Even voor de goede orde. Als mod wil ik me wat preutser opstellen. Je mag je best duidelijk maken in dit topic maar ga niet onnodig in details treden.
Tweede: Laat iedereen eens net doen alsof de ander oprecht in zijn mening is.
Jas, je beweert ergens dat je aangetoond hebt dat masturbatie zonde is. Nu zijn er anderen daar niet van overtuigd. Ook omdat in hun ogen je Bijbelgebruik wat dubieus is, je gebruikt teksten die niet perse over zelfbevrediging hoeven te gaan, zeker niet als je ze in het verband leest. Het kan zijn dat mensen deze teksten gewoon anders uitleggen (wat in dit geval nog niet eens zo'n geweld aan de Bijbel doen lijkt) en het daarom niet met je eens zijn. Dit heeft niets met onoprechtheid te maken.
Dat wij niet homoseksualiteit of welke (andere?) zonde dan ook, als zonde mogen benoemen, omdat dat ons tot hypocrieten maakt is niet waar. Ik krijg bij de manier waarop je in deze discussie bezig bent echt sterk het idee dat jij je wel het recht toekent om eerst de steen te werpen. (En nee ik geloof dat we dat recht geen van alle hebben, maar als vergeven zondaars onder elkaar kunnen we elkaar wel op zonde wijzen).
Om over het onderwerp verder te gaan. Het boek "Mijn hart blijft onbevredigd" van Walter Trobisch is een heel goed boek om te lezen, vooral voor hen die moeite hebben met zelfbevrediging, omdat ze het echt niet met een rein geweten kunnen doen, maar er toch heel moeilijk van af komen.
Vaya con Dios,
parsifal