Zou best kunnen, en is ook niet zo gek toch, als een psycholoog die kant op wil?
Het is slechts een middel, geen doel op zich..
Ik denk dat veel mensen best een therapiesessie zouden kunnen gebruiken.
Moderator: Moderafo's
mormeltje schreef:"studie"? Het is maar goed dat er psychologen rondlopen. Met alleen de Bijbel zou het mooi zijn om psychische problemen op te lossen ja, maar helaas zijn daar ook dokters voor nodig. Als je kanker hebt, laat je je toch ook opereren? Als je psychotisch bent of ernstig depressief, ga je toch ook naar een psychiater/psycholoog?
Ik vind dit eerlijk gezegd erg pijnlijk voor mensen die vastzitten in psychische problemen, als ik je niet verkeerd begrijp... Zo krijg je het onbegrip in de wereld voor psychische problemen!
Het is echt een vooroordeel dat psychologen die studie zijn gaan doen om aan zichzelf te werken. Ik weet zeker dat 99% die studie kiest om mensen met psychische problematiek te helpen. Ik snap niet dat je zo'n uitspraak kunt doen...
Joannah schreef:De mensen die ik ken die bij een psycholoog lopen in Nederland hebben wel baat bij hun behandeling, maar die psycholoog is wel open atheistisch en ik heb dan wel verbetering gezien in de gezondheid, maar geloof is verdrongen.
Bij ziekte ga ik natuurlijk wel naar een dokter, maar ik probeer te zeggen, dat veel psychische problemen ontstaan door verkeerde theologieen en opleggingen, predestinatie enz enz...
Lees de Bijbel zelf, en laat je niet door allerlei depressieve dwaalleraren dol maken.
Voor mij werkte het in ieder geval.
Joannah schreef:Bindingsangst.
Wat een positief woord, eigenlijk.
Hadden we toch vroeger nooit last van?
Niet dat ik al zo oud ben, maar is dit niet een typisch verschijnsel in een tijd, waar veel mensen gewoon te egoistisch en zelfzuchtig zijn, dat ze maar weinig met een ander willen delen, en dan maar zeggen dat ze een angst hebben voor commitment.
lekker vrij zijn, individualisme, doen en laten wat je wilt, klinkt tenslotte heerlijk nietwaar?
Individualisme was HET toverwoord, zelfs de Troonrede stond er bol van, eind vorige eeuw.
Straks met D66 aan het bewind zal ook "God" er wel uit gaan, en dan is het pas echt alles wat WIJ willen, ipv dat ZIJN wil geschiede.
Zijn we wellicht doorgeschoten?
Psychologen zijn doorgaans mensen die deze "studie" zijn gaan doen, om eerst zichzelf eens te determineren, heb ik het idee.
Met de bijbel voor je, is iedereen zijn eigen psycholoog.
Joannah schreef:De mensen die ik ken die bij een psycholoog lopen in Nederland hebben wel baat bij hun behandeling, maar die psycholoog is wel open atheistisch en ik heb dan wel verbetering gezien in de gezondheid, maar geloof is verdrongen.
We willen echter gezond zijn, mooi en geliefd.Geen kruizen dragen!
Persoonlijk heb ik zelf aardig wat redenen om een psycholoog te bezoeken, geloof me, maar ik draag liever mijn kruis dan dat ik mijn geloof verlies, en een psycholoog redeneert vanuit MENS, ik denk liever aan Hem.
De psychologen en psychiaters die ik ken, willen niets met God te maken hebben, terwijl veel psychische problemen voortkomen uit de manier waarop we traditioneel met de kerk's standpunten zijn grootgebracht.
Mortlach schreef:Het is zo makkelijk gezegd: lees de Bijbel maar en dan komt alles vanzelf goed. Dat is simpelweg niet waar, en er is helemaal niks mis met mensen die zo nu en dan professionele hulp inschakelen, theologische of psychologische.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten