef:

Wow, 't word nog druk...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 mei 2006 16:13

PeterD schreef:
Wullimpie schreef:

Wow, 't word nog druk...

Nog een afscheiding binnen de kerken :mrgreen:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 08 mei 2006 16:40

Waar zijn de "jantjes" toch gebleven? Achter de muziek aan? 8)
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 08 mei 2006 19:01

Waarom, waarom toch, zo vraag ik mij af, wordt er zoveel gespeculeerd, gegist, veronderstelt, gegokt en geraden over de Hemel terwijl daar zoveel voorbeelden van worden gegeven in de Bijbel? Tiental malen! Kunnen wij de Bijbel niet en gaan dan maar zelf allerlei verzinselen maken die ik (nogmaals) zelfs goddeloos noem! Waarom houden wij het niet bij die zo velen Bijbelse uitspraken van De Christus der Schriften zelf? Hoe vaak hebben de discipelen niet gevraag aan Hem over de Hemel, waarop Christus antwoord gaf. Eén van de mooiste vind ik deze bijvoorbeeld: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de KINDERKENS, zo zult gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins ingaan.

Nog enkele: Mt 5:3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het KONINKRIJK DER HEMELEN Mt 5:10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het KONINKRIJK DER HEMELEN Mt 5:19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het KONINKRIJK DER HEMELEN; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het KONINKRIJK DER HEMELEN. Mt 5:20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins zult ingaan. Mt 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het KONINKRIJK DER HEMELEN, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

Ik heb hier maar enkele begin teksten genoemd. Matheus schrijft plusminus 31 maal over het KONINKRIJK DER HEMELEN.

Als wij ons hierin erkennen, kunnen wij elkaar ook in dat KONINKRIJK DER HEMELEN ontmoeten. Wat in deze topic en anders geschreven hebben en niet is overeenkomstig bovenstaande, zal verbleken en geen waarde hebben.
Sola scripura!
Is dat Hard geschreven ? nee tocht!

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 08 mei 2006 19:47

Je woorden: Wordt niet boos als ik dit zeg

Als ik zie hoe mensen, ook op dit forum, in hun eigen internetsite vorm gegeven hebben hoe het zal zijn in de hemel, kun je gerust goddeloos noemen.

Waarom oh waarom smaken deze woorden toch naar veroordeling?

Maar voordat ik op je vraag in ga, zou ik toch graag zien dat de verschillende vragen die jou zijn gesteld op o.a dit topic maar ook in de “Jehova’s getuige voor de deur”, een antwoord zouden verkrijgen, anders ruikt het me teveel naar “woorden als losse flodders wegschieten”.
Ik laat je nu gaarne aan het woord met het verzoek om daar “eerst” de verschuldigde antwoorden op te verschaffen.

Daarna ben ik je zeker genegen om jou weer verder te antwoorden op “jou” vragen en woorden.
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door peter77 op 08 mei 2006 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 mei 2006 19:48

Wat wil je met dit relaas betogen? Ik zie de relevantie t.o.v. wel/geen herkenning in de hemel niet in.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mei 2006 20:11

Jantjes schreef:Waarom, waarom toch, zo vraag ik mij af, wordt er zoveel gespeculeerd, gegist, veronderstelt, gegokt en geraden over de Hemel terwijl daar zoveel voorbeelden van worden gegeven in de Bijbel? Tiental malen! Kunnen wij de Bijbel niet en gaan dan maar zelf allerlei verzinselen maken die ik (nogmaals) zelfs goddeloos noem! Waarom houden wij het niet bij die zo velen Bijbelse uitspraken van De Christus der Schriften zelf? Hoe vaak hebben de discipelen niet gevraag aan Hem over de Hemel, waarop Christus antwoord gaf. Eén van de mooiste vind ik deze bijvoorbeeld: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de KINDERKENS, zo zult gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins ingaan.

Als er nou iets kinderlijk is, is het wel dromen van: "als ik later groot ben". Oftewel, fantaseren over de toekomst.
Op grond van alles wat ik in de Bijbel lees heb ik zo mijn gedachten over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
De basis daarvan is verwachting en daar is helemaal niets onbijbels aan.
Ik heb het gevoel dat je iedereen veroordeelt die er zo zijn/haar gedachten over heeft. Want als ik naar de diverse Bijbelteksten kijk, kan ik mij geen beeld maken - het een vult het andere aan of spreekt het andere tegen. Alles wat ik weet is - en dat is al heel vaak gezegd - dat God er is. Hoe de nieuwe aarde en hemel eruit ziet - ik heb er mijn gedachten over, ik droom erover.
En ik weet één ding: dat God weet van mijn hoop en verwachting, Bijbels of niet Bijbels onderbouwd... en dat Hij het goed zal maken met mij en alle dromers in deze wereld - dromers van een rijke toekomst, samen met Hem...

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 08 mei 2006 20:43

Beste Riska,

Weetje wie o.a. ook zoveel droomden, dat was Mohammed en je weet waarschijnlijk wel waar hij terecht gekomen is.
Let wel, ik veroordeel hier jou nog Mohammed maar als het niet overeenkomstig de Schrift, de Bijbel is ga je dwalen. De Canon is niet voor niets samen gesteld als de Hoogste Gezagdrager.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 08 mei 2006 20:55

Wat zal jij een moeite hebben met Handelingen 2: 17

En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2006 21:15

PeterD schreef:
Wullimpie schreef:

Wow, 't word nog druk...

Nog even en het is "een schare die niemand tellen kan"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2006 21:16

Jantjes schreef:Waarom, waarom toch, zo vraag ik mij af, wordt er zoveel gespeculeerd, gegist, veronderstelt, gegokt en geraden over de Hemel terwijl daar zoveel voorbeelden van worden gegeven in de Bijbel? Tiental malen! Kunnen wij de Bijbel niet en gaan dan maar zelf allerlei verzinselen maken die ik (nogmaals) zelfs goddeloos noem! Waarom houden wij het niet bij die zo velen Bijbelse uitspraken van De Christus der Schriften zelf? Hoe vaak hebben de discipelen niet gevraag aan Hem over de Hemel, waarop Christus antwoord gaf. Eén van de mooiste vind ik deze bijvoorbeeld: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de KINDERKENS, zo zult gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins ingaan.

Nog enkele: Mt 5:3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het KONINKRIJK DER HEMELEN Mt 5:10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het KONINKRIJK DER HEMELEN Mt 5:19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het KONINKRIJK DER HEMELEN; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het KONINKRIJK DER HEMELEN. Mt 5:20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het KONINKRIJK DER HEMELEN geenszins zult ingaan. Mt 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het KONINKRIJK DER HEMELEN, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

Ik heb hier maar enkele begin teksten genoemd. Matheus schrijft plusminus 31 maal over het KONINKRIJK DER HEMELEN.

Als wij ons hierin erkennen, kunnen wij elkaar ook in dat KONINKRIJK DER HEMELEN ontmoeten. Wat in deze topic en anders geschreven hebben en niet is overeenkomstig bovenstaande, zal verbleken en geen waarde hebben.
Sola scripura!
Is dat Hard geschreven ? nee tocht!

Ehm ik snap niet helemaal wat je met al deze teksten wil aantonen. Ik ben het met die teksten helemaal eens... Maar ik snap niet wat het toevoegt aan onze discussie?

Terug naar “Archief”